Herregud så gärna jag skulle vilja ha en DS i guld... grym trippel!Har nu en Certina-trippel.
Tjatiga guld-DS:en, glömt ref.
4109.005, föregångaren till Town & Country, här i 18K.
5821.100, kronometerklassad Coronation.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Herregud så gärna jag skulle vilja ha en DS i guld... grym trippel!Har nu en Certina-trippel.
Oj, du siktar högt.@Fadershan Tror den får stanna hemma .
@LongCon och @Bjoerlin76 tackar! Känner mig "nöjd". Skulle haft någon dykare också, fast helst ovanlig. RAN PH1000 eller nåt.
Nja, mest en kul grej. Jag måste erkänna, fast det bär mig emot, att jag inte går i gång så värst på Certinas klossigare dykare. Blir nog ingen sådan inom överskådlig tid, om det inte dyker upp ett erbjudande man inte kan säga nej till...Oj, du siktar högt.
Har nu en Certina-trippel.
Stämmer bra men den modellen blev mycket kortvarig och allt gick upp i T + C modellerna. Så jag brukar säga att om du vill ha en fyrkantig Certina så titta på T + C modellerna och de blev även lite större efter första året. Det finns även ett par andra fyrkantiga modeller men även de blev kortvariga.Hm. @Martin Lovasz , du sa väl att 4109.005:an var en föregångare till T&C, men känns den inte mer som en Waterking? Samma boettvariant med glas som går "igenom" boetten och där "locket" låses med fyra skruvar.
Certidate har också samma boett?Stämmer bra men den modellen blev mycket kortvarig och allt gick upp i T + C modellerna. Så jag brukar säga att om du vill ha en fyrkantig Certina så titta på T + C modellerna och de blev även lite större efter första året. Det finns även ett par andra fyrkantiga modeller men även de blev kortvariga.
Nu satte man det på allt som kom med datum så man kan nog säga att det egentligen inte är ett modellnamn utan mer en beskrivning av klockan och ser bra ut.Certidate har också samma boett?
Ok, jag ser det som en klocklinje med datum i flertalet modeller. Precis som DS kom som linje men i olika modeller...Nu satte man det på allt som kom med datum så man kan nog säga att det egentligen inte är ett modellnamn utan mer en beskrivning av klockan och ser bra ut.
Samma klocka gick att få utan datum och de har då inget modellnamn. Tror det var ett sätt att ge även namnlösa modeller ett modellnamn men det är fritt att hävda vilket som, så inte fel på något sätt och det är bara vad jag tycker.Ok, jag ser det som en klocklinje med datum i flertalet modeller. Precis som DS kom som linje men i olika modeller...
Bra poäng.Samma klocka gick att få utan datum och de har då inget modellnamn. Tror det var ett sätt att ge även namnlösa modeller ett modellnamn men det är fritt att hävda vilket som, så inte fel på något sätt och det är bara vad jag tycker.
Tusen tack, du är verkligen en sann klippa i det stormiga Certina-havet!Ett fall av att siffrorna råkar vara rätt för att vara fel.
5101013 är boettnumret och stämmer med klockan. 51 står för 25-36, 01 är i stål och 013 är då boetten.
5206434 är serienumret och daterar klockan till 1964.
Normalt hade jag sagt att visarnas design inte passar för året men Certina överraskar hela tiden. Dock så är glas, visare och kronor det som byts mest på gamla klockor så förmodligen är visarna bytta.Tusen tack, du är verkligen en sann klippa i det stormiga Certina-havet!
Är det sant, vad klantigt av mig....tänkte inte alls i den banan.
Vad tror du om visarna då, de kan väl ändå inte vara korrekta gällande färgen?
Är det svårt att hitta korrekta visare till den kombon av verk och tavla?Normalt hade jag sagt att visarnas design inte passar för året men Certina överraskar hela tiden. Dock så är glas, visare och kronor det som byts mest på gamla klockor så förmodligen är visarna bytta.
Fy dig! Fy fy fy! Gnid in det bara! Jag får lusta att trycka på ”anmäl”Slänger in denna tidiga automatiska DS även här.
Haha, svårt att hänga med när den inte får ligga ute i mer än 24 sekunderFy dig! Fy fy fy! Gnid in det bara! Jag får lusta att trycka på ”anmäl”
Men, men you snooze, you lose! Var för sen som vanligt!
Ja, verkligen!Haha, svårt att hänga med när den inte får ligga ute i mer än 24 sekunder
Så jävla bra. Bara att säga grattis. Men liiitee tar det emot..Slänger in denna tidiga automatiska DS även här.
Tack! Har ju utlovat bytlån, what more do you want?Så jävla bra. Bara att säga grattis. Men liiitee tar det emot..
Stort grattis igen,Slänger in denna tidiga automatiska DS även här.
Tavlan, desvärre!Stort grattis igen,
Sitter dom vita prickarna på tavlan eller glaset?