• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

När man ser prissättningen från alla Richemontbolag känns Rolex helt plötsligt sjukt prisvärda (för list)

Måste hålla med, Richemont har spårat ur med prissättning egentligen över hela linjen. Lange är helt löjligt löjligt dyra, VC vattnas rätt bra i ögonen också. Sen ner till JLC som är fantastiska klockor men det går inte till det priset då de inte håller värdet alls, och sen ner till IWC som nu också ska spåra iväg i pris..

new-watches-2023-cosmograph-daytona-transparent-case-back-m126506-0001_2301ac_003.jpg

Detta är ett väldigt intressant, undra om det kommer vara "platinum"-feature eller om det kommer introduceras på bredare front i framtiden?

Open caseback även på nya 1908 så inte omöjligt.

Tycker personligen att förra Daytonan var snyggare . Gillar som sagt inte metallringen

1679902508686.png
Jag tyckte alltid att förra Daytonan såg lite ”mullig” ut och med den nya ser det ut som den har gått igenom en cut phase på några månader för att bli lite nättare. Men även jag föredrar utan metallringen.

Enligt konfiguratorn på hemsidan så har stål soldit stål och platinum glas. Kanske visar fel?
Hodinkee bekräftar i sin artikel att det bara är platinum-daytonan som får "exhibition casebac. Jag tror det kommer bli en platinum-feature på sportmodeller, men det är bara min spekulation. Ska bli intressant att se om det är någon skillnad på dekoreringen av urverken stål vs platinum.

Tillbaka
Topp