Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, tjusig!Argonaut funkar alltid! Tycker Certina fick till både storleken och formen! Funkar ju både till fest och vardag
I en manuell Argonaut 280 - är det kaliber 25-66 som sitter i? : )
/e
Ska tilläggas att klockan i fråga har datum också
Tack o bock! Snart får jag förhoppningsvis dela med mig av ett trevligt ex jag köpt. Enligt beskrivning oanvänd men det får man ju ta med en nypa salt : )Är det datum så får du lägga till en etta, dvs 25-661. Och kalibern stämmer för Argonaut 280.
Tack o bock! Snart får jag förhoppningsvis dela med mig av ett trevligt ex jag köpt. Enligt beskrivning oanvänd men det får man ju ta med en nypa salt : )
Hur ser det ut med service för dessa verk? Vet att somliga Certina verk, som med andra märken, kan vara lite knöliga att få servade av olika anledningar
I Certinas fall tänkte jag framförallt på reservdelar och så. Hade en Argonaut 285 tidigare som stod stilla, och jag fick berättat för mig att jag eventuellt kunde sitta på lite otur om vissa delar var paj. Är inte särskilt insatt i Certina-världen så mitt ”vet” i förra inlägget kanske borde ändras om till ett mer passande ordInget jag hört, snarare tvärtom. Urmakare brukar gilla att jobba med dem är min erfarenhet. Robust byggda.
När jag lästa din första fråga om kalibern tänkte jag att det kanske rörde dennaTack o bock! Snart får jag förhoppningsvis dela med mig av ett trevligt ex jag köpt. Enligt beskrivning oanvänd men det får man ju ta med en nypa salt : )
Hur ser det ut med service för dessa verk? Vet att somliga Certina verk, som med andra märken, kan vara lite knöliga att få servade av olika anledningar
Kanske tänkte urmakaren på en argonaut med 25-651 och datumproblem. Även om hjulet går att laga så är det väl i stort sett omöjligt att hitta som reservdel nu för tiden?När jag lästa din första fråga om kalibern tänkte jag att det kanske rörde denna
Nej detta urverk kan alla serva och det är inga konstigheter eller svårt. En av Certinas många fördelar.
Nej det säljs överallt typ men till rejäla priser! 25-661 har ju samma problemKanske tänkte urmakaren på en argonaut med 25-651 och datumproblem. Även om hjulet går att laga så är det väl i stort sett omöjligt att hitta som reservdel nu för tiden?
Där ser man, när jag letade för något år sedan gick de inte att få tag på.Nej det säljs överallt typ men till rejäla priser! 25-661 har ju samma problem
Certina 25-651 Calendar Driving Wheel 2556 - rare Part! - 1 per Order | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Certina 25-651 Calendar Driving Wheel 2556 - rare Part! - 1 per Order at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Hehe, misstänkte att den skulle dyka upp - stämmer att det är den. Gick förmodligen lite dyrt men ska få agera 60-års present.När jag lästa din första fråga om kalibern tänkte jag att det kanske rörde denna
Nej detta urverk kan alla serva och det är inga konstigheter eller svårt. En av Certinas många fördelar.
Mycket tjusigt! Har en ny 320 och en ny 324 som jag tror du kommer gilla!Blir dubbelpipigt i dag.
Trevlig fredag klockers!
Tack mäster!Mycket tjusigt! Har en ny 320 och en ny 324 som jag tror du kommer gilla!
Var det du som knyckte denna från tradera? Jag köpte den med gulddouble från samma säljare! Min mamma var sugen på denna blåaNär jag lästa din första fråga om kalibern tänkte jag att det kanske rörde denna
Nix, den gick till mig.. : )Var det du som knyckte denna från tradera? Jag köpte den med gulddouble från samma säljare! Min mamma var sugen på denna blåa
Sååå jäkla fin, grattis!Nix, den gick till mig.. : )
Den var verkligen helgrym!! Grattis till denNix, den gick till mig.. : )
Sååå jäkla fin, grattis!
Tackar ödmjukast, som sagt är den ämnad som present så jag håller tummarna för att mottagaren uppskattar den lika mycket som vi Bilderna gör den verkligen inte rättvisa, tavlan exempelvis är fantastiskDen var verkligen helgrym!! Grattis till den
Jag tkr iofs att på din bild ovan så ser man verkligen hur fin tavlan är. Betydligt läckrare än säljbilden dessutom.Tackar ödmjukast, som sagt är den ämnad som present så jag håller tummarna för att mottagaren uppskattar den lika mycket som vi Bilderna gör den verkligen inte rättvisa, tavlan exempelvis är fantastisk
Nu har den här lilla rackaren fått ett värdigt band
Noterar att boetten är lite ful i ytan, kan den vara kromad månne?
ah då är den kromad. Tack!Titta på baksidan, om det står stainless steel back eller fond acier inoxydable. I så fall är backlocket i stål och boetten kromad.
Härlig kvartett!