• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinyl-tråden

Gårdagens auktion fynd! Fick aLLa 4 för ynka 200 spänn! Trodde absolut att dom skulle bli dyrare! I tankarna hade jag väl tänkt ett högsta bud på 500 x 4 = 2000kr.

IMG_4367.jpeg

IMG_4381.jpeg

På vägen hem så köpte jag på mig en DYMO Märkmaskin så jag kan sätta nya etiketter på ramarna som följde med lådorna.

IMG_4371.jpeg
IMG_4383.jpeg

Och det blir ju pricken över i:et.

IMG_4380.jpeg
IMG_4378.jpeg

Senast ändrad:
Hehe…exakt, ända problemet blir hur jag ska få in alla 4 utan att det kännas för trångt!
Ser att du har en del Italo Disco. kslike

Någonstans har jag en Max Mix 4-box där man förutom vinylen fick med bla en kassettbands-bandskärjar-mojäng och tejp för att själv kunna klippa och klistra ihop mixar. Det gick ju sådär måste jag erkänna :D

Ser att du har en del Italo Disco. kslike

Någonstans har jag en Max Mix 4-box där man förutom vinylen fick med bla en kassettbands-bandskärjar-mojäng och tejp för att själv kunna klippa och klistra ihop mixar. Det gick ju sådär måste jag erkänna :D

Gillar Italo Disco genrern!

Har några Max Mix kvar, hade nog 4-5 till, men dom vet jag inte var dom är!

IMG_4425.jpeg

Beat Box brukar göra bra grejer, dessa är inget undantag!

IMG_4424.jpeg

Framför allt SCOTCH plattan är grym!

IMG_4426.jpeg

Gillar Italo Disco genrern!

Har några Max Mix kvar, hade nog 4-5 till, men dom vet jag inte var dom är!

IMG_4425.jpeg

Beat Box brukar göra bra grejer, dessa är inget undantag!

IMG_4424.jpeg

Framför allt SCOTCH plattan är grym!

IMG_4426.jpeg
Bästa Max Mix är #2, följt av #4 tycker jag. Efter #5 så blev det för mycket sent-80-tals-house a'la 49ers och Black Box.

I snittet 80-tal/90-tal köpte jag en jäkla massa 12-or och 7-or från Beat Box/Vinyl Mania som Ginza sålde. Typ 10:- för en 12a. De måste ha kommit över det när Electra konkade. Jag får ta och gräva fram dom. Bra grejer :)

Gårdagens auktion fynd! Fick aLLa 4 för ynkliga 200 spänn! Trodde absolut att dom skulle bli dyrare! I tankarna hade jag väl tänkt ett högsta bud på 500 x 4 = 2000kr.

IMG_4367.jpeg

IMG_4381.jpeg

På vägen hem så köpte jag på mig en DYMO Märkmaskin så jag kan sätta nya etiketter på ramarna som följde med lådorna.

IMG_4371.jpeg
IMG_4383.jpeg

Och det blir ju pricken över i:et.

IMG_4380.jpeg
IMG_4378.jpeg
Världsklass! Som en egen skivaffär!

Katjiiing! Det ramlade in lite vinylplattor idag, om inte idioterna på PostNord lämnat en skiva i brevlådan! Så hade jag även haft MAX MIX 8, men man kan inte begära så mycket av dom!

Det enda dom lyckades med var att förstöra brevlådan…

IMG_4663.jpeg

Senast ändrad:
Katjiiing! Det ramlade in lite vinylplattor idag, om inte idioterna på PostNord lämnat en skiva i brevlådan! Så hade jag även haft MAX MIX 8, men man kan begära så mycket av dom!

IMG_4663.jpeg

Visst min vän, smaken är som baken, men va fan ... :banghead:

Jag får nog lov att uppfostra dig i lite riktig musik när vi åker till Helsingborg om ett par veckor. ;)

Katjiiing! Det ramlade in lite vinylplattor idag, om inte idioterna på PostNord lämnat en skiva i brevlådan! Så hade jag även haft MAX MIX 8, men man kan inte begära så mycket av dom!

IMG_4663.jpeg
Ja just det, Max Mix 5 kom i två olika utgåvor. Bra fångat.

