Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Vinyl-tråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av hejsam, 9 september 2018.

1. k9handler

k9handler Tantal

2. otisred

otisred Titan

Från:
    Stockholm
    https://klocksnack.se/threads/nytt-...y-e-looptroop-gang-starr.103871/#post-2630081
    Dessa tolvor lade jag upp i början på året... men har även ett gäng album som jag vill bli av med. Har lite ont om tid för att lista dessa nu, men återkommer under kommande vecka/påsk...

3. Montrose är riktigt bra! Hyfsat ny bekantskap för mig, men passar ypperligt på vinyl!

Andsan gillar detta.
  4. Fynd och fynd, men för en 10:a så duger de för att dryga ut samlingen, tycker jag. Kommer nog inte lyssna på nån av dom allt för många gånger.

Noiceworks var helt obekanta för mig, men var helt ok. INXS’s okända kusin, typ.

EssexX gillar detta.
  5. Erik83

Erik83 Titan

Från:
    Uppsala
    Hallå där! Precis införskaffat ett par aktiva högtalare, Audio Pro T20. Har lite ont om plats, och för min fru var enkelhet och design det allra viktigaste.

Vad behöver jag tänka på vid köp av en vinylspelare till dessa? Om jag väljer att köpa nytt? Om jag väljer att försöka hitta nåt äldre på tratten/blocket?

6. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Köp en i gott skick Technics 1200 dom användes av Dj på krogen Analogt (kan vara aningen dyra om du finner en)

Sök ---> https://www.blocket.se/hela_sverige?q=skivspelare&cg=5040&w=1&st=s&c=&ca=11&is=1&l=0&md=th

//Simon

Erik83 gillar detta.
  7. Erik83

Erik83 Titan

Från:
    Uppsala
  8. nissehult

nissehult Platina

Erik83 gillar detta.
  9. Exxet

Exxet Brons

Rega Planar är väl det första jag kommer att tänka på när det gäller modernare saker, vet inte riktigt vad du menar med något äldre, Thorens, Lenco, Pioneer t ex när det gäller vintage, högtalarna har knappast något RIIA-steg inbyggt, vissa skivspelare har det, t ex Rega Planar 1 Plus, annars blir det ett externt sådant, och mkt på vad du vill lägga ner i kronor.

10. Knastret är magiskt och återkallar sjukt många härliga känslor!

Jag köpte en instegsspelare från HiFi Klubben. Helt manuell, sjukt osexig i form av funktioner, men den snurrar plattan och har en arm med en pick-up (av helt ok kvalitet) på sig. Köp utan steg och ett löst steg så kan du alltid uppgradera efterhand. Jag köpte iofs med inbyggt steg och USB för att köra den ut i en Marshall Stanmore till att börja med, men uppgraderade snart till mitt gamla sterioförstärkare och större högtalare istället. Argon TT-2 heter den. Kostar runt 4K med en enklare RIAA-stärkare.
    Enda rejäla nackdelen är att vill du spela 45-varvare så måste du manuellt flytta drivremmen...
    Mycket nöje!

Erik83 gillar detta.
  11. Gårdagens inköp på mysiga Nunnan Records i Nyköping:

E26DE73D-2A89-44E5-889B-9B3FC7E303D9. 664EAFD6-D596-44D2-BF34-9C2AC55E40F3.

Ekberget och Erik83 gillar detta.
  12. Erik83

Erik83 Titan

Från:
    Uppsala
    Ser dyrt ut!

13. Nä’rå. Mycket billigare än valfri Rolex!

Erik83 gillar detta.