Hahah tack, ja och mitt första svar hade varit lite väl defensivtHaha, tur, annars hade jag verkat dryg
Jag tycker den ser reko ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahah tack, ja och mitt första svar hade varit lite väl defensivtHaha, tur, annars hade jag verkat dryg
Jag tycker den ser reko ut.
Läcker.Tja! Vad tror vi om denna? Vad vet vi? Skulle verkligen uppskatta hjälp! Jag bedömer den som riktig utifrån bilden. Vet att @Donkii s hade samma konfiguration på subdials bl.a. så den verkar finnas i två olika utföranden? Något annat som sticker ut tkr ni? Tack!
FetJodå, ingen timräknare dock och 45-minutersskala istället. Har sett den andra modellen tidigare, men aldrig en som är i samma utförande som min.
Grattis, tycker de ser riktigt schyssta ut! Vet du årtal på den?Tja! Vad tror vi om denna? Vad vet vi? Skulle verkligen uppskatta hjälp! Jag bedömer den som riktig utifrån bilden. Vet att @Donkii s hade samma konfiguration på subdials bl.a. så den verkar finnas i två olika utföranden? Något annat som sticker ut tkr ni? Tack!
Fantastiskt fin!Jodå, ingen timräknare dock och 45-minutersskala istället. Har sett den andra modellen tidigare, men aldrig en som är i samma utförande som min.
Noll koll här, men den har grymt funky sjua!Tja! Vad tror vi om denna? Vad vet vi? Skulle verkligen uppskatta hjälp! Jag bedömer den som riktig utifrån bilden. Vet att @Donkii s hade samma konfiguration på subdials bl.a. så den verkar finnas i två olika utföranden? Något annat som sticker ut tkr ni? Tack!
Ja det var trevligt!Den var riktigt snygg på länk! Kör min själ på mesh band vilket också blir riktigt bra
Ep-verk i denna också?Jodå, ingen timräknare dock och 45-minutersskala istället. Har sett den andra modellen tidigare, men aldrig en som är i samma utförande som min.
Det lär vara ett ep 143-6??Ep-verk i denna också?
Modellen heter 5801 197 och är från ca 1971, enligt mina egna efterforskningar..Vad vet vi om denna? Blue Ribbon med boett på hela 40 mm. Cal 25-651. Ska den se ut såhär? Vid första anblick ser det ut som att nån har varit framme med bandslipen, men jag undrar om den inte ska vara lite rund.. Bortsett från en massa års slitage då givetvis. Hittar bara en liknande när jag googlar. På chrono 24 och eBay (bild 3) och den är minst lika rundad i kanterna.
Ahh trist! Hoppas du hittar en till!Nu ska jag sura resten av dagen. En handlare hade en Certina med samma länk som till min Chronolympic Regatta till salu för 390CHF. Länken enbart brukar gå för mer än det, och den här hade dessutom Certina-spännet. Gick att lägga i varukorgen igår kväll, men ville vara säker på att det var samma bandbredd så mailade och frågade. Fick svar nu att den precis var såld Så extremt korkat att inte köpa den och om det hade visat sig vara fel bredd, sålt den vidare. Idiot!
Serienummer från 1964 iallafall. Trevlig klocka.Min frus tyvärr alltför tidigt bortgångne pappas Certina Centidate. Jag vet inget mer om klockan än att den är en manuelluppdragare, blåa visare, skönt kupat akrylglas och bakboett med låsring likt en Vostok Vet någon mer om detta ur? Tacksam för all info.
Beklagar, men fin klocka. Jag skulle gissa att det bara är en fräst skåra, och inte en låsning som på Vostoks.Min frus tyvärr alltför tidigt bortgångne pappas Certina Centidate. Jag vet inget mer om klockan än att den är en manuelluppdragare, blåa visare, skönt kupat akrylglas och bakboett med låsring likt en Vostok Vet någon mer om detta ur? Tacksam för all info.
Det borde nog vilken urmakare som helst kunna fixa.Någon som kan berätta lite mer om denna? Kan det stämma att den är från 70-talet? Förvånansvärt fin urtavla måste jag säga.
Tips på vart man ska leta efter nytt glas?