Min enda Longines än så länge, kommer garanterat att bli fler
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
43mm... ffs... rotflmao...Longines har nyss släppt denna. 43mm..
Jag tycker den fungerar 9,5mm mindre.
Ca 33,5mm för att vara noggrannare43mm... ffs... rotflmao...
vad är din, 34? på pricken rätt storlek
Den modellen fanns tydligen i den storleken. Fickursverk.Longines har nyss släppt denna. 43mm..
Trodde den modellen var 32,8 för att vara anal...Men det kanske är Tre tache modellen som är 32,8?Ca 33,5mm för att vara noggrannare
Hade varit riktigt i schysst i 35-36mm, dock är ju originalet precis som denna 43mm stor: https://www.phillips.com/detail/longines/CH080117/224Longines har nyss släppt denna. 43mm..
Den modellen fanns tydligen i den storleken. Fickursverk.
Då är det ju lite coolt. Men 43mm är fortfarande stort för en trevisare. Men en gott alternativ till en IWC Big Pilot!Hade varit riktigt i schysst i 35-36mm, dock är ju originalet precis som denna 43mm stor: https://www.phillips.com/detail/longines/CH080117/224
Nej, alla mina tre är runt 33,5mm. Det finns ju en mindre variant som är kring 32mm också, men då har dom väl inte 12.68z verket.Trodde den modellen var 32,8 för att vara anal...Men det kanske är Tre tache modellen som är 32,8?
Galet stor nyutgåva! 37-38 hade varit mer gångbart. 43 mm är ju mer som en pilotklocka och det har jag aldrig uppfattat originalet som.
Den modellen fanns tydligen i den storleken. Fickursverk.
Intressant! men vad är det för verk i den nya?Hade varit riktigt i schysst i 35-36mm, dock är ju originalet precis som denna 43mm stor: https://www.phillips.com/detail/longines/CH080117/224
Ja tyvärr gör ju storleken den helt obärbar, synd på en annars fin reissue. Trodde inte heller på det först när det sades att originalet också var 43mmDå är det ju lite coolt. Men 43mm är fortfarande stort för en trevisare. Men en gott alternativ till en IWC Big Pilot!
Nej, alla mina tre är runt 33,5mm. Det finns ju en mindre variant som är kring 32mm också, men då har dom väl inte 12.68z verket.
@Anders Forsberg , din nya är alltså bekräftat 35mm?
Longines Caliber L507.9 (ETA 6498), manuellt.Intressant! men vad är det för verk i den nya?
https://www.longines.com/the-longines-heritage-military-1938Intressant! men vad är det för verk i den nya?
det vanliga Unitas 6497/6498 som sitter i alla Panerai å annat då?
Då är det ju lite coolt. Men 43mm är fortfarande stort för en trevisare. Men en gott alternativ till en IWC Big Pilot!
Nej, alla mina tre är runt 33,5mm. Det finns ju en mindre variant som är kring 32mm också, men då har dom väl inte 12.68z verket.
Då är det ju lite coolt. Men 43mm är fortfarande stort för en trevisare. Men en gott alternativ till en IWC Big Pilot!
Säker? Inte 34,5?Japp, den är 35 mm ex. kronan.
Viktiga tiondels milimetrar!Fram med mikrometern @Anders Forsberg !
Säker? Inte 34,5?
Fram med mikrometern @Anders Forsberg !
Citerar mig själv här då jag kom på att jag faktiskt har en till gammal rackare som liggerMin enda Longines än så länge, kommer garanterat att bli fler
Fram med mikrometern @Anders Forsberg !
Viktiga tiondels milimetrar!
Frågan är, kan the deep state ha manipulerat Forsbergs skjutmått? Och isf varför?
Budade hem en med vad jag tycker är fina index idag
De där indexen är nästan mina favoriter, oavsett märke! Har också en, tror de är lika?