• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Tack för att ni delar med er av er historia. Verkar som ni rett ut detta sinsemellan på ett exemplariskt sätt, bra jobbat! Nu väntar vi bara på de berörda urmakarnas syn på det hela.
 
Tråkigt att höra. Som klock-amatör lär det bli en riktigt erkänd AD med goda referenser som får mina uppdrag framöver.

Å andra sidan har jag ju inga fina klockor ännu...;-)
 
Säger samma sak som jag sa på valnatten... En gammal refräng från Just D snurrar i skallen..
"Hur ere möjligt? Man frågar sig gång på gång, hur ere möjligt?"
Må hända har dessa två handlare missbedömt internet och dess förmåga att sprida information..
Skönt att klockan och klockans ägare mår bra idag i alla fall!
Ska som sagt bli intressant att höra/se om det kommer några kommentarer.
 
Jag vill gärna veta hur man motiverar ett servicepris på 8500kr. Det kan väl knappast vara ett normalpris på en DD-service? Hur många 1000 kostar den specifika reservdelen?
 
Tack för att ni delar med er och inte mörkar namnen på berörda urmakare.

Internets makt är inte att underskatta. En timme efter trådstart och den tredje sökträffen efter en googling på "pagholds ur seriösa" leder hit:
lgcQRPO.png


(Vet att det stavas "Pagoldhs". Ser dock ut att vara puontis felstavning som gör att en sökning på just de orden leder hit.)
 
Onekligen en väldigt trist historia. Blir, som flera nämnt, särskilt beklämmande när en AD är involverad. Har själv en trist episod då jag för något år sedan var på besök i trakterna och slank in på Pagholds för att be om ett skarpt erbjudande på en 216570. Han (ägaren) kunde inte ge ett pris på stående fot utan bad om att få sms:a offerten. Jag hörde aldrig ett pip från honom..
 
Mycket trist historia. Och på många sätt ett helt obegripligt beteende av handlarna ifråga, kortsiktigt och sniket.
 
Kommentarer från respektive utpekat företag, med en riktigt bra förklaring och uppriktiga ursäkter för katastofal service, är på sin plats!

Hoppas någon av er direkt inblandade orkar skriva en rad till Rolex SA och påtala att det verkar finnas AD som inte sköter sig något vidare bra!

Skönt att DD:n i alla fall finns på plats nu hos dig Affe
 
Senast ändrad:
Hoppas någon av er direkt inblandade orkar skriva en rad till Rolex SA och påtala att det verkar finnas AD som inte sköter sig något vidare bra!

Om någon inblandad behöver hjälp kan jag översätta tråden till Tyska.

Det enda rimliga är att Pagoldhs Ur och Jälmers Ur ersätter för servicen och meddelar det här på Klocksnack. Det är kaffepengar i sammanhanget.

Använd internlänkar i era inlägg så kommer vi äga deras google-resultat inom max en vecka. Guide här.
 
Naturligtvis en tråkig historia. All heder åt @Affe och puonti som lyfter frågan utan att mörka. Det är sådant som vi andra kan dra nytta av. Så tack till er för att ni för upp saken till ytan.
 
Senast ändrad:
Vilken soppa, mycket tråkig läsning som de ansvariga ska stå till svars för. De enda jag vänder mig till kommer vara Rob E.
Skönt att löst sig på de sättet att du fått klockan tillbaka fixad iaf, men vägen dit var ju mindre kul.
 
Men så trött man blir! Dåligt kundbemötande ej utförd service och dyra.. Låter som bra affärer att besöka i framtiden! Klantigt är det mildaste man kan säga!
 
Bedrövligt att det finns skojare som tar betalt men inte levererar vad de har tagit betalt för.

Jag var i kontakt, per mail, med Pagholds för ca 2 månader sedan. Fick ett sådär kort svar (svårt att säga om det var trevligt eller otrevligt). Jag mailade tillbaka med en följd fråga. Fick aldrig något svar tillbaka. :) Redan då bildade jag mig en uppfattning om "butiken". :)
 
Riktigt tråkig historia:( Skönt att ni kom fram till en lösning sinsemellan utan sura miner. Undrar om någon utav dessa två urhandlare kommer att kommentera i tråden? Många frågor som dyker upp...

Mvh
 
Hela historien luktar unket! (Förutom hanteringen forummedlemmarna emellan, den luktar gott :D) Hur fan kan man lämna iväg en sån klocka som servad om den inte är det? Vill inte ens tänka på vad som hade hänt om den hade badats med!
 
Köpte en PO 2500 XL som var nyservad hos Jälmers ur, upptäckte att glaset satt helt snett och det visade sig att packningen satt fel och klämde mellan glaset och boetten. Felet åtgärde jag här i Sthlm eftersom min tjej jobbade hos en Omega AD.
 
Men vänta nu, hur kan Jälmers helt plötsligt ge garanti och servicekvitton på ett arbete de inte har utfört? Det enda de borde lämna ut är väl 8,5 lax i återbetalning för det arbete de debiterat men aldrig utfört? Eller har jag missat något i den här härvan?
 
Men vänta nu, hur kan Jälmers helt plötsligt ge garanti och servicekvitton på ett arbete de inte har utfört? Det enda de borde lämna ut är väl 8,5 lax i återbetalning för det arbete de debiterat men aldrig utfört? Eller har jag missat något i den här härvan?


Jag funderade i samma banor. Vad exakt betyder deras garanti? Garanterar dom att dom kommer skicka den till Pagholds igen eller garanterar dom en service?
 
Jag funderade i samma banor. Vad exakt betyder deras garanti? Garanterar dom att dom kommer skicka den till Pagholds igen eller garanterar dom en service?

Det är väl inte mer udda än att t.ex. ett företag som säljer TV ger dig en garanti på utfört arbete även om själva arbetet utfördes av en extern verkstad. Dvs de garanterar arbetet och står för att rätta till eventuella fel. Om det finns någon form av garanti mellan den som utförde arbetet och den som står för garantin gentemot kunden bör inte spela någon roll.

Hur som helst, detta är väl ett ärende där konsumenttjänstlagen kan användas?
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Konsumentlagar/Konsumenttjanstlagen/

Är tjänsten felaktigt utförd ska du kunna "göra avdrag på priset. Prisavdragets storlek ska motsvara vad det kostar för dig att få felet tillrättat" -- MAO bör du kunna kräva betalning för vad det kostade att fixa problemet så länge den summan inte kan anses helt orimlig.
 
Det är väl inte mer udda än att t.ex. ett företag som säljer TV ger dig en garanti på utfört arbete även om själva arbetet utfördes av en extern verkstad. Dvs de garanterar arbetet och står för att rätta till eventuella fel. Om det finns någon form av garanti mellan den som utförde arbetet och den som står för garantin gentemot kunden bör inte spela någon roll.

Hur som helst, detta är väl ett ärende där konsumenttjänstlagen kan användas?
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Konsumentlagar/Konsumenttjanstlagen/

Är tjänsten felaktigt utförd ska du kunna "göra avdrag på priset. Prisavdragets storlek ska motsvara vad det kostar för dig att få felet tillrättat" -- MAO bör du kunna kräva betalning för vad det kostade att fixa problemet så länge den summan inte kan anses helt orimlig.

Fast de verkar ju inte ha utfört något arbete? ;)
 
Tråkigt att höra vad som hänt. Riktigt dåligt av de berörda urmakarna, borde helt klart hanterats bättre när ni återkom till dom!

Tur att klockan nu är schyst igen! :)
 
Tillbaka
Topp