• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Köprekommendation
622AF2EC-E78B-47C3-90F4-05EE8A149B00.jpeg

Var ju inte direkt unikt för Rolex att ta en ordentlig smäll på en posse som gick fel under under GFC eller hos Madoff iofs.

Bäst tycker jag är hatet mot bollhavs-OP för då är chanserna större att jag får tag på en.

Generellt skulle jag säga att Rolex är som bäst när de är lekfulla. Emojiklockan kanske inte är för mig men jag är glad att den finns.

Klockor ska vara kul! Mer is och rainbow åt folket!

8D380CE4-EF9F-493A-BEB7-D6625789F526.jpeg
Går ju att associera till väldigt mycket olika saker beroende på fantasi och personliga preferenser 😆
BD4289D4-5480-4F12-9FAA-CA838F093EB2.jpeg

Var ju inte direkt unikt för Rolex att ta en ordentlig smäll på en posse som gick fel under under GFC eller hos Madoff iofs.

Bäst tycker jag är hatet mot bollhavs-OP för då är chanserna större att jag får tag på en.

Generellt skulle jag säga att Rolex är som bäst när de är lekfulla. Emojiklockan kanske inte är för mig men jag är glad att den finns.

Klockor ska vara kul! Mer is och rainbow åt folket!

8D380CE4-EF9F-493A-BEB7-D6625789F526.jpeg
Kunde inte sagt det bättre. Hoppas den blir jättepoppis i ett år och att alla sedan ångrar sig och vill sälja :D
Klockbranschen är så stel och tråkig många gånger, inte minst Rolex, så när de går och släpper en sån här pjäs borde fler jubla tycker jag. Klockor ska vara lite mer roliga.

Damklockor får oförtjänt lite uppmärksamhet. Speciellt eftersom tillverkarna ofta vågar ta ut svängarna lite mer bland damur. När det kommer till övriga assessorer och kläder så är ju tjejer betydligt djärvare och roligare än konservativa män. Avspeglas inte helt i klockbranschen och jag tror de har något att lära från modebranschen för att locka kvinnors intresse. Men denna nya modell från Piaget var riktigt fin och något jag gärna sett på min bättre hälft.
hd.jpeg

Många av nyheterna, speciellt Rolex känns ju i princip ointressanta (även om det är fina klockor) iom att ingen "vanlig" människa kommer att kunna köpa dem inom någotsånär rimlig tid eller i närheten av listpris.. IWCs nya Ingeniur är dock riktigt fin och skulle kunna vara en kandidat för nästa köp.

• Like
Reactions: iko
Damklockor får oförtjänt lite uppmärksamhet. Speciellt eftersom tillverkarna ofta vågar ta ut svängarna lite mer bland damur. När det kommer till övriga assessorer och kläder så är ju tjejer betydligt djärvare och roligare än konservativa män. Avspeglas inte helt i klockbranschen och jag tror de har något att lära från modebranschen för att locka kvinnors intresse. Men denna nya modell från Piaget var riktigt fin och något jag gärna sett på min bättre hälft.
hd.jpeg
Fantastiskt fin! Formen påminner väldigt mycket om Golden Ratio. Och tavlan är helt magisk.

Många av nyheterna, speciellt Rolex känns ju i princip ointressanta (även om det är fina klockor) iom att ingen "vanlig" människa kommer att kunna köpa dem inom någotsånär rimlig tid eller i närheten av listpris.. IWCs nya Ingeniur är dock riktigt fin och skulle kunna vara en kandidat för nästa köp.
Håller med kring Rolex. När jag till slut hittat en modell jag faktiskt skulle kunna tänkas äga så kommer ju grejen med Rolex tillgänglighet och priser.
IWC:n är fin men inte 142k fin.

Håller med kring Rolex. När jag till slut hittat en modell jag faktiskt skulle kunna tänkas äga så kommer ju grejen med Rolex tillgänglighet och priser.
IWC:n är fin men inte 142k fin.
Gillar den nya lite större Explorer.. Men som sagt, går den inte att få till listpris inom rimlig tid (max 6 mån) så väljer jag något annat. Känns som IWC vill postitionera sig rejält uppåt i pris för nya Ingeniörn.. Får se vad andrahands/gråmarknadspriset hamnar på den.. Jag gillar den skarpt men kanske inte till det priset..

• Like
Reactions: fc2
Gillar den nya lite större Explorer.. Men som sagt, går den inte att få till listpris inom rimlig tid (max 6 mån) så väljer jag något annat. Känns som IWC vill postitionera sig rejält uppåt i pris för nya Ingeniörn.. Får se vad andrahands/gråmarknadspriset hamnar på den.. Jag gillar den skarpt men kanske inte till det priset..
En av de snyggaste nyheterna i år helt klart. Till halva priset kunde den vara en kandidat....kanske!
1680009363269.png

Om den kommer i den blåa kombinationen som BB58 hade intresset varit högt.
Håller med dig, eller någon annan färgkombination. Hade också önskat att skillnaden i lug-to-lug gentemot BB58 varit mer än en milimeter mindre.

Tycker inte heller att gummi på fasta endlinks är särskilt snyggt, men överväger ändå köp då utbudet av mindre dykare är orimligt begränsat.

Tillbaka
Topp