Önskar dig stort lycka till, har sett någon enstaka dyka upp på tratten, både den svarta och vita.Återstår att se efter lite frenetiskt googlande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Önskar dig stort lycka till, har sett någon enstaka dyka upp på tratten, både den svarta och vita.Återstår att se efter lite frenetiskt googlande
Longines 5402 levererad till Sverige 1944.
Arv efter farsan som nu vaknat till liv efter 60 år i en byrålåda. Urmakaren bytte uppdragsfjäder och servade verket.
33 mm utan krona och tar 16 mm band.
Blev lite vitsigare än det var tänkt...Underbar klocka. Och världens roligaste syftningsfel. Har farsgubben legat i byrålådan i 60 år så var 2020 ett sällsynt illa valt år att vakna upp i.
Ledsen att säga det men det är en gammal fejkklocka du har framför dig. Varken longines eller 18k guld imho.Någon som vet vad jag har framför mig? Hittar inget som skulle kunna vara ett serienr.......helt blankt!
Någon som vet vad jag har framför mig? Hittar inget som skulle kunna vara ett serienr.......helt blankt!
Ledsen att säga det men det är en gammal fejkklocka du har framför dig. Varken longines eller 18k guld imho.
Trevliga verk det där.Nyankommet Longines! Prøver å begrense lommeur akkumuleringen, men
dette dobbel signerte cal. 19.71N kunne jeg ikke la passere
Marcus Ottestad startet sin praksis i 1926 og firmaet er fremdeles aktivt.
Fin! Sei tacche?Aprikosfärgad fixerupper.
33 mm, 10.68z, 1946
Tack!Fin! Sei tacche?
Det är vad jag skulle kalla sei tacche iaf just för att andra gör det. 40-talare skruvat baklock med 6 hack är ju vad det ärTack!
Your call. Sex hack har den absolut.
Men det är ju lite av ett hajpord där de lärda tvistar om vad som är vad.
Sex hack.
Knubbig sak.
Sei och tre tacche är väl två helt oomtvistligt definierade beteckningar utan nån tvist och kontrovers. Antingen har locket tre eller sex hack och då är det vad det är eller så har de inte.Tack!
Your call. Sex hack har den absolut.
Men det är ju lite av ett hajpord där de lärda tvistar om vad som är vad.
Sex hack.
Knubbig sak.
Vad är det för länk?Korspostar från dagens vintage
Curated Wrists BoRVad är det för länk?
Ser bra ut för att vara nytillverkad? Hur känns det?Curated Wrists BoR
Yes, polerade! Känns helt ok för nyprod, inte samma kvalitetskänsla som i mitt gamla GF.Ser bra ut för att vara nytillverkad? Hur känns det?
Har du den polerade modellen?
Otrolig bild, värdig reklammakarna på Longines.... om det inte hade varit för dom små anvisningarna på sekundvisaren..skulle man tro att det var en reklambild från huset Longines.
Tack ! Tyvärr , gravyr drar ned värdet.Otrolig bild, värdig reklammakarna på Longines.... om det inte hade varit för dom små anvisningarna på sekundvisaren..skulle man tro att det var en reklambild från huset Longines.
Gillade nog det gamla bättre (tunnare), även om brunt passade tavlan bättre.Bytte band på morfars gamla Longines, blev ett otroligt lyft.
Före:
efter
Hmmm, måste ärligt säga att jag inte tänkte fullt ut på den aspekten. Hade nog inte varit dumt att hitta något aningen tunnare, dock med lite struktur.Gillade nog det gamla bättre (tunnare), även om brunt passade tavlan bättre.