• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Tycker personligen att förra Daytonan var snyggare . Gillar som sagt inte metallringen

1679902508686.png
Nya daytonan ser ut som en tjockis, daytona sumo typ 😂

Njää, 39 var oproportionerlig, 40 kommer med all sannolikhet vara sämre

Som jag ser finns det inget existensberättigande för något annat än 36mm Explorer

Nu är ni fördomsfulla.
Jag delar visserligen uppfattningen att det inte behövs någon annan storlek på Explorer än 36mm och att de som vill ha en större klocka har fel av olika anledningar.
Men.. jag tycker ändå den ser bra ut på bilderna. Är försiktigt positiv.

Måste hålla med, Richemont har spårat ur med prissättning egentligen över hela linjen. Lange är helt löjligt löjligt dyra, VC vattnas rätt bra i ögonen också. Sen ner till JLC som är fantastiska klockor men det går inte till det priset då de inte håller värdet alls, och sen ner till IWC som nu också ska spåra iväg i pris..
Ett annat exempel:

Samma boett, samma urverk, samma visare. Det enda som skiljer är färg och layout på tavlan - 2600€ påslag :)

1679903906041.png

Nu är ni fördomsfulla.
Jag delar visserligen uppfattningen att det inte behövs någon annan storlek på Explorer än 36mm och att de som vill ha en större klocka har fel av olika anledningar.
Men.. jag tycker ändå den ser bra ut på bilderna. Är försiktigt positiv.
Du har rätt. Jag får ursäkta mig 🙂
Tänkte mest på historiken kring klockan.

Tycker Tag Heuer släppte tre intressanta klockor:

Tji fick jag!
Felinformerad av RPR själv... :(

Vad hände med platinasubben? Det var väl något ljusblått med runda index i någon teaser?
RPR har mig veterligen aldrig påstått att det han postar är riktiga läckor utan endast gissningar som någon gång visat sig stämma..

Tillbaka
Topp