• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte mer på den tunna delen ”pinne” till borrrade lughål eller microjustering.
Tack ändå.

Det är samma dimension på själva "pinnarna". De har bara lite annan utformning.

Standard överst.

IMG_4990-scaled-1.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor

Kiddy

Panerai
2-Faktor
@Feskarn när får ni in denna i vit 20mm?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn när får ni in denna i vit 20mm?

Kort version: Ca 1 vecka bort.

Lång version: Hade gjort en större beställning som leverantören tyvärr delade upp i två leveranstillfällen och de vita kom inte med i den första.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Hur ser det ut på 21mm-fronten? Hade gärna köpt en bunt natoband i 21, men hittar inte någonstans inom EU. Omöjlig storlek som inte går att få in?
 

morgel

Omega
2-Faktor
Är sugen på att fräscha upp bandurvalet en aning till dinkorna i min vanliga rotation så givetvis kollar man på Watchwear som huvudalternativ 😉

Har någon testat läderbanden på en Cartier Tank? Det är inte helt lätt att hitta bra alternativ i 19mm som inte är svindyra eller oproportionerligt tjocka och grova för klockan, och det framgår inte riktigt på hemsidan hur tjocka banden är.

Och, har någon testat det kurvade gummit på en Orient Kamasu (1st gen)? Passar det tro? 😊
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Watchwear är en sida jag i princip 90% av vänder mig till vid köp av band, bra på alla sätt både i produkter/frakt som kvalité för priset. Det enda jag saknar i sortimentet är zuluband, men kanske är jag en av få som faktiskt gillar dessa band såväl 3- som 5rings? 🙈
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Watchwear är en sida jag i princip 90% av vänder mig till vid köp av band, bra på alla sätt både i produkter/frakt som kvalité för priset. Det enda jag saknar i sortimentet är zuluband, men kanske är jag en av få som faktiskt gillar dessa band såväl 3- som 5rings? 🙈
+1 😊 Gärna i lite grövre, mjukare kvalité än tunna styva Natoband.

Passar på att lägga till ett band i önskelistan. Finns i flera roliga färger och är extremt bekväma 👌🏻😊
Och smart med hålet som håller den grövre keepern på plats.
Screenshot_2022-11-07-20-32-19-999-edit_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

Kanske kunde vara något du kan ta hem @Feskarn?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Watchwear är en sida jag i princip 90% av vänder mig till vid köp av band, bra på alla sätt både i produkter/frakt som kvalité för priset. Det enda jag saknar i sortimentet är zuluband, men kanske är jag en av få som faktiskt gillar dessa band såväl 3- som 5rings? 🙈

Zulu kan jag absolut ta och titta på. Har även funderat på denna grövre variant av nato. Kanske även nato i gummi och läder. :)

IMG_0520.JPG


+1 😊 Gärna i lite grövre, mjukare kvalité än tunna styva Natoband.

Passar på att lägga till ett band i önskelistan. Finns i flera roliga färger och är extremt bekväma 👌🏻😊
Och smart med hålet som håller den grövre keepern på plats.
Screenshot_2022-11-07-20-32-19-999-edit_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

Kanske kunde vara något du kan ta hem @Feskarn?

Ja den modellen har jag faktiskt funderat på. De finns som du säger i rätt många olika färger.

IMG_0519.jpg



Har varit lite dålig med att uppdatera med nyheter här sista tiden men senaste modellen av gummi som trillat in är denna:

1BF636B7-5D2E-4A9A-95F8-41A04CD84AC4.JPG


"Problemet" är till slut att komma på namn på alla olika modeller av gummi. :eek: :hilarious:
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Zulu kan jag absolut ta och titta på. Har även funderat på denna grövre variant av nato. Kanske även nato i gummi och läder. :)

IMG_0520.JPG




Ja den modellen har jag faktiskt funderat på. De finns som du säger i rätt många olika färger.

IMG_0519.jpg



Har varit lite dålig med att uppdatera med nyheter här sista tiden men senaste modellen av gummi som trillat in är denna:

1BF636B7-5D2E-4A9A-95F8-41A04CD84AC4.JPG


"Problemet" är till slut att komma på namn på alla olika modeller av gummi. :eek: :hilarious:
Gummi 1000, gummi 2000, gummi 3000
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Zulu kan jag absolut ta och titta på. Har även funderat på denna grövre variant av nato. Kanske även nato i gummi och läder. :)

IMG_0520.JPG




Ja den modellen har jag faktiskt funderat på. De finns som du säger i rätt många olika färger.

IMG_0519.jpg



Har varit lite dålig med att uppdatera med nyheter här sista tiden men senaste modellen av gummi som trillat in är denna:

1BF636B7-5D2E-4A9A-95F8-41A04CD84AC4.JPG


"Problemet" är till slut att komma på namn på alla olika modeller av gummi. :eek: :hilarious:
Natona såg riktigt bra ut 👍🏻

Du får väl söka tips på namn här i tråden. Nog många som kan komma med förslag 😊
 
Topp