Funderar på hur de fem prickarna på tavlan är skapade på min KonTiki, ser nästan ut som att det är borrade hål i tavlan som fyllts i med någon form av lack? (Ursäktar för dålig bild)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funderar på hur de fem prickarna på tavlan är skapade på min KonTiki, ser nästan ut som att det är borrade hål i tavlan som fyllts i med någon form av lack? (Ursäktar för dålig bild)
Den där var ju också löjligt läcker!Kulorna som ska sitta i hålen har nog ramlat av nån gång.
Hmm frågan är ju om alla hade kulor dock? Jämför med dessa:Kulorna som ska sitta i hålen har nog ramlat av nån gång.
Klart den platsar!! Kul projekt, lycka till!Den här borde väl platsa här: Eterna -49, manuellt S 852 T-verk, nästan 37 mm, om någon tycker det ser lite konstigt ut på bilden beror det på att tavlan o visarna bara är ditlagda, verket ligger i smådelar just nu.
Lite möglig tavla och ful lume på visarna ser det ut som.Va inte det här ett ganska bra pris? -42, 36,5 mm, cal 852.
Ser inte ut som det är rätt visare eller?Va inte det här ett ganska bra pris? -42, 36,5 mm, cal 852.
Har aldrig sett en 852 med sådan minutvisare.Ser inte ut som det är rätt visare eller?
Vilka har cal 852?Har aldrig sett en 852 med sådan minutvisare.
Men det finns säkert hur många kombinationer som helst. Detta är ju en centrum sekund också. Kanske har dom andra utföranden än sub sec klockorna.
Ingen av mina 852 jag postade nyss är identiska. Den första till vänster är 37mm utan krona med tunna visare utan lume.
Alla utom dom 2 i högra facketVilka har cal 852?
Tyckte de såg lite små ut, man kanske ögat som lurar? Hur stora är de typ? Min är 36,4 mm.Alla utom dom 2 i högra facket
Alla är runt 36.5mm utan krona, förutom den med centrum sec första till vänster. Den är 37 eller 38 utan krona med 20 lugsTyckte de såg lite små ut, man kanske ögat som lurar? Hur stora är de typ? Min är 36,4 mm.
Min sekund har röd tip på 852 längst till vänsterÄr visarna på min Eterna original tro ? har ej hittat någon likadan, och om det är så ska nog sekunden ha en röd tipp, nämligen röd färg på sidorna.
Här är minÄr visarna på min Eterna original tro ? har ej hittat någon likadan, och om det är så ska nog sekunden ha en röd tipp, nämligen röd färg på sidorna.
Snygg bricka, men varför saknar den bästa band?En bricka med Eternor
För att alla fungerar utan tanken !Snygg bricka, men varför saknar den bästa band?
Ah, jag förstår! Men det är ju tanken som räknas, som man säger!För att alla fungerar utan tanken !
Haha , är du från Götlaborg eller ?Ah, jag förstår! Men det är ju tanken som räknas, som man säger!
Man skulle nästan kunna tro det!Haha , är du från Götlaborg eller ?
Frän! Känns verkligen 90-tal!Hämtade nyss en neo-vintage Kontiki. 40-års jubileum från 1998. Inte helt olik ursprunget. Galen tavla, riktigt koboltblå men lyser lila i solen, aldrig sett någon liknande. Tyvärr stannar den titt som tätt, så det är nog risk att jag returnerar den.
Fins! Den vänstra e kalas!
Två 40-tals Eterna som jag hoppas kan bli klara under sommaren.