Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så fin!
Ruskigt bra skick, kul att få se! Vad är det för size på den?Takker, jeg kom på at jeg hadde en liggende når jeg så din Dette er den litt mindre varianten med 10.68N
Ruskigt bra skick, kul att få se! Vad är det för size på den?
Riktigt grym, perfekt patina färg!!
Riktigt fin!!Min favorit i Longinessamlingen.
Får tyvärr inte mycket handledstid som den förtjänar.
Vad dillar du om? Inläggsjakt? Whack inlägg i flera trådar.Flera fina klockor i denna tråd. Longines är mitt märke. Min i titan väntar jag på svar från urmakaren om, om de lyckas laga spännet som gått isär. Hur lång tid kan det ta att åtgärda felet? Det är kanske tre veckor sedan jag lämnade in den. Vad händer om låset/spännet inte går att laga? Kan man byta till läderarmband? Synd, för både själva klockan och armbandet har samma färg.
Hen är tydlig med att hen inte jagar inlägg! Däremot verkar det kul att skriva skit i märkestrådar som innehåller nonsensVad dillar du om? Inläggsjakt? Whack inlägg i flera trådar.
En tidig tre tacche, gissar på den mindre storleken på ca 30mm?Vad tror ni om denna lätt bedagade skönhet? Den återfanns i en byrålåda av min mor och har antagligen inte använts de senaste femtio åren eller så.
Den tickar om man drar upp den men håller inte tiden särskilt väl så den behöver nog en tur till urmakaren om den ska användas i någon omfattning.
Är det den stora modellen som är strax över 35mm exklusive krona är det ett superfynd, grattis!Tack! Jag skulle säga att den snarare mäter omkring 35-36 mm så passar perfekt till mina taniga handleder.
Tyvärr lite oklart om det är arvegods eller ett loppmarknadsfynd men ska ändå ta den till urmakaren och se om det går att få ordning på den
35-36? Svindyr longines isåfall. Sälj inte till några skambud i PM. Grattis!Tack! Jag skulle säga att den snarare mäter omkring 35-36 mm så passar perfekt till mina taniga handleder.
Tyvärr lite oklart om det är arvegods eller ett loppmarknadsfynd men ska ändå ta den till urmakaren och se om det går att få ordning på den
Ja det är en värdefull klocka om den är så stor. Step case boett också. Var rädd om den.Tack! Jag skulle säga att den snarare mäter omkring 35-36 mm så passar perfekt till mina taniga handleder.
En sådan skulle jag också vilja hitta i en låda! Som sagt av andra är det den största modellen så är den väldigt eftertraktad. Serva och använd eller sälj på ett större auktionshus!Vad tror ni om denna lätt bedagade skönhet? Den återfanns i en byrålåda av min mor och har antagligen inte använts de senaste femtio åren eller så.
Den tickar om man drar upp den men håller inte tiden särskilt väl så den behöver nog en tur till urmakaren om den ska användas i någon omfattning.
Har lumeat om hos International Watch Services med gott resultat, men Farfars ska vara duktiga också så vitt jag förstått.Hej förlåt om jag är helt fel ute med mitt inlägg, vet ni någon som kan reluma visarna till ”rätt färg” och hitta en original krona till en Longines sei tacche?
Tacksam för svar och säg gärna till om jag är fel ute