Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att variera sig och förnya. Massan klarar säkert av lite designvariationer utan att bli förvirrad
Måste vara knepigt för Panerai att hålla reda på vilka modeller de tidigare gjort i specialutgåva för sjuka pengar.Ett annat exempel:
Samma boett, samma urverk, samma visare. Det enda som skiljer är färg och layout på tavlan - 2600€ påslag
Ändå billigt jämfört med konkurrenterna på den nivån skulle jag säga.142k i stål, 178k i titan. 40mm*14mm. Bra storlek, galet pris.
Reverson i roséguld med vinröd tavla var också bra, annars håller jag med om din lista.Dagens bästa.
1. GMT Master II guld (& g/s)
2. BlackBay 54
3. Yacht Master Ti
I övrigt var det inget vidare.
All About the MoneyFörmodligen sist på bollen och kalla mig gärna stock-konservativ men det här rimmar inte med varumärket. Eller snarare vad varumärket HAR stått för.
På den gamla goda tiden, när cheferna hette Heiniger, var man extremt konservativ och återhållsam. Sedan Patrick Heinigers död har cheferna avlöst varandra och lika fladdriga har man blivit i vad man producerar. Först spekulerade Bruno Maier bort en smärre förmögenhet och fick sparken efter bara två år och gav ett mellanspel till Gian Riccardo Marini som inte heller fick speciellt lång tid innan han ersattes av Dufour. André Heiniger vänder sig nog i graven över nedan.
Blir nyfiken. Vad gjorde Meier för spekulationer/fel?Förmodligen sist på bollen och kalla mig gärna stock-konservativ men det här rimmar inte med varumärket. Eller snarare vad varumärket HAR stått för.
På den gamla goda tiden, när cheferna hette Heiniger, var man extremt konservativ och återhållsam. Sedan Patrick Heinigers död har cheferna avlöst varandra och lika fladdriga har man blivit i vad man producerar. Först spekulerade Bruno Maier bort en smärre förmögenhet och fick sparken efter bara två år och gav ett mellanspel till Gian Riccardo Marini som inte heller fick speciellt lång tid innan han ersattes av Dufour. André Heiniger vänder sig nog i graven över nedan.
Förmodligen sist på bollen och kalla mig gärna stock-konservativ men det här rimmar inte med varumärket. Eller snarare vad varumärket HAR stått för.
Ska väl erkänna att jag inte hunnit kolla allt idag, läste mest artiklarna om Wlisdorf släppen. Men den gröna OrisProPilot flimrade förbi och var ju också rätt bra.Reverson i roséguld med vinröd tavla var också bra, annars håller jag med om din lista.
Bakelit på sub? Hänger verkligen inte med här.Fine, så kan det ju vara. Jag har haft några klockor med fejkpatinerade lume (Panerai 372, 424, 232). fast jag upplevde det inte riktigt så.
i fallet BB58 vs BB54 är det väl en fråga om skillnaden mellan vridring i bakelit (som skiftar färg en del) och vridring i aluminium (som i regel inte skiftar i färg)
Det märkliga i sammanhanget är att de gör sådana distinktioner i patineringen, är det riktat till massan eller WIS-folket?
Nä, just det. Det är ju inte logiskt. Tänkte på GMT så klart. Då ännu mindre logiskt att markeringarna på vridningen skulle få samma patina som tritium (radium?) index.Bakelit på sub? Hänger verkligen inte med här.
Kommer inte ihåg detaljerna men det ryktades om nån finansiell jätteposition som gick snett i samband med finanskraschen.Blir nyfiken. Vad gjorde Meier för spekulationer/fel?
finns väll ingen som vill ha den fula tavlan. altså dom kom med en ny tavla .. bra där suckFörmodligen sist på bollen och kalla mig gärna stock-konservativ men det här rimmar inte med varumärket. Eller snarare vad varumärket HAR stått för.
Äsch, de har haft värre släpp. Isade leopard-Daytonas och Haribo YM får dagens släpp att framstå som lammungar. Nä de här piggade upp katalogen.Förmodligen sist på bollen och kalla mig gärna stock-konservativ men det här rimmar inte med varumärket. Eller snarare vad varumärket HAR stått för.
Du menar bättreÄsch, de har haft värre släpp. Isade leopard-Daytonas och Haribo YM får dagens släpp att framstå som lammungar. Nä de här piggade upp katalogen.
Ändå billigt jämfört med konkurrenterna på den nivån skulle jag säga.
Är det inte först efter ett år som det brukar bli aktuellt att köpa tavlor separat?Tror ni att man får byta till en grön tavla?
Ah, jag tittade in och läste lite snabbt.Det har skrivits en del intressant i IWC tråden idag om den
Sen är det väl först när garantin löpt ut som man ens får byta tavla i sin klocka.. men det kanske inte är så strikt. Tänkte testa detta om jag bara orkar/hinner ta mig till min AD nån gång.Är det inte först efter ett år som det brukar bli aktuellt att köpa tavlor separat?
Min Sky-Dweller är över fem år gammalSen är det väl först när garantin löpt ut som man ens får byta tavla i sin klocka.. men det kanske inte är så strikt. Tänkte testa detta om jag bara orkar/hinner ta mig till min AD nån gång.
Då är det bara att åka in och smälla dina dolares på disken!Min Sky-Dweller är över fem år gammal
Tror inte att något märke som ingår i Swatch-Group är med på mässan.Jag har inte hängt med men släpper inte Omega något nytt på W&W 2023?
Var hittade du detta? Tittade på Wempes hemsida och man kan väl säga att de inte gjorde någon stor sak av detta direkt. Jag såg... ingenting.Tyska Wempe och Union Glashütte hakar på trenden med färgade tavlor.
Blir nyfiken. Vad gjorde Meier för spekulationer/fel?
Nya urtavlor.Kan någon hjälpa mig förstå vad som är nytt med DD40?
Står angivna under ”new model 2023” på Rolex hemsida.