Var hittade du detta? Tittade på Wempes hemsida och man kan väl säga att de inte gjorde någon stor sak av detta direkt. Jag såg... ingenting.
Tror jag såg dessa på den tyska siten. Finns livebilder på Uhrforum om någon är intresserad också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var hittade du detta? Tittade på Wempes hemsida och man kan väl säga att de inte gjorde någon stor sak av detta direkt. Jag såg... ingenting.
Tag Heuer släppte ju två ganska isade saker för den som gillar sånt:På tok för lite is överlag
Hmm! Detta var ingen bra bild håller jag med om, ser inge kul ut. Sen om det är för att det är ovant för ögat eller inte, det får nog tiden avgöra? Kan inte bestämma mig för om jag gillar den nya lite mer Zenith-liknande looken eller om Rolex gjort den mindre snygg.Nya daytonan ser ut som en fake, tråkigt.
Var ju inte direkt unikt för Rolex att ta en ordentlig smäll på en posse som gick fel under under GFC eller hos Madoff iofs.Det talades om att Rolex förlorade stora belopp i härvan runt Bernie Madoff. Jag vet dock ej om det var just Meier på Rolex som var inblandad.
Alla människors åsikter av självklart lika mycket värda . Jag tycker denna klocka är fantastiskt . Vill jag ha den? Nej men tror att väldigt många andra människor kommer vilja köpa den .Nya daytonan ser ut som en fake, tråkigt.
Fasiken är jag blind? Hittar ingen ny tavla till DD40Nya urtavlor.
Vad skönt, då kan man sluta tänka på en sån iaf. Nu har jag iofs alltid gillat pre ceramic mer.Nya daytonan ser ut som en fake, tråkigt.
Jag gillar också den, men tanke på hur mycket uppmärksamhet den har fått, misstänker tyvärr inte att jag är den ända så lär bli sjukt svår att få tag på.Var ju inte direkt unikt för Rolex att ta en ordentlig smäll på en posse som gick fel under under GFC eller hos Madoff iofs.
Bäst tycker jag är hatet mot bollhavs-OP för då är chanserna större att jag får tag på en.
Generellt skulle jag säga att Rolex är som bäst när de är lekfulla. Emojiklockan kanske inte är för mig men jag är glad att den finns.
Klockor ska vara kul! Mer is och rainbow åt folket!
Var ju inte direkt unikt för Rolex att ta en ordentlig smäll på en posse som gick fel under under GFC eller hos Madoff iofs.
Bäst tycker jag är hatet mot bollhavs-OP för då är chanserna större att jag får tag på en.
Generellt skulle jag säga att Rolex är som bäst när de är lekfulla. Emojiklockan kanske inte är för mig men jag är glad att den finns.
Klockor ska vara kul! Mer is och rainbow åt folket!
De fyra tavlor du hade i din post är nyaFasiken är jag blind? Hittar ingen ny tavla till DD40
Tack. Ja det var just det där som gjorde att jag inte fick ihop det. Meier tog ju över dec 2008 och det var just då Madoff-härvan briserade fullt ut, så förstod inte varför Meier skulle vara den som offrades pga det två år senare, som @VintageCollector skrevEn googling ger detta:
"Heiniger left because Rolex lost close to 1 billion Swiss francs,” or $980 million, in the collapse of Mr. Madoff's funds, said Osvaldo Patrizzi, chairman of Patrizzi & Co., an auction house specializing in timepieces".
10 miljarder kronor i kontanter är mkt pengar.
Absolut men flera svenska pensionsfonder förlorade också miljarder och hela härvan var på 65 miljarder dollar. Min poäng var att man inte behöver vara finansiellt eftebliven för att ha förlorat pengar hos Madoff - många av världens mest sofistikerade investerare gjorde också det. Nåja, det är ett ämne för en annan tråd, nu snacker vi klockorEn googling ger detta:
"Heiniger left because Rolex lost close to 1 billion Swiss francs,” or $980 million, in the collapse of Mr. Madoff's funds, said Osvaldo Patrizzi, chairman of Patrizzi & Co., an auction house specializing in timepieces".
