Vostok
Guld
Ja det finns en del att hålla reda påOk, tack för infon!
Det är något av en djungel av boetter o tavlor detta![]()

Här är ett exempel från en Vostok katalog från -93 med två andra CCCP märkta Amphipia med komandirskie tavlor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det finns en del att hålla reda påOk, tack för infon!
Det är något av en djungel av boetter o tavlor detta![]()
Ja det finns en del att hålla reda på
Här är ett exempel från en Vostok katalog med två andra CCCP märkta Amphipia med komandirskie tavlor...
![]()
Står det antimagnetisk på urtavlan kan du vara 100% säker på att det är en urtavla till en AmphibiaDet verkar riktigt. Bäst att försäkra sig innan man eventuellt trycker på nån röd knapp i dessa sammanhang.
Står det antimagnetisk på urtavlan kan du vara 100% säker på att det är en urtavla till en Amphibia![]()
Fanken vilken läcker!! Aldrig sett den urtavlan!!!
Fanken vilken läcker!! Aldrig sett den urtavlan!!!
Men det är väl hemstaden för GAZ Volga fabriken, Nizjnij Novgorod:s stadsvapen
![]()
![]()
Nizjnij Novgorod – Wikipedia
sv.wikipedia.org
GAZ Volga har ju en hjort i logotypen med
![]()
![]()
Jäkla läcker alltså!Ah, misstänkte att du satt inne på svaret! Tack!!!
Hade själv aldrig sett tavlan innan! Det är ett Vostok B under sekunden...
Jäkla läcker alltså!
Hygieias bägare tyder väl på att den har något med apotek eller farmaci att göra
Ja, det är väl något sådant. Kanske finns något anrikt där![]()
Jag satt precis och skulle skicka samma sak till dig
Huhh!jädrar vad fin den var!min hommage hälsar att den finge gärna komma på besök i min samling!!En NVCh-30 i en riktigt ovanlig boett där luggar är fästa direkt i baklocket... Boetten existerar som 200 meters variant från fabrik men jag har aldrig sett en som varit märkt med 300 Meter (notera även den flata överdelen på 3an som tyder på generation 3:s tryck på baklocket).
Jag har inte en aning om denna är äkta, dock ser den jäkligt bra ut så om den är fejk så är det riktigt läskigt bra gjort...
![]()
![]()
![]()
![]()
Antar du pratar om de Amphibior du visade förr med Komandirskie märkta urtavlor?Jag slog till på en av dem
(Obs, Avser inget våldsbrott ska sägas. Såg nu det kunde uppfattas så)
Antar du pratar om de Amphibior du visade förr med Komandirskie märkta urtavlor?![]()
Läckert!! Den såg ju riktigt fin ut!!Det stämmer bra. Blev automatversionen. Har bara en med det verket i sen förr och ingen med den tavlan.
Läckert!! Den såg ju riktigt fin ut!!![]()
En NVCh-30 i en riktigt ovanlig boett där luggar är fästa direkt i baklocket... Boetten existerar som 200 meters variant från fabrik men jag har aldrig sett en som varit märkt med 300 Meter (notera även den flata överdelen på 3an som tyder på generation 3:s tryck på baklocket).
Jag har inte en aning om denna är äkta, dock ser den jäkligt bra ut så om den är fejk så är det riktigt läskigt bra gjort...
![]()
![]()
![]()
![]()
Hemåt från samhällstjänsten denna hittepå tonneau tisdag och imorgon är det den riktiga tonneau tisdagen.
Det ska väl bli roligt!
![]()
Här kokas en Amphibia med.. Jag bara väntar att någon ska fritera en snart
Det är nog bara en tidsfråga…Här kokas en Amphibia med.. Jag bara väntar att någon ska fritera en snart