• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Longines-tråden

essGunnar

Audemars
2-Faktor
13CB66EB-9B2C-4900-A3A5-D0BB0FD43D3E.jpeg
Hittade en bild i en Longineskatalog... en otroligt fin kronograf. Sådana vackra ur tillverkas inte längre enligt mig.
home_4950858.jpg

Ännu bättre med de karaktäristiska "mushroom pushers" som en del referenser hade. Eftersom de försvann på följande modeller så får man väl anta att lösningen inte var lika välfungerande (fukttålig) som de traditionella varianterna.
 
Alldeles lagomt, har en liknande boett med dålig tavla. Önskar att jag också hade en så bra tavla liggande!

Vad är det för ref på din boett? Min har 4858 om jag minns rätt, 32.5mm

Det er en ref 4748 levert til Sverige i 1942. Jeg er ikke helt fornøyd da det er 7år
mellom klokke og tavla. Hadde det vært en første generasjon TT kunne det vært
en ok matcho_O
 

Fredrik4

Breitling
Det känns som 90% av klockor som är 25 år plus, som jag ser som vintage, har läderarmband. Håller ni med om det? Samt att de flesta är 33-36 mm.

någon som har tips på klockan från tidigt 80-tal på länk?
 

hejsam

Patek
2-Faktor

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja, kan vara och storleken angavs inte. Bara att att den var mellan dam och herr. Vanligaste storleken för dessa är 33 mm, med 12.68z, och kostar oftast under 3000:- på Tradera.
Hade den varit 33mm med 12.68z verket hade den nog gått betydligt dyrare. Ser ut att vara en fin länk också :)

Men nu eftersom den verkar vara typ 26-28mm(?) gick den ju precis som du säger väldigt mycket dyrare än jag hade trott!
 

Espskar

Omega
Hade den varit 33mm med 12.68z verket hade den nog gått betydligt dyrare. Ser ut att vara en fin länk också :)

Men nu eftersom den verkar vara typ 26-28mm(?) gick den ju precis som du säger väldigt mycket dyrare än jag hade trott!
Läs dagens köp tråden. Är tydligen 24 mm och fungerar inte enligt en tidigare köpare som gjorde återköp.
 
Topp