• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ett turkost curved end till omegan hade varit underbart på stranden! 😎 hoppas få se det frampå!

Bra tips :) Ska kolla med några leverantörer om det går att lösa custom färger. Kollade upp annat gummi men då vill tillverkaren att man minst skulle beställa 300 st band per färg och storlek. :hilarious:
 

Chsv

Cartier
Tack!
Blev rätt bra att ha till bad och sport😅
 

Bilagor

  • 5B2FC97C-4B6A-4316-97C4-7C79D0C373B1.jpeg
    5B2FC97C-4B6A-4316-97C4-7C79D0C373B1.jpeg
    505.6 KB · Visningar: 26

baen

Omega
Curved en behövs absolut inte till Omega, ser nästan bättre ut med rak. Det är dessutom skönare med rak.
Håller verkligen inte med. Jag har zealande curved end gummi nu på Omegan och gillar det skarpt. Fler färger bara så. Jag tycker det ser lite billigt ut när inte ändarna matcher caset. Då är jag hellre utan.
 

Robbanc76

Cartier
Håller verkligen inte med. Jag har zealande curved end gummi nu på Omegan och gillar det skarpt. Fler färger bara så. Jag tycker det ser lite billigt ut när inte ändarna matcher caset. Då är jag hellre utan.
Each to there own.
Jag köpte zealande precis när det släpptes men använder nästan bara ett rakt sen ett år tillbaka.
Har Omegas gummi på ingång så får se om jag ändå föredrar curved till slut.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn om man beställer ett band imorgon, hinner man få det till senast tisdag?

Och i sådana fall, någon som kan rekommendera ett nice gummi till Tudor bb58?

Ska posta beställningar imorgon så det ska inte vara några konstigheter så länge inte beställningen kommer in sent.

Har sett någon som kört Gummi Curved på BB58 men osäker om det behövs böjda bandstift eller inte. Det går visserligen att böja till ett par vanliga bandstift lite svagt.

FE58151D-0F13-4C72-BFDE-B238091BADAF.jpeg


Önskar du ett vanligt slätt gummi hade jag annars valt ett Gummi Quick i FKM-gummi i svart eller skoja till det lite med ett rött.

9084D5D0-0117-4005-800D-3DFA6617212A.jpeg


 
Vad finns det för möjligheter att ta in något sånt här?
Jag letar mig fördärvad över nätet men hittar inget med curved ends och fliplock på 22mm.
 

Bilagor

  • E367A685-C080-4F5A-9AC1-FDBBD47AC312.jpeg
    E367A685-C080-4F5A-9AC1-FDBBD47AC312.jpeg
    245.9 KB · Visningar: 20
  • 6A38B140-B14F-43C7-8FF4-AE8CCC821128.jpeg
    6A38B140-B14F-43C7-8FF4-AE8CCC821128.jpeg
    145.4 KB · Visningar: 20

HSK

Patek
2-Faktor
Hej!

Vad är det för skillnad på standard vs fine ”pinne” till bergeon verktyget?
Namnen är lite missvisande då fine är den variant som används till 95% av alla länkar och band medan standard är betydligt grövre och bara används till klockor med riktigt breda bandhorn och/eller jättestyva läderband t.ex.

Gaffeln på standard är så pass grov att den inte ens går att använda över huvud taget på väldigt många klockor. Köp fine. 🙂
 

Chsv

Cartier
Namnen är lite missvisande då fine är den variant som används till 95% av alla länkar och band medan standard är betydligt grövre och bara används till klockor med riktigt breda bandhorn och/eller jättestyva läderband t.ex.

Gaffeln på standard är så pass grov att den inte ens går att använda över huvud taget på väldigt många klockor. Köp fine. 🙂
Tänkte mer på den tunna delen ”pinne” till borrrade lughål eller microjustering.
Tack ändå.
 
Topp