Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Visa din Seiko-samling!

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av Leben, 24 september 2016.

1. TiE

TiE TiE Bomber Premium

Här blev jag sjukt imponerad, hade ingen aning om att du satt på denna samling.

Fliegerchronograph gillar detta.
  2. Rawa

Rawa Tantal KS Approved Dealer

Lilla samlingen där! Riktigt fint! Har du ref på kronografen på bild nummer 2?

:)

3. Fliegerchronograph

Fliegerchronograph Silver

Från:
    Kummavuopio
    Tack! Egentligen inget att vara imponerad av. Jag har bara köpt, behållit och med tiden lyckats samlat på mig några klockor från Seiko som är det märke som också utgör huvuddelen av mitt totala klockinnehav.

Tack! Den lär heta 7A38-702A / SAA012J säger dom som kan sånt. Det finns en hel tråd om denna klocka och varianter på modellen på Klocksnack här Jag är glad att jag har två stycken i min ägo, en med urtavla i guld och en med urtavla i silver. Nu snackar vi inte Au och Ag här men du fattar säkert.

6FDB8DE5-CEF9-4C58-A3F6-06B32492DF5B. 13C23DB6-25EB-415A-B75D-87B64EFC018E. 722D68E2-E28A-4E02-ABCC-3C709AD57165. IMG_2933.JPG

Senast ändrad: 18 mars 2020
    -JL-, Namaste, Preacher och 6 andra gillar detta.
  4. Rawa

Rawa Tantal KS Approved Dealer

Tack! De är riktigt snygga och jag måste ha en känner jag. Dina är i riktigt fint skick verkar det som. Har du polerat kristallen och metallen eller köpte du dem i det skicket?

5. Fliegerchronograph

Fliegerchronograph Silver

Från:
    Kummavuopio
    Nej, dom är helt och hållet opolerade. Båda klockorna köptes in nya av mig på 80-talet och jag har haft dom sedan dess. Det finns en liten och ytlig repa i glaset på ungefär samma ställe på båda klockorna. Den repan härrör från baksidan av en knapp i ett äldre uniformssystem. Lite retsamt då men samtidigt kul så här efteråt då jag aktivt har använt klockorna i tjänsten. Den ena har för övrigt klockat värkar då mitt första barn föddes. Bara det gör ju att klockan i fråga har ett stort affektionsvärde för mig.

IMG_1868.JPG

Senast ändrad: 18 mars 2020
    Leben, Ekberget, -JL- och 9 andra gillar detta.