• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintageavdelningens ”Vad har jag köpt-tråd”

oftast

Panerai
2-Faktor
Inte en klocka men väldigt nöjd, kommer passa fint på en Multifort
Screenshot_20190916_232517_com.qxl.Client.jpg
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Finns nog få saker som är så "pricken över i" som ett signerat spänne! Har ett Edox-spänne som väntar på en klocka. Inte för att jag har nån på ingång... :D
Agreed! Som tur är har jag inte en utan två Mido på väg i posten :)
Dock är ju just jakten på klockor, länkar, spännen, boxar och delar halva nöjet med klockeriet, så jag är avis på dig som har en Edox att jaga ;)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ett litet spontanköp för en billig peng. Tror dem är tidig 70-tal.
C5CFEB10-ED3B-4EA4-B3DF-79EA0E9EB9DB.jpeg
Sålde den för att åtminstone delfinansiera den här, som jag tycker "checkar samma boxar" i stor utsträckning: 200 m-stålboett I samma stil, dykring, regattanedräkning. Mironan är cool som fan men när jag fick upp vittringen på kronografen satt den genast löst i samlingen. NOS men med lite smårepor efter ovarsam förvaring. Kul med Singer-tavla också. Någon "Paul Newman"-Daytona kommer jag högst sannolikt aldrig ha råd med. Nu undrar jag om någon på KS har en likadan och vet vad det är för verk i den?
7WY4A4B.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sålde den för att åtminstone delfinansiera den här, som jag tycker "checkar samma boxar" i stor utsträckning: 200 m-stålboett I samma stil, dykring, regattanedräkning. Mironan är cool som fan men när jag fick upp vittringen på kronografen satt den genast löst i samlingen. NOS men med lite smårepor efter ovarsam förvaring. Kul med Singer-tavla också. Någon "Paul Newman"-Daytona kommer jag högst sannolikt aldrig ha råd med. Nu undrar jag om någon på KS har en likadan och vet vad det är för verk i den?
7WY4A4B.jpg
Gissar på valjoux 7733, känns som det vanligaste kronografverket på tvåregisters under 70-talet.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Landeron brukar väl stoppa och nollställa kronografen med den nedre knappen, medan Valjoux 7733 kör start och stopp med en övre?

EDIT: Grattis till cool chrono såklart :)
Tack! Är asnöjd såklart. Min första kronograf bortsett från digitalare. Kunde gått sämre... :happyhappy:
Hade ingen aning om att knapparna hade annan funktion på Landeron. Då verkar det vara Valjoux. Tack!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Väldigt nöjd med senaste köp, av ren slump snubblade jag på korrekt länk till den också. 70-tal när det är som bäst!
D2DC95D4-6E94-464A-8960-E5C2C8B10FFF.jpeg

Snygg i profil också
5145BDBF-5E66-4150-985F-131B29A0DD3E.jpeg
Gillar inte modellen utan länk, men med såg den rätt kul ut. Kan du bjuda på en bild när den sitter på handleden?
 
Senast ändrad:

JohanHLM

Rolex
Hör kanske inte fullt ut hemma i denna tråd då jag vet att det är en IWC ref 805 med cal 89 jag köpt.
Har dock inte lyckats bildgoogla mig fram till en med identisk tavla så frågan är om detta är en lite ovanligare modell eller om tavlan egentligen ska sitta i en annan boett?

Brukar alltid vara väl påläst innan jag köper vintage men har ingen tidigare erfarenhet av IWC. Gillade tavlan och kunde inte motstå att buda trots att jag inte gjort min hemläxa denna gång.
A7986AFD-D267-4CD8-81C4-20A86CEE20A2.jpeg

https://www.pantbanken.se/auktioner...00&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=0
 
Topp