• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

azcii

Patek
2-Faktor
Pre-A1 på Mr Tip Top Leather

20200822134628_IMG_3052-01-01-01_1zz.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Då är den automatiska följdfrågan.. Varför har du bestämt dig för att sälja??
Känner någonstans att jag har nån klocka för mkt, jag vill hinna använda dom och tycker inte jag hinner rotera dom tillräckligt nu. Så det betyder inte att dom jag gillar minst får lämna utan dom jag använder minst, därför lite ångest. Hade man suttit på en outtömlig skattkista så kanske man inte brytt sig, bara låtit dom ligga och köpt mer.
Men...jag har ingen samlar ådra i mig så jag tycker det blir jobbigt när det inte används, hur fina dom en må vara.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Känner någonstans att jag har nån klocka för mkt, jag vill hinna använda dom och tycker inte jag hinner rotera dom tillräckligt nu. Så det betyder inte att dom jag gillar minst får lämna utan dom jag använder minst, därför lite ångest. Hade man suttit på en outtömlig skattkista så kanske man inte brytt sig, bara låtit dom ligga och köpt mer.
Men...jag har ingen samlar ådra i mig så jag tycker det blir jobbigt när det inte används, hur fina dom en må vara.
Fattar, vet hur det är. :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har vi (ni) kommit fram till det ultimata antalet pannor. Såklart givet begränsade resurser och utan alltför högtflygande samlarambitioner. Jag tänker att tre borde räcka men känner att fyra funkar rätt bra och jag roterar just nu väldigt jämnt på mina.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Har vi (ni) kommit fram till det ultimata antalet pannor. Såklart givet begränsade resurser och utan alltför högtflygande samlarambitioner. Jag tänker att tre borde räcka men känner att fyra funkar rätt bra och jag roterar just nu väldigt jämnt på mina.
Mitt mål har varit 3st
1xSubmersible
1xLuminor
1xRadiomir
...men det har ju inte blivit så riktigt :)
Nu är siktet inställt på 4st och efter det så är det en in en ut regeln har jag tänkt, så att ett nyköp måste vara så bra så att det puttar ut en klocka, annars så är det bara att gå vidare :)
Känns rätt och lätt men...
 

kmg

Patek
2-Faktor
Har vi (ni) kommit fram till det ultimata antalet pannor. Såklart givet begränsade resurser och utan alltför högtflygande samlarambitioner. Jag tänker att tre borde räcka men känner att fyra funkar rätt bra och jag roterar just nu väldigt jämnt på mina.
Jag har svårt att ha mer än 2 fina klockor om de ska användas frekvent. Om klocka 3 var en risig jäkel som jag kunde använda (istället för plastklockan) när jag hamrade och sågade etc så kanske 3 st. Men jag är avundsjuk på er som klarar av att rotera fler mer frekvent.
Snackar vi samla är det en annan 5a.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Har vi (ni) kommit fram till det ultimata antalet pannor. Såklart givet begränsade resurser och utan alltför högtflygande samlarambitioner. Jag tänker att tre borde räcka men känner att fyra funkar rätt bra och jag roterar just nu väldigt jämnt på mina.
Svårt att svara på, är nog lite olika från person till person.. Jag har 3 pannor för tillfället men finns så många fler boxar jag vill ticka i min samling.

Däremot har jag inte speciellt bråttom... Det får ta sin tid! Dessutom tycker jag jakten på nästa panna alltid är både spännande och mysig.
 
Topp