• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Certina

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Ja absolut, länken gör en helhet av den, var en väldigt snygg länk tyckte jag. Komplettera med ett snyggt läder också!
Kanske skulle ge det ett försök på länk. Måste dock korta den en bit då den är ett par cm för stor. Behövs några speciella brandstift eller är det bara standard?

Läder var det jag tänkte också. Ska försöka hitta något fint här på forumet.
 

Salesmayne

Panerai
God afton alla Certina-kollegor.

Nedanstående klocka var min farfars. När han gick bort på nittiotalet fick min far den.
Då far min inte använder klockor så gav han den till mig förra året.

Jag tycker boetten är riktigt charmig men tyvärr har jag inte använt den än då jag tycker länken inte är speciellt snygg plus att den känns ganska bräcklig.

Därför tänkte jag försöka hitta en fint band till den. Är det någon som har några tips och tricks?

Om det är någon som har kunskaper om årtal mm så får ni jättegärna dela med er.

Jag antar att länken inte är original med tanke på att man kan se tre kronor på låset. Är det någon som vet om dessa såldes med liknande länkar eller är det helt och hållet aftermarket?

Någon som vet hur originallänken ser ut?

Tack på förhand och trevlig kväll.

DA6A86C4-583B-4492-BC1F-CB3503000B4A.jpeg
8F1D7823-CD16-48A8-A4C1-15331B101200.jpeg
578218ED-DEA7-4A0C-9400-FB31A0375619.jpeg
E8404CC8-8430-4A36-9E00-37809A942C73.jpeg
3DBCADD0-D691-4E1E-B140-99FA985E30ED.jpeg

Byta? Dont! Ser ju perfekt ut.
 

Salesmayne

Panerai
Bräcklig? Den klarar nog en del ska du se. Jag har endast tappat en klocka i marken vilket gick bra och det är en omega där Tradera säljaren glömt nämna att länken inte är försluten. Aja...life goes on!
 

ConElPueblo

Panerai
Jeg var liiiiiige ved at købe denne, men kom så i tvivl.


s-l1600.jpg


Lumen på tavlan, men ikke på visarne?! Det må da være problematisk?

Er der nogen her, der kender til modellen? Der er ingenting på boetten, så ingen hjælp der...

Er meget fristet, men de der lumeprikker gør mig nervøs... :confused:
 

ConElPueblo

Panerai
Jeg var liiiiiige ved at købe denne, men kom så i tvivl.


s-l1600.jpg


Lumen på tavlan, men ikke på visarne?! Det må da være problematisk?

Er der nogen her, der kender til modellen? Der er ingenting på boetten, så ingen hjælp der...

Er meget fristet, men de der lumeprikker gør mig nervøs... :confused:


Forhørte mig på OF, og det er en franken - kan også godt se, at kronen er fra den velkendte chronometer-model i guld :(
 
  • Like
Reactions: Beo

Martin Lovasz

Audemars
Tack! Kul! Så det var endast de åren som 9361 tillverkades?
Ja senare döpte man om urverket till ETA 952.111 och den såldes in på 80-talet, det är möjligt att den gamla modellen såldes in på 1979 för man hade ett annat sätt att lagerföra saker på den tiden så äldre urverk kan dyka upp i nyare klockor. Redan 1978 var urverket omodernt för ETA lanserade kaliber 955.111 som skulle bli en riktig långkörare som sträckte sig in på 2000-talet.
 
Topp