• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

limbotimbo

Cartier
0D3B24A1-469C-4F29-AA46-6BF9D1449179.jpeg

Blev ju hur bra som helst!
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Tänkte beställa ett par böjda bandstift och vill minnas att jag läst någonstans att man ska gå upp 1mm i längd när det kommer till böjda. Någon som har koll?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tänkte beställa ett par böjda bandstift och vill minnas att jag läst någonstans att man ska gå upp 1mm i längd när det kommer till böjda. Någon som har koll?
När jag har böjt bandstift själv mellan två skedar har jag använt samma längd som jag använt med de raka, dvs de som heter 22mm till 22mm luggvidd, och det har funkat bra. Edit: Ganska lätt böjda.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Jag hade förutsatt att man beställer efter måttet mellan bandhornen och får då rätt längd, men det kanske @Feskarn kan svara på?
Det tänker jag med, känns som det mest rimliga. Men blir hellre dumförklarad här än att behöva göra en ny beställning pga de inte passar

När jag har böjt bandstift själv mellan två skedar har jag använt samma längd som jag använt med de raka, dvs de som heter 22mm till 22mm luggvidd, och det har funkat bra. Edit: Ganska lätt böjda.
Böjde också till ett par raka men kändes inte helt bra när jag satte på bandet, man tappar ju en del längd även vid en lätt böjning
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte beställa ett par böjda bandstift och vill minnas att jag läst någonstans att man ska gå upp 1mm i längd när det kommer till böjda. Någon som har koll?

De böjda bandstiften är bara att beställa i den storlek som ni behöver. Så ni ska inte behöva gå upp i storlek. Jag har i alla fall aldrig upplevt eller hört någon som behövt köpa annan storlek än just luggbredden.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Snyggt. Kan du avgöra om det köpta böjda bandstiftet är "längre" än om man böjer ett själv som har den längd som klockan är avsedd för i oböjt tillstånd? Hoppas det går att lista ut vad jag menar :).
Jag tog en bild för att det ska bli tydligare, hade tyvärr inget rutat papper hemma. Räknat från vänster är nr 1 det bandstift som kom med gummibandet (20mm) som jag böjde till själv, nr 2 är det böjda jag beställt som ska vara 20mm och nr 3 är ett rakt 20mm.

DC9B8C20-E3A7-4D3F-9054-3A120A383A9E.jpeg


Jag tycker att nr 1 ser ut att vara längst vilket är lite konstigt med tanke på att det ska vara 20mm i rak form.

Som svar på din fråga är det böjda bandstiftet från watchwear längre än om jag hade böjt ett 20mm, nr 1 vet jag inte riktigt vad som hänt med.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag tog en bild för att det ska bli tydligare, hade tyvärr inget rutat papper hemma. Räknat från vänster är nr 1 det bandstift som kom med gummibandet (20mm) som jag böjde till själv, nr 2 är det böjda jag beställt som ska vara 20mm och nr 3 är ett rakt 20mm.

DC9B8C20-E3A7-4D3F-9054-3A120A383A9E.jpeg


Jag tycker att nr 1 ser ut att vara längst vilket är lite konstigt med tanke på att det ska vara 20mm i rak form.

Som svar på din fråga är det böjda bandstiftet från watchwear längre än om jag hade böjt ett 20mm, nr 1 vet jag inte riktigt vad som hänt med.
Tack för ett mycket pedagogiskt svar 👍 . Det raka ser ut att vara av annan modell och det kan säkert variera lite hur långt den fjädrande delen sticker ut innan komprimering.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Tack för ett mycket pedagogiskt svar 👍 . Det raka ser ut att vara av annan modell och det kan säkert variera lite hur långt den fjädrande delen sticker ut innan komprimering.
Det har du nog rätt i, har aldrig reflekterat över att bandstift kan vara olika långa trots att de är för samma luggbredd men det låter ju rimligt.
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte ett canvas quick 20mm, egentligen till en annan klocka, men det passade kanon till min Landmaster (19mm) :cool:
Sjukt bekvämt och bra längd på bandet.
Snabbt levererat som vanligt :)
0D69821F-D1A7-41D4-97F9-5063329EA511.jpeg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Varit lite dålig med att uppdatera nyheter här men lite nytt som fyllts på sista tiden är bland annat mocka i 16mm som nu finns i ljusbrun, mellanbrun och grå.

47D96A34-00E9-44FB-969C-BC202D5BC159.jpeg




Ribbade nato är också nytt i 20 och 22mm. Finns i 5 st färger.

C23150C2-2716-493B-9B05-5BFC545ADF4B.jpeg




Nya FKM-gummi med QR-stift i 20, 22 och 24mm är också en nyhet hos oss.

70DFBDBA-4625-44E4-892E-19423AF213EC.jpeg




Men största nyheten är att Watchwear.se fått sig ett facelift. Välkomna in och titta! :)

16027734-34C0-4584-A2FD-F15DBE6E2769.jpeg
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Beställt två band. Ett vintage läder till Speedyn och ett canvas till Tunan. Supernöjd med kvalitén och väldigt impad över servicenivån. Får hem ett kuvert med välpaketerat innehåll på någon enstaka dag. Bra priser dessutom!

Betyg: 10/10 klockband :cigar:
20220713_195711.jpg
20220713_194538.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Beställt två band. Ett vintage läder till Speedyn och ett canvas till Tunan. Supernöjd med kvalitén och väldigt impad över servicenivån. Får hem ett kuvert med välpaketerat innehåll på någon enstaka dag. Bra priser dessutom!

Betyg: 10/10 klockband :cigar:
20220713_195711.jpg
20220713_194538.jpg

Snyggt! Blev ju bra med svarta spännet ;)
 
Topp