• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Certina

ittam

Audemars
Här kommer en bild från IG som visar en logga som liknar @Equilibrium s mer än de jag visade. Den ska vara från en Labora som oxå är två av dem jag visade ovan. Kan ju handla om en övergångsperiod/ tillfällig "tryckballong" eller vad som, vad vet jag!? Men en till liknande din iaf vilket är ett bra tecken ifall man bryr sig om sånt :) Mao har jag fel såvida inte denna logga oxå är ditsatt i efterhand ;)
Screenshot_20191014-170113__01.jpg
Hittade denna från -51.
Certinalogga.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Här kommer en bild från IG som visar en logga som liknar @Equilibrium s mer än de jag visade. Den ska vara från en Labora som oxå är två av dem jag visade ovan. Kan ju handla om en övergångsperiod/ tillfällig "tryckballong" eller vad som, vad vet jag!? Men en till liknande din iaf vilket är ett bra tecken ifall man bryr sig om sånt :) Mao har jag fel såvida inte denna logga oxå är ditsatt i efterhand ;)
Screenshot_20191014-170113__01.jpg
Så min borde då vara tillverkad kring '53 ?
 

dagnydigger

Cartier
Helt utroligt nöjd med mit nye Town & Country! Jeg fik det på online-auktion, og først da den var ovre, lagde jeg mærke til, at den var med manuelt verk :p

IMG_20191117_160535_936.jpg


20191117_154749.jpg
Jag är riktigt svag för T+C, har en manuell, pläterad med riktigt fin blanksvart tavla och datum. Skulle gärna ha samma i guld på stål och stål. Din är snygg och jag hade gärna haft manuella utan datum om jag fick välja.
 
Topp