Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns nog få saker som är så "pricken över i" som ett signerat spänne! Har ett Edox-spänne som väntar på en klocka. Inte för att jag har nån på ingång...Inte en klocka men väldigt nöjd, kommer passa fint på en Multifort
Agreed! Som tur är har jag inte en utan två Mido på väg i postenFinns nog få saker som är så "pricken över i" som ett signerat spänne! Har ett Edox-spänne som väntar på en klocka. Inte för att jag har nån på ingång...
Ja, det har du ju såklart helt rätt i!Agreed! Som tur är har jag inte en utan två Mido på väg i posten
Dock är ju just jakten på klockor, länkar, spännen, boxar och delar halva nöjet med klockeriet, så jag är avis på dig som har en Edox att jaga
Sålde den för att åtminstone delfinansiera den här, som jag tycker "checkar samma boxar" i stor utsträckning: 200 m-stålboett I samma stil, dykring, regattanedräkning. Mironan är cool som fan men när jag fick upp vittringen på kronografen satt den genast löst i samlingen. NOS men med lite smårepor efter ovarsam förvaring. Kul med Singer-tavla också. Någon "Paul Newman"-Daytona kommer jag högst sannolikt aldrig ha råd med. Nu undrar jag om någon på KS har en likadan och vet vad det är för verk i den?Ett litet spontanköp för en billig peng. Tror dem är tidig 70-tal.
Gissar på valjoux 7733, känns som det vanligaste kronografverket på tvåregisters under 70-talet.Sålde den för att åtminstone delfinansiera den här, som jag tycker "checkar samma boxar" i stor utsträckning: 200 m-stålboett I samma stil, dykring, regattanedräkning. Mironan är cool som fan men när jag fick upp vittringen på kronografen satt den genast löst i samlingen. NOS men med lite smårepor efter ovarsam förvaring. Kul med Singer-tavla också. Någon "Paul Newman"-Daytona kommer jag högst sannolikt aldrig ha råd med. Nu undrar jag om någon på KS har en likadan och vet vad det är för verk i den?
Känns som en lågoddsare. Tror den kan vara tillräckligt gambal för att ha ett Landeron också. Lemania vågar jag inte hoppas på. Men jag är glad för den här oavsett.Gissar på valjoux 7733, känns som det vanligaste kronografverket på tvåregisters under 70-talet.
Kanske ser ut så här?Känns som en lågoddsare. Tror den kan vara tillräckligt gambal för att ha ett Landeron också. Lemania vågar jag inte hoppas på. Men jag är glad för den här oavsett.
Misstänker den men jag vågar inte öppna den. Har inget riktigt bra verktyg.Kanske ser ut så här?
Landeron brukar väl stoppa och nollställa kronografen med den nedre knappen, medan Valjoux 7733 kör start och stopp med en övre?Känns som en lågoddsare. Tror den kan vara tillräckligt gambal för att ha ett Landeron också. Lemania vågar jag inte hoppas på. Men jag är glad för den här oavsett.
Tack! Är asnöjd såklart. Min första kronograf bortsett från digitalare. Kunde gått sämre...Landeron brukar väl stoppa och nollställa kronografen med den nedre knappen, medan Valjoux 7733 kör start och stopp med en övre?
EDIT: Grattis till cool chrono såklart
Najs! Visste inte ens att det fanns länk till den där när jag hade den. Tror det är min gamla iallafall.Väldigt nöjd med senaste köp, av ren slump snubblade jag på korrekt länk till den också. 70-tal när det är som bäst!
Snygg i profil också
Efter lite sökande på modellen så hittade jag bilder på den och såg då att den hade länk.Najs! Visste inte ens att det fanns länk till den där när jag hade den. Tror det är min gamla iallafall.
Ja där misstog jag mig! Visste inte att den fanns som manuell. Såg skuggan från timvisaren och granskade inte vidare...Efter lite sökande på modellen så hittade jag bilder på den och såg då att den hade länk.
Edit: Såg att din var auto, det är inte min
Gillar inte modellen utan länk, men med såg den rätt kul ut. Kan du bjuda på en bild när den sitter på handleden?Väldigt nöjd med senaste köp, av ren slump snubblade jag på korrekt länk till den också. 70-tal när det är som bäst!
Snygg i profil också
Absolut, det kommer!Gillar inte modellen utan länk, men med såg den rätt kul ut. Kan du bjuda på en bil när den sitter på handleden?
Gillar inte modellen utan länk, men med såg den rätt kul ut. Kan du bjuda på en bild när den sitter på handleden?
Absolut, det kommer!
Nice! Vad är det för ref på den boetten?
Det är en 136.0049Nice! Vad är det för ref på den boetten?
och urverk?Det är en 136.0049
cal 613och urverk?
Service och glasputs, sedan blir den nog väldigt fin!Den här damp ner i går, inte varje dag man ser en sån, men lite att göra på den.
Service och glasputs, sedan blir den nog väldigt fin!
Har börjat så smått, ev blir det en tråd i mek-avdelningen....och att försöka få bort svetsloppan som håller vridringen på plats.
Höll också lite koll på denna när det begav sig.
Verkar vara många klockälskande människor som svetsar eller dyker med sin klockor. 50% av alla vintageklockor har någon svetsloppa eller rost....och att försöka få bort svetsloppan som håller vridringen på plats.
Höll också lite koll på denna när det begav sig.