Jeppepeppe
Basic
Diamanterna är diamanter i alla fall. Är klockan i massivt vore det ju kul. Pennan är rätt tung, men tillräckligt tung? Köpte pennan under förutställningen att den är pläterad från pantbank. Enda stämpeln jag hittar är den på toppen. Denna stämpeln är tyvärr ”dubbel stämplad” men ser ut som ”tecken” (oklart) sköld samt ett ”F”. Någon som vet vad detta betyder? Sedan har pennan en skada, en rätt djup rispa/som att pennan dragits mot en fil. Här är materialet samma ton som ytan. Jag tycker att man borde se skillnad om pläterad (över brons eller vad man nu gör pennor i?).
Det finns inte många pennor att hitta men jag såg att en identisk gått på Sothebys för 18500kr (+ kom?). Står dock inte i klartext vad pennan är där heller.
http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2017/fine-timepieces-hk0752/lot.9308.html
Här jämfört med två andra guldpläterade kvalitetspennor från Caran D’arc och Dupont
Mäktig!
Ingen expert men 927 är en klassisk silvermärkning men 632 är inget jag känner igen. Men mäktig som sagt.