Mina senaste inköp, DS från -65 och PH200M från..vettefan. Fattar inte hur man daterar denna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mina senaste inköp, DS från -65 och PH200M från..vettefan. Fattar inte hur man daterar denna.
Tack, ja den passar riktgt fint. Kan skicka ett tips via pm sen om du vill. Försöker själv hitta Tropic till min dykare..DS:en blev riktigt fin med BOR-länken Försöker hitta nått liknande till min. Men tillsdess så är det tropic som gäller
Tack, ja den passar riktgt fint. Kan skicka ett tips via pm sen om du vill. Försöker själv hitta Tropic till min dykare..
Beads of Rice kallas det, hittade ett som ska vara nos på bukten.Vad kör du för länk på DS:en? Ser fint ut!
Ca 1960-1965, skulle jag tro. Gissningsvis i nåt slags mellansegment. Ser ut som en dressigare variant av DS.
Nyförvärv för mig, unnat den en service men vet egentligen inte så mycket om den.
Någon som vill gissa på en ålder och vilket prissegment den lanserades i när den såldes ny?
Grattis! Andra på KS, eller finns det fler än två?Har just handlet dette:
Er mere end almindeligt spændt på at se det IRL /
Grattis! Andra på KS, eller finns det fler än två?
Grym klocka! Asläckert med blånerade visare på DS. Men visa länken ordentligt nu!Måste kvala in med en DS på Kflexlänk. Gubblänk med enastående kvalitet, man blir förvånad över konstruktionen.
Känner precis likadant med min nyligen köpta PH200M, den är förjäkla rolig!Roligaste köpet på väldigt, väldigt länge. DS-3 från tidigt -70tal på Certina originallänk
Precis så Aldrig testat en dinka med sån boettdesign förut, men det är bara positivt än så länge.Känner precis likadant med min nyligen köpta PH200M, den är förjäkla rolig!
Inte jag heller! Trevlig klocka!Hade inte koll på att det fanns kronometerklassade Certinor.
Mycket ovanliga och de kommer med speciella serienummer så svåra att datera. Har inte listat ut om de ligger i samma serie som guldklockorna men vad jag sett så verkar det inte så och kronometer trumfar guld när det gäller serienummer då de jag sett alla haft lägre serienummer än motsvarande vanliga guldklocka normalt har. Ofta är serienumret på guldklockor borttaget så det gör det ännu svårare att säga med säkerhet.Hade inte koll på att det fanns kronometerklassade Certinor.
Du har sådan jäkla koll!Mycket ovanliga och de kommer med speciella serienummer så svåra att datera. Har inte listat ut om de ligger i samma serie som guldklockorna men vad jag sett så verkar det inte så och kronometer trumfar guld när det gäller serienummer då de jag sett alla haft lägre serienummer än motsvarande vanliga guldklocka normalt har. Ofta är serienumret på guldklockor borttaget så det gör det ännu svårare att säga med säkerhet.
Tack! Det uppskattas. Senast jag såg en liknande modell hade den ett 6-skiffrigt nummer: 1xx xxx.Du har sådan jäkla koll!
Ska öppna den på måndag, så får du all info jag kan ge.
Klockan är från ca 1964 och i hittar man ett kaliber 23-20 (man använde inte sub-sekunden på denna modell), boetten har ett 20 mikron guldlager som lägger den i det lite finare rummet för standardklockor. Det finns Flash guld, 5 mikron, 10 mikron innan man kommer till din klocka.Hej allesammans,
Fick nyligen överta en klocka som jag vet alldeles för lite om och tänkte se om hjälp återigen fanns att finna här på KS
Klockan har funnits i familjen ett bra tag och att det är manuell uppdragning (och håller tiden löjligt väl).
Mäter ca 28*28 mm (diameter 38mm)
På bakboetten, som är av stål, står det
4006 132
5345939
Om ngn har möjlighet att hjälpa mig med att tidsbestäma den ngt samt vet en i indikation på värde är det oerhört uppskattat. Är det en dam eller herrklocka?
Tack på förhand och trevlig kväll allesammans.
Hej allesammans,
Fick nyligen överta en klocka som jag vet alldeles för lite om och tänkte se om hjälp återigen fanns att finna här på KS
Klockan har funnits i familjen ett bra tag och att det är manuell uppdragning (och håller tiden löjligt väl).
Mäter ca 28*28 mm (diameter 38mm)
På bakboetten, som är av stål, står det
4006 132
5345939
Om ngn har möjlighet att hjälpa mig med att tidsbestäma den ngt samt vet en i indikation på värde är det oerhört uppskattat. Är det en dam eller herrklocka?
Tack på förhand och trevlig kväll allesammans.