• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

176 idag, och som tur är 300m så jag slipper ta av den när jag diskar 👌🏻
6A9D946E-9310-436C-A463-F0D6410174F9.png
 
Fram till någon gång runt 2016 hade instegsbettarinis skruvade baklock och 300m WR.

Sen bytte man till snap-on casebacks på alla instegsbettarinis vilket innebär att baklocket "snäpper" på plats istället för att skruvas in i boetten. Detta gjorde att WR-ratingen gick ner till 100m, men klockan blev också lite tunnare vilket många uppskatta.

Numera har de något som kallas för "driven casebacks", som ska vara något mellanting där baklocket pressas in. Instegsmodellerna har dock fortfarande 100m WR.

Sen minns jag inte alla detaljer, men det har varit lite fram och tillbaka genom åren där vissa modeller fått integrerade glasringar (dvs där glasringen och boetten är en och samma del) och vanliga pins istället för skruvar.
Jag ser fortfarande framför mig hur dina ögonlock twitchat när snapback och 100m wr kommer upp ❤️
 
Tillbaka
Topp