Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vill gärna veta hur man motiverar ett servicepris på 8500kr. Det kan väl knappast vara ett normalprisboende på en DD-service? Hur många 1000 kostar den specifika reservdelen?
Hoppas någon av er direkt inblandade orkar skriva en rad till Rolex SA och påtala att det verkar finnas AD som inte sköter sig något vidare bra!
Runt 5 tkr är normalpris för service ink packningar.
Jag fick en serviceoffert på 6800kr från Rob E, då var det 2st klinkhjul och 2st bryggor som skulle bytas. Tror att priset på en standardservice klivit upp några hundralappar över femtusingen nu.
Men vänta nu, hur kan Jälmers helt plötsligt ge garanti och servicekvitton på ett arbete de inte har utfört? Det enda de borde lämna ut är väl 8,5 lax i återbetalning för det arbete de debiterat men aldrig utfört? Eller har jag missat något i den här härvan?
Jag funderade i samma banor. Vad exakt betyder deras garanti? Garanterar dom att dom kommer skicka den till Pagholds igen eller garanterar dom en service?
Det är väl inte mer udda än att t.ex. ett företag som säljer TV ger dig en garanti på utfört arbete även om själva arbetet utfördes av en extern verkstad. Dvs de garanterar arbetet och står för att rätta till eventuella fel. Om det finns någon form av garanti mellan den som utförde arbetet och den som står för garantin gentemot kunden bör inte spela någon roll.
Hur som helst, detta är väl ett ärende där konsumenttjänstlagen kan användas?
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Konsumentlagar/Konsumenttjanstlagen/
Är tjänsten felaktigt utförd ska du kunna "göra avdrag på priset. Prisavdragets storlek ska motsvara vad det kostar för dig att få felet tillrättat" -- MAO bör du kunna kräva betalning för vad det kostade att fixa problemet så länge den summan inte kan anses helt orimlig.