• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Det var inget, jämförde nu. GMT:ns ring är helt klart mer "skogsgrön".

Men tror fortfarande det är bilderna bara, de lär inte ha gjort något med klockan i praktiken.

1679914231964.png
Intressant! Kermit hade väl lite olika färgvariationer mellan åren så det är ju inte omöjligt.

Rent tekniskt tror jag dock det är rätt stort jämfört med att lacka en Aluring.

Kanske, kanske inte, menade mer att Rolex gör små ändringar hela tiden som dom inte själva går ut med, utan kommer fram allt eftersom, skillnaden nu mot ’the old days’ är väl att nu detaljgranskas allting direkt… sen har ju Rolex ibland fel på sina release bilder, förra året hade halvguldaren stålkrona på deras första lanseringsbilder…sen rättade dom, så allt är väl datorgenererat…

Vi får väl se när/om nån gör en hands on jämförelse…som sagt ville bara säga att OM det nu är en nyansändring så är det inget dom inte gjort förut…

Kanske, kanske inte, menade mer att Rolex gör små ändringar hela tiden som dom inte själva går ut med, utan kommer fram allt eftersom, skillnaden nu mot ’the old days’ är väl att nu detaljgranskas allting direkt… sen har ju Rolex ibland fel på sina release bilder, förra året hade halvguldaren stålkrona på deras första lanseringsbilder…sen rättade dom, så allt är väl datorgenererat

Vi får väl se när/om nån gör en hands on jämförelse…som sagt ville bara säga att OM det nu är en nyansändring så är det inget dom inte gjort förut…
Ja så är det.

Det är garanterat digitala mockups, ja. Med moderna tools är det att föredra över foto i många fall.

m226627-0001_2301jva_003_cmjn.jpg

Det här är en svinigt bra sportklocka! 150k (13,4 CHF) är ju förvisso en slant men så länge omega tar 120k för en bond-seamaster i samma material känns det väl rätt prisvärt...
Gillar storleken på BB54 men också den nya kronan och att guldet och den röda triangeln på bezeln är borttaget. 58:an var lite för vintageinspirerad, som att den lajvade vintage. Den nya känns mer balanserad - klassisk design utan att den försöker för mycket att framstå som vintage. Sen kan man ju såklart ha synpunkter på fejknitade länken men den kan jag stå ut med.
Håller med, jag gillar blå BB58 bättre än svart just pga det och tycker att 54:an ser jättebra ut. Men det är synd att de håller kvar vid applicerade index. Index utan kant hade givit ett subtilt vintage-tooligt utseende, men jag antar att det är tänkt att den som gillar vintage-tooligt ska köpa pelagos istället...

Och vit GMT var ju rätt kul också. Jag tycker nog att tudor gör ett hyggligt släpp ändå!

Tillbaka
Topp