• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Utvisaren

Patek
Morrn!😊
image.jpg
Vad i helv gör du uppe så här tidigt? 😵
Vankas retur till Skåne idag så kanske postas en ryss framåt eftermiddagen.
 

Utvisaren

Patek
Elementär fråga förmodligen lätt:
18 stenars Vostok, är alltid automat va? När man är på typ 80-90 talet. Ett udda antal för ett manuellt verk tycker jag.
Hm. typ kanske? 18 kameler tror jag nog de hade på Vostok 2209 och 2214 verken och de var ju manuella. Till de lite mer dressiga modellerna iofs. men det var kanske tidigare som de användes... hm tja... ;)
 

Utvisaren

Patek
22 är bredden på verket 09 är funktionen(handjagad utan datum)lika på de flesta ryska om jag inte har fel.😊
Passar på mellan salvorna!👌😀
F3F0B5AF-2141-44F1-A484-9332E9A8B7DF.jpeg
Alltså, om du måste skjuta in bössa varje vecka, är det inte då dags att köpa en ny/en till? Den verkar lite sliten menar jag? Och bössor är väl som klockor, man kan liksom inte ha för många? 🤔;)
 

Utvisaren

Patek
22 är bredden på verket 09 är funktionen(handjagad utan datum)lika på de flesta ryska om jag inte har fel.😊
Passar på mellan salvorna!👌😀
F3F0B5AF-2141-44F1-A484-9332E9A8B7DF.jpeg
Jo men kunde de inte haft en siffra först som pekade på fabrik eller märke? Tex 12209, 22209, 32209 för första, andra resp tredje klockfabriken? Det är nog bara gamla Bulova koder som är omständigare. 😅
 
Topp