• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Starkt att gå ut och skriva öppet om detta (till skillnad från den andra tråden). Ska undvika dessa två skojare, tackar.
 
Man har ju hört talas om bilverkstäder som servar och tar bra betalt utan att genomfört ingreppet. Att det existerar samma beteende i Urmakar-branschen är skrämmande. Visst finns det väl rötägg i alla branscher, men jag har väl hade en blåögd syn att tro att de flesta urmakare delade vår passion. Jälmers och Pagoldhs bör nog ta sig en rejäl funderare...

Dessutom kan jag inte förstå prissättningen, som sagt normalkostnaden hos AD i Kungliga ligger kring 5k. Reservdelarna kan omöjligt kostat så mycket som resterande?
 
Tråkig historia! Förstår inte hur handlarna kan tänka så kortsiktigt...
Det är ju inga småpengar det handlar om!
 
Det komiska i dagsläget tycker jag är att båda handlarna vet om denna tråd och ändå aktivt väljer, samt kommer att fortsätta att välja att inte kommentera detta. Varför? Jo, för att båda butikerna faktiskt inte tycker att de gjort något fel.
 
Det komiska i dagsläget tycker jag är att båda handlarna vet om denna tråd och ändå aktivt väljer, samt kommer att fortsätta att välja att inte kommentera detta. Varför? Jo, för att båda butikerna faktiskt inte tycker att de gjort något fel.
image.jpg


Af Sjodahl bra att du startade tråden! Som du ser så har du hjälpt dina klockbröder att undvika en potentiellt tråkig upplevelse. Skönt att det löste sig, ändå. Skönt att se att RobE levererar i vanlig ordning.
 
Skönt att köparen och säljaren tillsammans hjälps åt för att lösa problemet så det inte blir att köparen kastar skit på säljaren och säljaren inte bryr sig för han inte äger klockan längre. Så kredd till Af Sjodahl och puonti för ni behandlar varandra med respekt och hjälps åt! Att slänga luren i örat på en kund för man själv gjort fel är ju bedrövligt, jag hoppas affe slänger urmakaren i backen.
 
Verkligen ingen trevlig historia...

Servade en rolex hos pagoldhs i januari och är onekligen sugen på att be nån annan ta en titt på insidan för att se om detta kanske inte var en engångsföreteelse. Har förresten inte sett röken av något serviceintyg heller..
 
Verkligen ingen trevlig historia...

Servade en rolex hos pagoldhs i januari och är onekligen sugen på att be nån annan ta en titt på insidan för att se om detta kanske inte var en engångsföreteelse. Har förresten inte sett röken av något serviceintyg heller..


Detta var oroväckande, du bör definitivt undersöka vidare. Rolex AD skall vad jag förstått alltid ge 2 års garanti (serviceintyg) på arbetet vid en service.
 
Skrämmande att så många verkar ha haft problem med pagoldhs. Urmakaren borde kanske överväga att lägga ner sin verksamhet om han inte trivs och orkar vara trevlig mot sina kunder. Jag kommer aldrig sätta min fot i hans butik iaf
 
Verkligen ingen trevlig historia...

Servade en rolex hos pagoldhs i januari och är onekligen sugen på att be nån annan ta en titt på insidan för att se om detta kanske inte var en engångsföreteelse. Har förresten inte sett röken av något serviceintyg heller..
Efter det jär hade jag bett en "riktig" urmakare att titta på det. Kan inte kosta mer än 1000k alternativet är att du går orolig i 5-6 år. Tänk om du får en fuktskada? Tycker du skall först be de skicka serviceintyg och sen kolla upp det.
 
Ju längre dom två andra parterna tiger, desto pinsammare blir den här soppan.

Jag driver en entrepenadfirma, där vi ibland måste ta in en underentreprenör då vi kanske inte har möjlighet eller kompetens för att utföra jobbet. Vid dom tillfällena är det ju ännu viktigare för mig som har jobbet att alla moment görs på rört sett och att resultatet blivit som önskat.

Tycker det borde vara exakt samma sak för Jälmers. Dom borde verkligen varit mer intresserade utav hur resultatet på servicen blivit? Måste ju vara bättre för dom att antingen öppna klockorna själva när dom kommer tillbaka från UE för att vara helt säkra på att allt ser rätt ut.. Eller be urmakaren som utfört servicen om bilder. Det är faktiskt dom som är huvudansvariga..

Men egentligen, ska det behövas?
 
Mycket bra skrivet Af Sjodahl och alla cred till dig och puonti ! Riktigt oroväckande om detta är vad som pågår hos de inblandade parterna, och i min bok skall ni definitivt ha kompensation och en förklaring på vad som gått fel!
 
Riktiga skojare, af sjödahl är garanterat inte ensam. De dricker skumpa och köper pälsmössor nere i borås för försnillade servicepengar. Förhoppningsvis väcker någon åtal snart, förhoppningsvis Rolex efter anonymt tips om en låtsas-ad.
 
Verkligen ingen trevlig historia...

Servade en rolex hos pagoldhs i januari och är onekligen sugen på att be nån annan ta en titt på insidan för att se om detta kanske inte var en engångsföreteelse. Har förresten inte sett röken av något serviceintyg heller..
Gå tillbaka och be om en specifikation. Vissa slitdelar ska bytas vid varje standardservice. Känner du dig osäker på vad som är utfört, så kan en second opinion vara väl värd att få.
 
Jag va inne på Pagoldhs ur förra året för att få min Transocean värderad för försäkring. Det gjorde de men de värderade den till högre än vad den kostar ny. Märkligt... Otrevliga var de också. Blir inget handlat där iaf. Tack grabbar för att ni tar "forumansvar" och visar föregångsmannaskap!

Ajj då. Men du sålde väl den till Jälmers eller.....? Hur blev du bemött där?
 
Vilken soppa, men det är skönt att höra att två klockentusiaster ändå kunde lösa det så väl mellan varandra. Visar bara tydligt på vilka fördelar det är att handla med andra entusiaster istället för att ge sig in i Blocket-träsket.
 
Även om jälmers och pagoldhs skulle träda fram och erbjuda kompensation ser jag det lite som too litte too late, särskild paholdhs.
 
Det komiska i dagsläget tycker jag är att båda handlarna vet om denna tråd och ändå aktivt väljer, samt kommer att fortsätta att välja att inte kommentera detta. Varför? Jo, för att båda butikerna faktiskt inte tycker att de gjort något fel.

lustigt att du kan veta hur de tycker...
Hade varit intressant att få deras bild av det, men nu är det liksom för sent. Blir ju ofta drev här men i det här fallet är det ju befogat.
Och vad skulle de skriva som skulle få dem att framstå i bättre dager??
Nä, en stor fet pudel är väl det enda som hjälper...
 
Tillbaka
Topp