Riktigt fin! Är det en 005a?Första pannan jag har, eller ens provar.
Tror att jag börjar förstå vad allt ståhej handlar om.
Bara att börja handla band och brygga espresso då antar jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin! Är det en 005a?Första pannan jag har, eller ens provar.
Tror att jag börjar förstå vad allt ståhej handlar om.
Bara att börja handla band och brygga espresso då antar jag
Kan inte bli mycket gjort idag?Första arbetsdagen i kolgruvan för 590
Tackar det är en 1084Riktigt fin! Är det en 005a?
Vi kan säga så att det är tur för effektivitetens skull att jag inte hade kortärmat på mig idagKan inte bli mycket gjort idag?
Den är ju superfin!Börjar bli tjatig med min 177:a. Man kanske skulle haft sig en annan panna?
Absolut inte, underbar panna! Kör bara en panna jag med.Börjar bli tjatig med min 177:a. Man kanske skulle haft sig en annan panna?
Ser att färgen på lysmassan på visare o tavla ofta diffar på dessa. Är det relumade visare då? Eller åldras dom olika bara?
Åldras olika!Ser att färgen på lysmassan på visare o tavla ofta diffar på dessa. Är det relumade visare då? Eller åldras dom olika bara?
Nu är jag nyfiken, vem köpte du klockan av som slagit in ett till hål sådär högt upp?God morgon
Vill inte outa någon men har såklart funderat på vilken omkrets på handled som tarvar sådant hål.Nu är jag nyfiken, vem köpte du klockan av som slagit in ett till hål sådär högt upp?
Jag har också tänkt på detta, på min gamla 24c fick jag byta visarna för att lumen trillade av, vilket verkar ha varit ett känt fel hos tidiga submersible. Jag har alltid tagit för givet att det var samma med många Pre-A-modeller, men jag inser nu att jag hade fel.Åldras olika!
Om jag har förstått det hela rätt, vilket jag sällan gör, så handlar det inte om typen av tritium utan om lacken som sedan applicerades på tritiumet.Jag har också tänkt på detta, på min gamla 24c fick jag byta visarna för att lumen trillade av, vilket verkar ha varit ett känt fel hos tidiga submersible. Jag har alltid tagit för givet att det var samma med många Pre-A-modeller, men jag inser nu att jag hade fel.
Användes det olika lume till visare och tavla? Jag vet att de kan åldras olika, men det verkar nästan konsekvent hända för pre-A panerai, så jag blir nyfiken om det finns någon mer anledning än slumpen. Jag tänker att det säkert finns en avhandling om detta på lämplig plats på nätet som jag inte lyckas hitta, men som kanske någon annan vänlig själ kan peka till…
Du ser detta fenomen med i princip alla bettarinis med tritium. Här har du några andra exempel:Jag har också tänkt på detta, på min gamla 24c fick jag byta visarna för att lumen trillade av, vilket verkar ha varit ett känt fel hos tidiga submersible. Jag har alltid tagit för givet att det var samma med många Pre-A-modeller, men jag inser nu att jag hade fel.
Användes det olika lume till visare och tavla? Jag vet att de kan åldras olika, men det verkar nästan konsekvent hända för pre-A panerai, så jag blir nyfiken om det finns någon mer anledning än slumpen. Jag tänker att det säkert finns en avhandling om detta på lämplig plats på nätet som jag inte lyckas hitta, men som kanske någon annan vänlig själ kan peka till…
På tal om något annat borde den där hajen vara standard på alla nya klockor.Du ser detta fenomen med i princip alla bettarinis med tritium. Här har du några andra exempel:
PAM36B
5218-201/A
..och mest extremt på non-matching versioner av Pre-V klockor, här en 5218-201/A
Nu älskar jag hajen så jag håller medPå tal om något annat borde den där hajen vara standard på alla nya klockor.
Du den där gjorde inte ont att titta påBase, sandwich, upphöjt plexi, guldvisare... Fan till och med lärt mig gilla storleken. Ha en trevlig helg!
Bäst!Base, sandwich, upphöjt plexi, guldvisare... Fan till och med lärt mig gilla storleken. Ha en trevlig helg!