• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Helt otroligt dåligt. Man blir mer och mer skeptisk mot allt och alla så fort man läser något sånt här. Relativt lyckligt slut ändå, kunde ju blivit än värre.

Jäkligt tråkig historia! Skönt att det kommer upp till ytan och "outas" istället för att det ska bli gissningslek som ingen blir klokare av...

Grymt snygg DD iaf Affe! :)

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: ZQT
Det är inget som jag kan svara på. Men man kan ju lista ut vem som har servat de beggade Rolex som säljs, alternativt försett dom med delar. Inga bevis, spekulerar bara.

Mvh
Tänker mest på att de marknadsför att de servar Rolex.
image.jpg

Jahapp, då var det bara att ta även dessa och stryka dem som AD man kan planera att handla hos. Är pinsamt skött rakt igenom av dem.

Herregud. Man blir helt paff, hur man kan sköta så illa mot en kund. Extremt oprofessionellt och väldigt pinsamt.

För mig är det en självklarhet att hela beloppet ska betalas tillbaka, och med en jävla stor ursäkt.

Lider med er, och hoppas att det ordnar sig framöver.

Väldigt trist historia, hoppas verkligen att denna urmakare prioriterar att kommentera och försöka reda ut detta. Skönt att se att köpare och säljare verkar skött detta så exemplariskt mot varandra, utan öppenhet och ärlighet kan likande historier spåra snabbt..
Grattis till en riktigt fin DD Affe!
Passa på att njuta av den:)
Lycka till

Fy fan va dåligt skött! Lider med er båda!

Kanske dags att ringa TV4 och skicka kalla fakta på några utvalda...

Fy fan va dåligt skött! Lider med er båda!

Kanske dags att ringa TV4 och skicka kalla fakta på några utvalda...

Appropå det har jag en god vän som jobbar hos just TV4 med Kalla fakta och typ uppdrag granskning. Dock om just ett specifikt fall är nått att gräva i vet jag inte.. Dem håller just nu på med asylboenden osv och har fått två stycken stängda bara denna vecka..

Jag va inne på Pagoldhs ur förra året för att få min Transocean värderad för försäkring. Det gjorde de men de värderade den till högre än vad den kostar ny. Märkligt... Otrevliga var de också. Blir inget handlat där iaf. Tack grabbar för att ni tar "forumansvar" och visar föregångsmannaskap!

Mycket märkligt. Dumhet? Okunskap? Nonchalant? Less? Trött? Småsniken?

Gissar på min egen fundering att det är en combo av ovan nämnda. :( :(

• Like
Reactions: SFS
Det är precis den här typen av trådar som gör forumet... ärliga, öppna, resonerande. Tråkig historia men grymt bra inlägg.
Själv blir jag mest trött och lite desillusionerad... att det skall vara så svårt att vara ärlig och göra rätt - att verka i den här branschen bör väl skänka en viss insikt om att de klockor vi äger och sköter om till nästa generation är hyfsat speciella för oss.

Tack för info! Har kikat på en Rolle från Jälmers ganska länge då jag tyckte de verkade reko men aldrig att jag köper av dem nu. Även intressant hur man som Rolexhandlare kan bete sig på det viset som AD:n gör när man är aktiv På en så "liten" ort om Skövde. Där borde man vara mån om kunderna så det smäller om det för så många rolex spekulanter kan det väl knappast finnas däromkring jämfört med tex Stockholm/GBG osv...

Har övervägt att köpa en DJ hos Jälmers. Det gör jag inte längre.
Se där! Där har de redan förlorat mer slantar än det skulle kostat att rätta till eländet...:)
Kan man kanske kalla dumsnålt eller?

Edit: En till förlorad affär såg jag... Nu börjar de där 8500:- för "servicen" bli en rejäl förlust affär!

Vilken soppa att hamna i - och samtidigt vilken tur att forumet finns och att det var två medlemmar som gjorde affär och som kunde tala med varann. Dryga 5000 klockintresserade är varnade så nu kan ju Jälmers och Pagoldhs fundera lite...

Se där! Där har de redan förlorat mer slantar än det skulle kostat att rätta till eländet...:)
Kan man kanske kalla dumsnålt eller?

Edit: En till förlorad affär såg jag... Nu börjar de där 8500:- för "servicen" bli en rejäl förlust affär!

Summan 8500 är inte ens i närheten av vad sjödda i slutändan ville ha som kompensation. Vi pratar ersättning för frakt och det jobb som Rob E fick göra och inte ens det kunde dem ta på sig att betala och det handlade inte ens om 15st hundralappar liksom..

Summan 8500 är inte ens i närheten av vad sjödda i slutändan ville ha som kompensation. Vi pratar ersättning för frakt och det jobb som Rob E fick göra och inte ens det kunde dem ta på sig att betala och det handlade inte ens om 15st hundralappar liksom..
Nej det vet jag! Den första affären jag nämnde hade ju lätt täckt de omkostnader som begärdes. När jag såg att det dök upp en till ev förlorad affär så skrev jag kommentaren om 8500:- med det menade jag att den ev förtjänst man nu gjorde på de slantarna nu var raderad... Är du med på hur jag tänker?:)

Nej det vet jag! Den första affären jag nämnde hade ju lätt täckt de omkostnader som begärdes. När jag såg att det dök upp en till ev förlorad affär så skrev jag kommentaren om 8500:- med det menade jag att den ev förtjänst man nu gjorde på de slantarna nu var raderad... Är du med på hur jag tänker?:)

medium_ljushuvud.jpg

Man får helt enkelt konstatera att man aldrig har råd att bomma två chanser att göra rätt i servicevärlden, klantigt! Men snyggt att se två klockbröder lösa detta smidigt mellan varandra iaf :)

Tillbaka
Topp