• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2025 the tråd >>>>>>>

Ulysse Nardin Har släppt en dykare som bara väger 52g inklusive bandet och ändå klarar 200m. Även om den inte tickar alla boxar för mig så gillar jag att de gör något annorlunda och är säkert grymt skönt på armen👍.

Den där var riktigt cool!

Den här är nog favoriten hos mig!

1000006273.jpg

Är det bara jag som tycker att Land-Dwellern är alltför plottrig? Det är för mycket som händer på en och samma gång. En enkel slät tavla hade passat bättre.
Jag håller helt och hållet med.
Att kombinera Explorer-tavla med datumfönster så att 3 försvinner stör min ocd enormt.
Jag hade gärna velat se en slät tavla med rektangulära markörer.

Jag ryser av tanken på ljudet av stål mot stål
Känns inte hela grejen med pastellfärgarde tavlor i alla möjliga varianter redan ganska passé? Tänker också på OP modellerna.
Jättekul i ett halvår till men om man har tänkt behålla klockan ett längre tag kanske inte rosa eller pastellgult eller liknade känns så kul. Särskilt inte på en klocka för relativt mycket pengar.

Edit: fel citat...skulle gått mot bilden på karamell-Orisarna....

Känns inte hela grejen med pastellfärgarde tavlor i alla möjliga varianter redan ganska passé? Tänker också på OP modellerna.
Jättekul i ett halvår till men om man har tänkt behålla klockan ett längre tag kanske inte rosa eller pastellgult eller liknade känns så kul. Särskilt inte på en klocka för relativt mycket pengar.

Gäller det även OP i cyan/tiffany/babyblue tror du? Den har väl varit omåttligt populär ett tag nu (likaså den vanliga gröna, men den kvalificerar inte som pastellfärg iofs).

Jag har haft min gula i ganska precis två år och blir lika glad varje gång jag kollar ned på handleden när den sitter på, passé eller inte, jag är kanske lättroad men jag blev glad över att Rolex släppte nya OP-färger. Lacken ger ett himla trevligt djup i tavlan på flera av modellerna och gör att de upplevs väldigt olika beroende på ljus, däremot tycker jag vissa av de färgade OP-modellerna inte ger samma känsla, exempelvis den gröna som är magisk på bild men jag gillade den inte alls IRL. "Karamell-orisarna" känns inte alls lika roliga i min bok men då har jag inte sett de på riktigt heller.

Gäller det även OP i cyan/tiffany/babyblue tror du? Den har väl varit omåttligt populär ett tag nu (likaså den vanliga gröna, men den kvalificerar inte som pastellfärg iofs).
Jag tänker inte värdemässigt utan mer att jag själv känner att jag skulle tröttna snabbt och att jag därför tror att andra för det också. Fel slutsats kanske 😁

Jag har haft min gula i ganska precis två år och blir lika glad varje gång jag kollar ned på handleden när den sitter på, passé eller inte, jag är kanske lättroad men jag blev glad över att Rolex släppte nya OP-färger. Lacken ger ett himla trevligt djup i tavlan på flera av modellerna och gör att de upplevs väldigt olika beroende på ljus, däremot tycker jag vissa av de färgade OP-modellerna inte ger samma känsla, exempelvis den gröna som är magisk på bild men jag gillade den inte alls IRL. "Karamell-orisarna" känns inte alls lika roliga i min bok men då har jag inte sett de på riktigt heller.
Lättroad eller inte så är ju det viktiga att du fortsatt gillar den 😃. Det är ju kul på ett sätt att man tar ut svängarna lite men jag tycker nog också att det blir lite svårtmatchat till kläder o tillfälle. Skulle tex inte ta en knallgul klocka på begravning osv. Nu tar ju de flesta av oss alldeles för många klockor att välja på så det är väl sannolikt inget problem....

Gillar OP modellen för att den har en sportig känsla! Gillar också att de släppte fler färger! En färgglad variant kamske inte är en owg klocka men i rotation mega-bra

Lättroad eller inte så är ju det viktiga att du fortsatt gillar den 😃. Det är ju kul på ett sätt att man tar ut svängarna lite men jag tycker nog också att det blir lite svårtmatchat till kläder o tillfälle. Skulle tex inte ta en knallgul klocka på begravning osv. Nu tar ju de flesta av oss alldeles för många klockor att välja på så det är väl sannolikt inget problem....
Haha nej som enda klocka kan det bli lite svårt i sådan situationer såklart! Jag tror jag har en fabless för just färgade tavlor och gillar lite annorlunda utföranden =)

ÄR det någon som sett något mer om IWC lake tahoe trehandaren? Såg den någonstans men kan inte hitta nu via någon av det större kanalerna

Tillbaka
Topp