Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att de kommer till användning!
Nej den e cool helt klart! Meeen att valet landade på guldfärgad flexänk hade nog inte hänt mig men man aka aldrig säga aldrigHopplöst med ljuset men nu är den klar.
Jag skulle då inte skämmas bära den.
Hade inget annat hemma att testa med då alla mina 20mm band är slut.Nej den e cool helt klart! Meeen att valet landade på guldfärgad flexänk hade nog inte hänt mig men man aka aldrig säga aldrig
DrömklockaDunkar in min nya rackare även här!
Verkligen! Grymt nöjd!Drömklocka
Förresten, om någon har en orginalkrona till denna får man gärna hojta till!Dunkar in min nya rackare även här!
Läcker! Riktigt kul detalj med CC-loggan vid sekundvisaren!Här är min gamle Chronolympic ref. 674 3559 41! Grymt härlig och stadig med ett Valjoux 7750 verk!
Var min pappas klocka som han använde som tävlingsseglare i slutet på 70-talet tills en mast föll på klockan så den stannade. Om man sedan snabbspolar dryga 35 år så hittar min pappa klockan igen och ger den till mig som då blivit en glad vintage entusiast! Efter en snabb service började den ticka på som den ska och det ända som är kvar av "mast incidenten" är en liten ding!
Den har tagit en del former under de senaste åren och har använts flitigt!
Ja det är kul liten touch! Den är en riktig blickfångare!Läcker! Riktigt kul detalj med CC-loggan vid sekundvisaren!
Google är din vän. Det är lätt att hitta info om serienummer.Fått ärva en certina, är den gamla loggan som ni ser, glaset är sprucket och väldigt tråkigt så eventuellt ska jag byta ut detta beroende på pris.
Någon som har koll om och var man kan söka på serienumret som finns på baksidan? Det enda jag hittat datummässigt är att den gamla loggan slutade användas 1953.
/Lunderik
Google är din vän. Det är lätt att hitta info om serienummer.
Men eftersom jag är hjälpsam av mig har jag redan kollat: 1949 ska den vara tillverkad. Glasbyte brukar gå på en femhundring ungefär.
https://mitka.co.uk/certina-serial-number-by-year/Kanske är min bristande förmåga på att tyda serienummer som är boven i dramat! Du får gärna dra med en länk om du har lust, tackar för infon!
Hur stor är den med subsekund ?Kom över dessa två tyvärr är boetten på Newart ganska misshandlad.