• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Certina

Har för tillfället snöat in total på Certina som märke och undrar nu vilka modeller mer än DS tycker ni man ska ha i Certina samling? Lägger in en bild på min något blygsamma samling också :)
118785998_311241576832154_1316902037603901808_n.jpg
Certina är ju det perfekta märket att snöa in sig på. Vilken enorm bredd. Jag har haft DS-2 i vad jag kan komma på i 8 olika färgkombinationer och Argonauter i ännu fler. Hur coolt hade det inte varit att ha dem samtidigt. De finns ju i alla regnbågens alla färger så att försöka hitta alla hade varit ett fint projekt. Dessa kostar ju dessutom knappt nånting. Sen finns det ju även flera riktigt fina Chronographer som DS-2 chronolympic och riktigt fina dykare om man har högre budget.

Certina är ju det perfekta märket att snöa in sig på. Vilken enorm bredd. Jag har haft DS-2 i vad jag kan komma på i 8 olika färgkombinationer och Argonauter i ännu fler. Hur coolt hade det inte varit att ha dem samtidigt. De finns ju i alla regnbågens alla färger så att försöka hitta alla hade varit ett fint projekt. Dessa kostar ju dessutom knappt nånting. Sen finns det ju även flera riktigt fina Chronographer som DS-2 chronolympic och riktigt fina dykare om man har högre budget.
Jo precis, har ropat in en ny DS som ser ut som den jag har fast med datum fönster. Själv tycker jag inte riktigt Certina får den uppmärksamhet som märket faktiskt förtjänar.

Denna Certinan dök upp i gömmorna i barndomshemmet för ett par år sedan, ingen aning om vem den tillhört men gillar den och använder den alldeles för sällan. Sekundvisaren sveper fint, tickar ett 919-1verk inuti. Bandet fick jag med en annan klocka, så det hör inte till denna trots Certina-brandingen.
IMG_1389.jpg

Tillbaka
Topp