Jeppo
Basic
Min morfar hade varit visp en typ likadan certina. Jag betningen var den tog vägen. Måste kolla om brorsan har den.Morfars gamla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min morfar hade varit visp en typ likadan certina. Jag betningen var den tog vägen. Måste kolla om brorsan har den.Morfars gamla
Gillar du också Certina eller?Lite blandade Certinor och en Grana..
Haha, kanske inte svårt att räkna ut Och är de gamla nog så hugger jag när tillfället gesGillar du också Certina eller?
Satte ett renata 344 i min DS3, dock ingen koll på verksnummer.Snabb fråga;
Nån som har koll på vad för batteri som ska sitta i Certina 750 verk?
Edit; hittade nått på nätet och verkar som renata 344 ska funka. Nån som kan bekräfta?
Jo men då är det nog rätt. För hittade i sida där nån servat en DS-3 med 750 verk och hen satte i just ett 344.Satte ett renata 344 i min DS3, dock ingen koll på verksnummer.
Grym!Certina automatic Superflexo Mainspring ref 25006-1 från 50-talet
Häftig! Hur stor är den?Certina automatic Superflexo Mainspring ref 25006-1 från 50-talet
Tack! Runt 34mm.Häftig! Hur stor är den?
Jag har ägt denna modell och tog den till en urmakare som menade att den var från ungefär 1992. Riktigt fin länk! Min kom på ett vinrött läderband.Hej,
Köpte denna välvårdade Certina i förra veckan och jag gillar den skarpt! Finns det någon här som kan hjälpa mig att sätta en ålder på denna? Har sökt på nätet men blir inte klokare av detta dessvärre..
Info:
Certina Trionyx turtle back pepsi bezel.
DS 200m Saphire.
Tack på förhand: )
Någonstans runt -70, 5301 ska vara ett manuellt 25-661 verk (53) och rostfritt stål (01) 115 tror jag är boettmodell.Hej!
Jag är ny på detta forum. Jag och min fru har ärvt några fina vintage-ur, vilket skapat ett nytt intresse! En av klockorna är denna fina Certina T+C som verkar vara i princip oanvänd. Modellbeteckningen är 5301-115 och klockan går väldigt bra. Min första fråga handlar om det lite udda armbandet. Jag har kikat runt på nätet, men inte hittat någon bild på en T+C med denna typ av stålarmband. Är det någon som vet om det är original? Fråga nr 2: Är det någon som vet tillverkningsår?
Hej!
Jag är ny på detta forum. Jag och min fru har ärvt några fina vintage-ur, vilket skapat ett nytt intresse! En av klockorna är denna fina Certina T+C som verkar vara i princip oanvänd. Modellbeteckningen är 5301-115 och klockan går väldigt bra. Min första fråga handlar om det lite udda armbandet. Jag har kikat runt på nätet, men inte hittat någon bild på en T+C med denna typ av stålarmband. Är det någon som vet om det är original? Fråga nr 2: Är det någon som vet tillverkningsår?
Hi guys,
I'm new member and I would like introduce myself.
My name is Istvan from Hungary.I really like the hand wind Certina's.I know the vintagecertinas.ch and the tradeta.com as a source.At the moment I have Classic and Waterking,but I like in the future one Argonaut 280.(pictures later)
So,I will pick up the informations.
If someone like some any help just send one massage for me.
Many thanks and Regards,
Istvan
Hello Long Con,Welcome! I think Tradera is a good source to find a Argonaut 280.
Diamastern är mycket trevlig. Svag för dessa gamla samarbeten i tungsten.Ingen större Certina-samling, men alltid något
Mycket vacker länk, har stilen något specifikt namn?Bild från tidigare idag, bästa klockslaget.