Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ännu en Certina har hittat hemFörsta Labora för mig. Enl. SN daterar sent till -48. Kul sökning på nätet med resultat av bl. a. gammalt reklammaterial från 40-talet
Tyckte namnet medgav natoband till den, är nu redo för vårens utflykter
Bilder lånade från nätet:
”Make Certina great again” verkar vara din inställningÄnnu en Certina har hittat hemFörsta Labora för mig. Enl. SN daterar sent till -48. Kul sökning på nätet med resultat av bl. a. gammalt reklammaterial från 40-talet
Tyckte namnet medgav natoband till den, är nu redo för vårens utflykter
Bilder lånade från nätet:
”Make Certina great again” verkar vara din inställning
Dags att införa Certinaholic i ordlistan
Och det är fler på väg in....
Ja, med beskrivningen ”...ett av kännetecknen är att personen samtidigt bär flertalet Certinor”Dags att införa Certinaholic i ordlistan
Så får det bli!!Ja, med beskrivningen ”...ett av kännetecknen är att personen samtidigt bär flertalet Certinor”
Kan du inte sätta den på armen?Fick hem denna idag! När kan denna vara från och vad heter modellen? Den är 36mm utan krona eller kanske 35,5mm, svårt utan skjutmått.
Är det ok om jag återkommer 1/4?Kan du inte sätta den på armen?
Blir lättare att se då
Har du ett sjusiffrigt nummer på baksidan så kan vi lätt ta reda på årtal iallafall.Fick hem denna idag! När kan denna vara från och vad heter modellen? Den är 36mm utan krona eller kanske 35,5mm, svårt utan skjutmått.
Har du ett sjusiffrigt nummer på baksidan så kan vi lätt ta reda på årtal iallafall.
En gammal rackare från 1953
Stort tack, vad roligt! Tyvärr verkar den ha fel krona och en liten spricka i plexit men kanske kan vara värt att åtgärda. Heter dessa något speciellt? Jag har som du märket inte bra koll på äldre Certina.En gammal rackare från 1953
Ja kronan ser fel ut och ett spräckt glas kan man ju lätt byta. Är det bara repor försvinner de lätt med lite polywatch. Vet inte om den heter nåt speciellt. Bör väl sitta ett cal 321 i den. En Certina är alltid värd att piffa upp. Speciellt en med svart tavla som snart fyller 70 år.Stort tack, vad roligt! Tyvärr verkar den ha fel krona och en liten spricka i plexit men kanske kan vara värt att åtgärda. Heter dessa något speciellt? Jag har som du märket inte bra koll på äldre Certina.
Hittade någon sida nu där man kunde tolka numret. Det ser ut att vara red gold plated iaf.
Stort tack för dina svar, det uppskattas! Jag ska kolla om man kan lämna den på spa och försöka få tag på plexi och krona. Jag gillade att den hade just svart tavla och var 36mm.Ja kronan ser fel ut och ett spräckt glas kan man ju lätt byta. Är det bara repor försvinner de lätt med lite polywatch. Vet inte om den heter nåt speciellt. Bör väl sitta ett cal 321. En Certina är alltid värd att piffa upp. Speciellt en med svart tavla som snart fyller 70 år.
Har denna, inlämnad för byte av sek-visare. Minutvisare sargad som du ser. Kommer vara lite pengar i den pga urmakarbesök. Den är trevlig, har flera av denna modellHittade en bild på en klocka som är den jag ångrar mest att jag sålt. Om någon har en liknande får ni gärna skicka PM.
Gick typ 2+ per dag också.
Trevlig den där, och äldre än så. Den är från -52..Hittade denna i en låda på släktgården nyligen, bodde fyra ogifta syskon där hela sina liv så antar den tillhör någon av dem.
Skruvade upp den och den hoppade igång direkt, troligtvis inte använd sedan slutet på 70-talet. Vart hittar man ett fint passande läderband?
stämmer det att den kan vara från 1956?
Chronolympic Regatta med nytt blått Tropic. Lite sportigare än Corfambandet. Ruskigt nöjd förutom att det är OWG-March så att jag inte kan prova på handleden
Jag bara älskar den modellen.Provar alldeles nyligen hemkomna Certinan, köpt på forumet. Enkel och clean!
Absolut, men finner ingen data på bakboetten. Varken insida eller utsida, därav frågan.Google är din vän...
Certina Case, Movement and Serial Numbers - VintageCERTINAs
On this page you can determine the age of your watch and other useful information on the basis of the reference and serialnumber.www.vintagecertinas.ch