• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vinyl-tråden

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Katjiiing! Det ramlade in lite vinylplattor idag, om inte idioterna på PostNord lämnat en skiva i brevlådan! Så hade jag även haft MAX MIX 8, men man kan inte begära så mycket av dom!

Det enda dom lyckades med var att förstöra brevlådan…

IMG_4663.jpeg
Coolt !
Jag försöker också få ihop alla max mix skivorna ! Hade 2 i föräldrahemmet, men när jag va hos morsan och hämtade dom och sedan skulle spela dom hemma. Insåg jag att i min ungdom antagligen försökt på mig scratching =) =) =) Dom gick inte att spela , så nu är jakten igång på att fixa hem alla !
Har även köpt mig en Ghetto Blaster , så nostalgin är i full rulle. Max mix kassetterna är ju ett måste tex !
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu är jag klar med alla underreden till mina skivlådor jag fyndade på en auktionen!

IMG_5113.jpeg
IMG_5110.jpeg


Blev att göra lite plats för att få in alla lådor.

IMG_4757.jpeg

IMG_5133.jpeg
IMG_5135.jpeg



När väl det var gjort, så blev det så här när alla lådor var på plats…

IMG_5266.jpeg

IMG_5267.jpeg

IMG_5222.jpeg


En vinyltvätt inhandlades!

IMG_5374.jpeg

Nu är vi inne på nördnivå, men det funkar klockrent!

IMG_5283.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Detta är glädje det, att få hem lite vinylskivor man köpt på sig!

IMG_8323.jpeg
IMG_8324.jpeg
IMG_8325.jpeg
IMG_8326.jpeg
IMG_8328.jpeg
Bra grejer Affe. Nu vet jag vem jag skall vända mig till om jag skall sälja min italo-samling :)

Fancy var lite av en favorit där på 80-talet. Han är fortfarande igång för han dyker upp ibland på min Release Radar - tyvärr är han ganska dålig idag.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra grejer Affe. Nu vet jag vem jag skall vända mig till om jag skall sälja min italo-samling :)

Fancy var lite av en favorit där på 80-talet. Han är fortfarande igång för han dyker upp ibland på min Release Radar - tyvärr är han ganska dålig idag.

Låter Kanon tycker jag! Italo Disco är bra grejer, men all synth och dansmusik från 80-talet är bra shit 🤙🏼
 

errare

Omega
Kul att ha hittat hit. Har vi någon eller några i tråden som mixar med turntables?

Kör digitalt i dagsläget och oavsett hur kul det är att hitta tracks online så är det kli på att gå och leta plattor. Främst techno och house från 80- och 90-tal som är av intresse.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kul att ha hittat hit. Har vi någon eller några i tråden som mixar med turntables?

Kör digitalt i dagsläget och oavsett hur kul det är att hitta tracks online så är det kli på att gå och leta plattor. Främst techno och house från 80- och 90-tal som är av intresse.
Körde tidigt 90-tal (Technics 1200), sedan blev det mest CD under euro-technons guldålder, och 00-talet avslutades digitalt. Nu för tiden har jag inte tid, även om jag skulle vilja ha tid :D
 

errare

Omega
Körde tidigt 90-tal (Technics 1200), sedan blev det mest CD under euro-technons guldålder, och 00-talet avslutades digitalt. Nu för tiden har jag inte tid, även om jag skulle vilja ha tid :D
Kul! Vad körde du för genrer?

Har siktat in mig på en Audio Technica AT-LP120XUSB men tar gärna rekommendationer från er här.

 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kul! Vad körde du för genrer?

Har siktat in mig på en Audio Technica AT-LP120XUSB men tar gärna rekommendationer från er här.

Det började med 80-tal och italo, gick över mer till euro-dance. Sedan mest klubb-musik åt progressiv house och trance-hållet. Sasha, John Digweed, BT, Paul Oakenfold och grabbarna var lite av mina husgudar.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag checkar in dem! Roligt med ”nytt”, tack!
Sasha & Digweeds mix-album Renessaince är en klassiker och en förbaskad bra skiva. Jag kommer inte ihåg om det var den eller deras uppföljare, Northern Exposure, som anklagades för att vara mixad med hjälp av dator istället för live med skivspelare - folk tycker det var fusk och inte äkta.. :)

Mix-skivorna från 80-talet, typ Max Mix-serien som @Affe (med rätta) gillar klipptes ihop med hjälp av sax och tejp. Ett jäkla jobb.. Sen kom samplern..
Här är en fascinerande (tycker jag i alla fall) video:

 

errare

Omega
Sasha & Digweeds mix-album Renessaince är en klassiker och en förbaskad bra skiva. Jag kommer inte ihåg om det var den eller deras uppföljare, Northern Exposure, som anklagades för att vara mixad med hjälp av dator istället för live med skivspelare - folk tycker det var fusk och inte äkta.. :)

Mix-skivorna från 80-talet, typ Max Mix-serien som @Affe (med rätta) gillar klipptes ihop med hjälp av sax och tejp. Ett jäkla jobb.. Sen kom samplern..
Här är en fascinerande (tycker jag i alla fall) video:


Hahah, charmigt ändå. Vill nästan ge mig på det själv ;) Slänga ut det digitala, backa bandet och börja klistra…?

Ska upp till Stockholm i helgen och se om jag kan hitta några roliga plattor. Fått ett tiotal skivbutiker rekommenderade av en sjysst vinyl-DJ att gå igenom.
 
Topp