• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa ditt bilhandlarhäng!

Joseph

Cartier
e5681670568bcf88db2f3cfb758e0b42.jpg


Varit alldeles för stor nu senaste tiden, men inte orkat fixa det när jag tänkt fixa nato..
 

Riley

Panerai
Bilhandlarhäng är vedervärdigt och rätt dumt då set sliter något galet på länken. Sitter den tight slits den avsevärt mindre.
Bilhandlarhäng är inget att sträva efter. Usch.
Smaken är ju olika som tur är.
Har inte hänget för att jag tycker det är så jäkla fränt, utan för att jag ogillar hur en tajt länk klämmer så att jag nästan hellre avstår att ha en klockan då.
På min PO är den dock i lösaste laget även för mig, men haft svårt att hitta passformen (fick ett bra tips i en annan tråd om att köpa en till halvlänk om möjligt).
Men du har helt rätt i att den slits fortare vilket är trist.
Försöker minimera genom att tvätta länken regelbundet då smuts inte heller är kompis till stållänkar (vad jag hört).

Och eftersom det är en bildtråd.
Lite gummihäng
DSC_0349.JPG
 

Tapiren

Cartier
Eftersom jag sålde en bil igår kör jag häng på Seikon idag, dagen till ära!

Egentligen hör häng hemma på Rolex med guld men jag har kommit på mig själv med att vara alldeles för snål/fattig/försiktig för att kunna njuta av häng på någon lite dyrare klocka, även om jag tycker att det är sjukt behagligt med ett rejält hängande och slängande.

Känns slafsigt på ett sätt som tilltalar mig:)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    49.6 KB · Visningar: 114

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Eftersom jag sålde en bil igår kör jag häng på Seikon idag, dagen till ära!

Egentligen hör häng hemma på Rolex med guld men jag har kommit på mig själv med att vara alldeles för snål/fattig/försiktig för att kunna njuta av häng på någon lite dyrare klocka, även om jag tycker att det är sjukt behagligt med ett rejält hängande och slängande.

Känns slafsigt på ett sätt som tilltalar mig:)
En sladdrig, otight och lite för lång jubileelänk är bland det gubbkoolaste och skönaste att bära.
Bra häng!
 
Topp