• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

hepanter

Patek
2-Faktor
Vi som bor på landet har inga brevinkast utan här får vi paketen kastade direkt upp på brokvisten eller i en "snödriva nära dig" ;)
Haha Jo jag fick ju min Zlatoust levererad på ladugårdsplan utan de sa nåt, kunde ha kört över den med traktorn, iofs hade den nog pallat trycket.

En annan gång levererade Arla då jag hade beställt massa ostar. Kom med en budbil bara det att de la av den vid fel ställe norr om byn. Upptäckte det flera dagar senare och ostarna var väldigt svettiga
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Synd inte hundar får ha egna konton på KS
Screenshot_20230506-074353~2.png
 

SUL

Omega
När man började samla Vostok köpte man närmast hämningslöst det man kom över, vilket inte var så mycket då det varit nästan omöjligt att handla via Ryssland. Men då jag aldrig hade varken sett en Vostok i levande livet och än mindre provat någpn på armen insåg jag inte då att Vostoks "tunnor" är väl stora för en med så klena handleder som en annan. Så jag har börjat sikta in mig på deras mest kompakta modeller av Amphibia, 420 och 960 vilka båda passar mig som handsken. :) Den här Komandirskien, som för övrigt var den första Vostok jag lyckades hitta, har en guldfärgad urtavla i kombination med visare i nästan samma ton. Vilket iofs är stiligt och för en skarpsynt person oproblematiskt men med åren börjar jag bli lite mindre skarpsynt så kontrasten mellan visarna och bakgrunden är inte så tydlig att det ofta är svårt att se vad klockan är. Därför lägger jag ut den här. Har nyligen fått hem en annan med bättre kontraster som jag ska lägga ut och se om fler än jag tycker är fin. :)
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Här måste den vara med också- innan bandbyte.

W& CM, första utgåvan av dessa.

Den har kupad krona, 60- klick bezel med alla prickar svarta, samt svart bakgrund på datum. Feltryck på baklocket som det verkar vara på alla enl nån sida ( står W& CH) 2416-verk.


W&CM2w.jpg


W&CM10w.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
De mest pinsamma är att jag sov just då men jag sjöng karaoke i sömnen

Helt ok, du går ju upp okristligt tidigt för b-velen... 😇

Skickar dom framework datorer till Sverige nu eller är det någon annan dator som "Kompostnord" krossat??

Stationär från Danmark, antagligen har de tappat paketet frpn mycket hög höjd (>4m), tappat och kört över eller lyckats köra gaffeltrucken in i paketet.

Sök på Linus tech tips och postnord så lär du hitta den...
 
Topp