Sen så är det ok att gilla Italo (host @laketwig host) om man ibland lyssnar på annan musik - förslagsvis elektronisk sådan ;)

Som fd musiker (spelat trummor i olika band under 30 år) har jag extremt svårt för elektronisk musik.
He, he. Jo, jag var kanske lite medvetet provocerande.. :)

Även om du inte gillar elektronisk musik så skulle jag rekommendera avsnittet från Musikprodd-podden där de går igenom grunderna (grundligt) i instrumentet synthesizer. Att skickligt manövrera ett instrument imponerar på mig - oavsett om det är en synth, gitarr, trummor eller saxofon.

Jag är inte den som är den, och har jag gjort fel samt varit orättvis mot någon så är jag villig att erkänna mitt misstag!

Jag vill be PostNord om ursäkt för att jag kallade dom för idioter! Dom har fortfarande gott bärsärk på våran brevlåda, för det ska dom ha SKIT! Men det var min kära Los Tantos som hade tagit bort skivan ifrån brevlådan, men lämnat kvar all annan post!

Så medans jag är upprörd som fan, sitter i en telefonkö med PostNord för att spy galla på dom! Så ringer Los Tantos upp för att tala om att hon kommer hem senare! Innan vi lägger på så talar jag om att någon har stulit min skiva!

Haha…då säger hon, att jag åkte förbi brevlådorna för någon timma sedan och såg att det stod upp något från lådan! Hon ville överraska mig när hon kom hem!

Så det var en jävla tur att jag inte han komma fram och säga va jag tyckte och tänkte om brevbäraren!

Slutet gott allting gott…

@laketwig min vän, det blev en kanonskiva till, till samlingen! Och den var som beskrivet ( NM )

IMG_4665.jpeg

IMG_4663.jpeg
Låååångt ifrån min smak, men jag känner igen glädjen efter att ha ”score:at” nåt man ”behöver”.

Här är min senaste skörd efter en sväng till Sthlms skivaffärer, med den absoluta favoriten Record Hunter på St. Eriksgatan som huvudmål, förra helgen:

IMG_2298.jpeg

Låååångt ifrån min smak, men jag känner igen glädjen efter att ha ”score:at” nåt man ”behöver”.

Här är min senaste skörd efter en sväng till Sthlms skivaffärer, med den absoluta favoriten Record Hunter på St. Eriksgatan som huvudmål, förra helgen:

IMG_2298.jpeg

GRATTIS!

Själv så har jag gott och blivit allätare på äldre dagar, när jag var ung i början på 80-talet så var det bara synt som gällde.

Hittade ett gäng när jag var förbi en loppis på väg hem från jobbet! I högen var några som stack ut lite mer än andra…

IMG_4683.jpeg
IMG_4685.jpeg

Senast ändrad:
Är riktigt sugen på att införskaffa min en vinyltvätt, finns en uppsjö av maskiner!

Har kollat på dessa två, är det någon som kör något liknande, och är det en bra investering?!

Denna kör med ultraljud!

IMG_4725.jpeg
IMG_4726.jpeg

Och den här kan man väl säga är manuell!

IMG_4728.png
IMG_4727.png

Är riktigt sugen på att införskaffa min en vinyltvätt, finns en uppsjö av maskiner!

Har kollat på dessa två, är det någon som kör något liknande, och är det en bra investering?!

Denna kör med ultraljud!

IMG_4725.jpeg
IMG_4726.jpeg

Och den här kan man väl säga är manuell!

IMG_4728.png
IMG_4727.png

Jag körde en som den nedre i bild typ i flera år. Det är svinbra! Alla som lyssnar vinyl borde ha en. Kommer skaffa en igen någon gång i framtiden.

Köp nya inserts i bra kvalitet att stoppa de rengjorda skivorna i när du ändå är på gång.

Paketöppning… Känns som det här med vinyl kommer bli ett nytt svart hål att stoppa pengar i… Som om det inte räcker med klockor och foto..
IMG_8211.jpeg
Joho du…
Köpt ca 600 plattor senaste 3-4 åren sen jag plockade fram mina få barndomsskivor, köpte spelare och började komplettera/”hoarda” allt jag inte fattade var bra eller hade råd att köpa som pôjk!
Lycka till!

Tillbaka
Topp