Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det skulle vara ifall det var vintage dåråHittade stora rabatter på massa certinaklockor online. Vad bättre än att tipsa i certinatråden?
https://www.hedbergsguld.se/varumar...ified&utm_medium=email&utm_source=apsis-anp-3
Man blir ju sugen på att köpa fastän behovet inte finns där
Ja det skulle vara ifall det var vintage dårå
Det blir nog lite olika svar i stil med:Hej vintagexperter, jag har en certina ds inköpt ny -95, när räknas den som vintage? bara nyfiken att veta
Får väl vaska denna då...Safirglass kan inte vara vintage! Det måste jag komma ihåg så jag får bytt all safirglas.
Vaska gärna åt mitt håll, kan städa efter dig.Får väl vaska denna då...
Fin! Påminner ju om Omegas Marine Chronometer.Fiskade upp denna på tradera...
Gillar den!
Förlåt för usel bild.
Ja det var det jag tyckte också!Fin! Påminner ju om Omegas Marine Chronometer.
(Stulen bild.)
Tkr de är coola!Mer bilder:
Jag hade aldrig sett någon innan men jag håller verkligen med! Jag funderar dock på att plocka bort sekundvisaren...Tkr de är coola!
Klart det går. Glöm inte att fila ned axeltappen sen så blir det braJag hade aldrig sett någon innan men jag håller verkligen med! Jag funderar dock på att plocka bort sekundvisaren...
Går det att göra?!
Haha jag tänkte låta någon annan göra det...Klart det går. Glöm inte att fila ned axeltappen sen så blir det bra
Absolut, men varför?Jag hade aldrig sett någon innan men jag håller verkligen med! Jag funderar dock på att plocka bort sekundvisaren...
Går det att göra?!
Haha jag vet egentligen inte men känns som det skulle bli en ”cleanare” och roligare look...Absolut, men varför?
Lappa igen datumfönstret också, när du ändå är igång!Haha jag vet egentligen inte men känns som det skulle bli en ”cleanare” och roligare look...
Hahaha ja kanske hade varit något att sikta på!Lappa igen datumfönstret också, när du ändå är igång!
Gjorde det när jag hade en batteridriven Santos, gillade det.Jag hade aldrig sett någon innan men jag håller verkligen med! Jag funderar dock på att plocka bort sekundvisaren...
Går det att göra?!
Ska nog testa ändå...Gjorde det när jag hade en batteridriven Santos, gillade det.
Jag hade aldrig sett någon innan men jag håller verkligen med! Jag funderar dock på att plocka bort sekundvisaren...
Går det att göra?!
Förlåt, men varför?!Gjorde det när jag hade en batteridriven Santos, gillade det.
Vad skulle hända med sekundhjulet menar du? Varför skulle man slänga sekundvisaren?Förlåt, men varför?!
Så när nästa ägare får tag på den, ska det först hittas ett nytt sekundhjul för att sedan troligtvis få nöja sig med en ersättningsvisare då det inte går att få tag på original...
Slakta en regal eller annan låtsasklocka istället... det här är ju en riktig modell från certina, har för mig att det är någon känd industridesigner som designat den modellen.
Om man skulle slipa ner tappen som någon sa, visaren har ju en mycket större benägenhet att försvinna om den befinner sig utanför klockan än i.Vad skulle hända med sekundhjulet menar du? Varför skulle man slänga sekundvisaren?
Har aldrig slipat något och förstår inte varför man skulle. Kan ju knapps se den ens om man försöker. Kan man inte hålla reda på en visare har man andra problem. Min fick tillbaka sekundvisaren när jag sålde den.Om man skulle slipa ner tappen som någon sa, visaren har ju en mycket större benägenhet att försvinna om den befinner sig utanför klockan än i.
Det var jag som sa det. Klart man kan skippa det om man vill ha den original igen en vacker dag. Tycker personligen det är fult med en sekundtapp som sticker upp. Beror väl på hur man uppfattar det.Om man skulle slipa ner tappen som någon sa, visaren har ju en mycket större benägenhet att försvinna om den befinner sig utanför klockan än i.
Skulle du göra det så skulle jag inte tvivla på att visaren skulle återförts, tror dock inte att det är normen...Har aldrig slipat något och förstår inte varför man skulle. Kan ju knapps se den ens om man försöker. Kan man inte hålla reda på en visare har man andra problem. Min fick tillbaka sekundvisaren när jag sålde den.