• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Caravelle33

Vacheron
Dagens köp; 111:an. Perfekt allroundklocka inte minst nu när sommaren börjar närma sig.
AAC03DE5-17E9-49DB-9C9C-2C9C58251E39.jpeg
Grattis!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Tack för det varma välkomnandet i tråden :)
Galet nog blev jag sugen på en till... något med kupat glas för det ser så sjukt mysigt ut.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Finns en 422 med fantastiskt kupat glas på ett K&S nära dig😉
Väldigt fin, men 44mm är nog rätt lagom för mig med det här caset. Kallas väl Luminor-case? 47mm (som din är) på den bärs väl rätt mkt större så jag tror tyvärr den blir lite malplacerad på min handled :-(
 
  • Like
Reactions: Eqn

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt fin, men 44mm är nog rätt lagom för mig med det här caset. Kallas väl Luminor-case? 47mm (som din är) på den bärs väl rätt mkt större så jag tror tyvärr den blir lite malplacerad på min handled :-(
Det finns några varianter på Luminor-boetten, där din 111 är en variant och 422 är en annan. Så, de sitter annorlunda. Om du kikar på olika pannor så vill du googla sidovy på dem emellanåt :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Great minds think alike. Tar min oskuld gällande gummi idag. Så mycket valmöjligheter med panerai, men blivit dödshotad av @Margarinkungen till att köra OEM. Men lite valmöjligheter kvarstår ändå...
21F957FC-FA71-4271-87C4-2D39B1F2298A.jpeg
C71A6EF8-3962-450B-8813-0B5B2EAEAC9D.jpeg
20D33ADC-1007-4B2C-ACC5-7F9E76A5BB50.jpeg
Förstår inte varför man ska hålla sig till endast OEM band @Margarinkungen ? Förklara...
Bäst?...nej
Snyggast?...nej
Billigast?...nej
Dyrast?...nej
Störst utbud?...nej
Vad är poängen???

man missar liksom hela smörgåsbordet tycker jag. Så mitt råd är att testa alternativ, du kommer upptäcka att det finns så mycket mer och bättre!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Förstår inte varför man ska hålla sig till endast OEM band @Margarinkungen ? Förklara...
Bäst?...nej
Snyggast?...nej
Billigast?...nej
Dyrast?...nej
Störst utbud?...nej
Vad är poängen???

man missar liksom hela smörgåsbordet tycker jag. Så mitt råd är att testa alternativ, du kommer upptäcka att det finns så mycket mer och bättre!
Det var @Palenkovich som tidigare utryckte att man var snål om man inte körde OEM. Palle vet bäst så jag har sedan dess följt hans råd och tycker också att om Panerai skulle vilja ha alla dessa band på sina armbandsur så hade dom säkert gjort dom själva i sitt eget namn.
men som sagt jag gör bara som Palle säger
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det var @Palenkovich som tidigare utryckte att man var snål om man inte körde OEM. Palle vet bäst så jag har sedan dess följt hans råd och tycker också att om Panerai skulle vilja ha alla dessa band på sina armbandsur så hade dom säkert gjort dom själva i sitt eget namn.
men som sagt jag gör bara som Palle säger
Mm precis, det är därför jag har OEM-band på mina Pannor säkert 10% av tiden... :rolleyes:
Blir också rätt svårt att anses snål med tanke på priserna på många av de band vi använder som inte är OEM..
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Det var @Palenkovich som tidigare utryckte att man var snål om man inte körde OEM. Palle vet bäst så jag har sedan dess följt hans råd och tycker också att om Panerai skulle vilja ha alla dessa band på sina armbandsur så hade dom säkert gjort dom själva i sitt eget namn.
men som sagt jag gör bara som Palle säger
Förklarar allt, @Palenkovich har alltså lurat dig 😉 men samtidigt också räddat dig från band träsket 😂
Bör tilläggas att det finns bra OEM band också...
 
Topp