10 miljarder kronor i kontanter är mkt pengar.
Ne nu skall vi slå på stort här. vi har ju gjort en 39mm explorer ! men nu jäävlar skall ni få en in 40mm också. wow kul
finns väll ingen som vill ha den fula tavlan. altså dom kom med en ny tavla .. bra där suck
Förmodligen sist på bollen och kalla mig gärna stock-konservativ men det här rimmar inte med varumärket. Eller snarare vad varumärket HAR stått för.
På den gamla goda tiden, när cheferna hette Heiniger, var man extremt konservativ och återhållsam. Sedan Patrick Heinigers död har cheferna avlöst varandra och lika fladdriga har man blivit i vad man producerar. Först spekulerade Bruno Maier bort en smärre förmögenhet och fick sparken efter bara två år och gav ett mellanspel till Gian Riccardo Marini som inte heller fick speciellt lång tid innan han ersattes av Dufour. André Heiniger vänder sig nog i graven över nedan.
Väldigt mycket snygga och coola klockor, men dyrt?
Te x Tag här ovan dyrare än GMT, sub och skydweller. Visst guld men har ju inte ens braclet och ändå dyrare än Rolex. Vem. Betalar det?
Det var min första tanke med. Har man 190 000kr att lägga på en klocka så är kanske Tag Heuer inte dit tankarna går.Väldigt mycket snygga och coola klockor, men dyrt?
Te x Tag här ovan dyrare än GMT, sub och skydweller. Visst guld men har ju inte ens braclet och ändå dyrare än Rolex. Vem. Betalar det?
Absolut men flera svenska pensionsfonder förlorade också miljarder och hela härvan var på 65 miljarder dollar. Min poäng var att man inte behöver vara finansiellt eftebliven för att ha förlorat pengar hos Madoff - många av världens mest sofistikerade investerare gjorde också det. Nåja, det är ett ämne för en annan tråd, nu snacker vi klockor
edit: raden efter citatet ovan i NY times artikeln är också: "Rolex has denied that it had any Madoff-related losses but has made no other comment." Säger inte att det inte stämmer men verkar inte vara helt klarlagt kanske
Fan svagt att de inte kan klämma in en sjätte rad text under kronan...Matt tavla?
En hyllning till de fem färger som släpptes 2020. Jag gissar att de kommer att tas bort inom kort.Har Rolex kommenterat vad de menar med den här klockan? Är det ett seriöst försök att påminna oss om microplaster i haven, en sorts klimatväckarklocka? Jag har svårt att tänka mig att den är avsedd att vara kul. Det skulle vara intressant att höra någon från Rolex berätta mer.
Tyvärr kan det vara så men kanske marknaden gör andra associationer? Inte ens Rolex kan leva enbart i sin bubbla.En hyllning till de fem färger som släpptes 2020. Jag gissar att de kommer att tas bort inom kort.
Originalet var ju också 43mm, men visst är den lite stor.
Kul släpp från Certina! 43 mm så tyvärr alldeles för stor men jag gillar ändå designen.
Istället för att jaga flertalet klockor med respektive tavla får du alla tavlor i ett.Har Rolex kommenterat vad de menar med den här klockan? Är det ett seriöst försök att påminna oss om microplaster i haven, en sorts klimatväckarklocka? Jag har svårt att tänka mig att den är avsedd att vara kul. Det skulle vara intressant att höra någon från Rolex berätta mer.
Kul släpp från Certina! 43 mm så tyvärr alldeles för stor men jag gillar ändå designen.
Misstänkte att det berodde på det. Men tycker gott att de kunde dragit ner den till 40.Originalet var ju också 43mm, men visst är den lite stor.
23 700kr!Med den boettformen och den tavlan lär den ju bäras som en 41:a..
Ska bli kul att pröva! Finns det någon prisuppgift?