Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hellz yes! Handlar dock sällan skivor längre eftersom jag har en del redan och i princip lyssnat på samma musik de senaste 15 åren. Men skicka gärna över en lista på vad du tänkt avyttra.
Montrose är riktigt bra! Hyfsat ny bekantskap för mig, men passar ypperligt på vinyl!Ser ett par Montrose där
Jag sålde likadana till en uppköpare för några år sedan .Rock the nation är trevlig och Sammy sjunger bra
Fynd och fynd, men för en 10:a så duger de för att dryga ut samlingen, tycker jag. Kommer nog inte lyssna på nån av dom allt för många gånger.Hoppla, där skymtar jag ju Noiseworks! Enda fyndet av de på den bilden. Lyssnade nära nog sönder både den där Touch-plattan, men även det tidigare självbetitlade albumet. Noiseworks slog aldrig som deras landsmän i INXS gjorde. Båda var favoriter för mig vid den tiden.
Hallå där! Precis införskaffat ett par aktiva högtalare, Audio Pro T20. Har lite ont om plats, och för min fru var enkelhet och design det allra viktigaste.
Vad behöver jag tänka på vid köp av en vinylspelare till dessa? Om jag väljer att köpa nytt? Om jag väljer att försöka hitta nåt äldre på tratten/blocket?
Ser gärna nåt budgetvänligt. Högtalarna är ju inga värstingar heller.Köp en i gott skick Technics 1200 dom användes av Dj på krogen Analogt (kan vara aningen dyra om du finner en)
Sök ---> https://www.blocket.se/hela_sverige?q=skivspelare&cg=5040&w=1&st=s&c=&ca=11&is=1&l=0&md=th
//Simon
Jaaaa, 1200. Guds bästa gåva (eller ja, nästan). Köp två så kan man ha ganska kulKöp en i gott skick Technics 1200 dom användes av Dj på krogen Analogt (kan vara aningen dyra om du finner en)
Sök ---> https://www.blocket.se/hela_sverige?q=skivspelare&cg=5040&w=1&st=s&c=&ca=11&is=1&l=0&md=th
//Simon
Rega Planar är väl det första jag kommer att tänka på när det gäller modernare saker, vet inte riktigt vad du menar med något äldre, Thorens, Lenco, Pioneer t ex när det gäller vintage, högtalarna har knappast något RIIA-steg inbyggt, vissa skivspelare har det, t ex Rega Planar 1 Plus, annars blir det ett externt sådant, och mkt på vad du vill lägga ner i kronor.Hallå där! Precis införskaffat ett par aktiva högtalare, Audio Pro T20. Har lite ont om plats, och för min fru var enkelhet och design det allra viktigaste.
Vad behöver jag tänka på vid köp av en vinylspelare till dessa? Om jag väljer att köpa nytt? Om jag väljer att försöka hitta nåt äldre på tratten/blocket?
Ser gärna nåt budgetvänligt. Högtalarna är ju inga värstingar heller.
Behöver jag inbyggt steg? Är heeelt novis på detta, men saknar knastret.
Ser dyrt ut!Gårdagens inköp på mysiga Nunnan Records i Nyköping:
Nä’rå. Mycket billigare än valfri Rolex!Ser dyrt ut!
Superköp!Gårdagens inköp på mysiga Nunnan Records i Nyköping:
Eagles !!! När jag får fart på grejorna o Karlsson högtalarna ska jag kolla min äldsta vinyl : Duke Ellington från 1950!Bumpar tråden med fredags-vinyl, Eagles - Hotel California platta för tillfället. Vad lirar ni ikväll?
Frågan är om jag ska leta rätt på världens första miljonsäljande. Vem var artisten? Vad heter låten? När spelades den in?Eagles !!! När jag får fart på grejorna o Karlsson högtalarna ska jag kolla min äldsta vinyl : Duke Ellington från 1950!
Glenn Miller med Chattanooga Choo Choo?Frågan är om jag ska leta rätt på världens första miljonsäljande. Vem var artisten? Vad heter låten? När spelades den in?
Nej, mycket äldre. Enrico Caruso, Skratta Pajazzo, från 1907. Min äldsta är av Adelina Patti jämngammal med Kristina Nilsson. Inspelad på bara ena sidan. På baksidan finns hennes autograf. Hon var dångift med en svensk friherre.Glenn Miller med Chattanooga Choo Choo?
Inte illa att sälja en miljon exemplar 1907.Nej, mycket äldre. Enrico Caruso, Skratta Pajazzo, från 1907. Min äldsta är av Adelina Patti jämngammal med Kristina Nilsson. Inspelad på bara ena sidan. På baksidan finns hennes autograf. Hon var dångift med en svensk friherre.
Nja, det tog nog tjugo år. Skivor var dyra. Min morsmorfar hade en klassisk inspelning av kvartetten ur Rigoletto och sextetten ur Lucia di Lammermor. Den fick man spela en(!) gång varje sommar. Den kostade 18 kronor. Jungfrun hade 15 kr i månaden.Inte illa att sälja en miljon exemplar 1907.
Nice!Svårt att välja
Jag har en hel del dubbletter, specificera gärn album så ska jag seNice!
Har du dubbletter på se första Kiss-plattorna du vill bli av med så hör av dig!
Inte ute efter rariteter, utan bra vettiga spel-ex.
Jag har en hel del dubbletter, specificera gärn album så ska jag se
Har du sett mitt PM?Jag har en hel del dubbletter, specificera gärn album så ska jag se