• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn - är några av dina gummiband lika sladdriga och följsamma som garmins silikonband? (Sett ut en positiv kontext)

Sladdriga skulle jag nog inte vilja påstå att några av gummibanden är eftersom nästan alla just nu är av FKM-gummi men samtliga är ju väldigt följsamma. Om ni är ute efter ett "vanligt" gummi skulle jag kunna tänka mig att någon av dessa två modeller hade passat till klockan. Där Gummi Quick FKM är något tunnare och därför lite "sladdrigare". :)


 

vanman

Rolex
2-Faktor
Sladdriga skulle jag nog inte vilja påstå att några av gummibanden är eftersom nästan alla just nu är av FKM-gummi men samtliga är ju väldigt följsamma. Om ni är ute efter ett "vanligt" gummi skulle jag kunna tänka mig att någon av dessa två modeller hade passat till klockan. Där Gummi Quick FKM är något tunnare och därför lite "sladdrigare". :)


En svår nöt att knäcka ;-)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
@Feskarn
Går det få till lite glada färger på canvas? Generellt är ju de banden i murrigare, mer naturnära färger, men nu när sommaren kommer så är det ju kul med mer klatschiga sådana.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn
Går det få till lite glada färger på canvas? Generellt är ju de banden i murrigare, mer naturnära färger, men nu när sommaren kommer så är det ju kul med mer klatschiga sådana.

Det är faktiskt på gång och kommer att specialbeställas så jag kan välja lite olika färger/färgkombinationer. Här är några exempel från annan butik:

ODP_2120.jpg

ODP_3254.jpg

ODP_3253.jpg

Men tanken är att även få tillverkat de "vanliga" färgerna också.

38853A11-51C0-47A7-88E9-AAA02AA9C48D.JPG


Ps. Sen kanske dessa går mer under Sailcloth än Canvas när jag tänker efter. :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Det är faktiskt på gång och kommer att specialbeställas så jag kan välja lite olika färger/färgkombinationer. Här är några exempel från annan butik:

ODP_2120.jpg

ODP_3254.jpg

ODP_3253.jpg

Men tanken är att även få tillverkat de "vanliga" färgerna också.

38853A11-51C0-47A7-88E9-AAA02AA9C48D.JPG


Ps. Sen kanske dessa går mer under Sailcloth än Canvas när jag tänker efter. :)
Helt strålande ju! Jag förbereder swishen!

22 mm och kanske 24 med?
 

urbanclark

Omega
2-Faktor
Det är faktiskt på gång och kommer att specialbeställas så jag kan välja lite olika färger/färgkombinationer. Här är några exempel från annan butik:

ODP_2120.jpg

ODP_3254.jpg

ODP_3253.jpg

Men tanken är att även få tillverkat de "vanliga" färgerna också.

38853A11-51C0-47A7-88E9-AAA02AA9C48D.JPG


Ps. Sen kanske dessa går mer under Sailcloth än Canvas när jag tänker efter. :)
Ser mkt lovande ut 👌
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Det är faktiskt på gång och kommer att specialbeställas så jag kan välja lite olika färger/färgkombinationer. Här är några exempel från annan butik:

ODP_2120.jpg

ODP_3254.jpg

ODP_3253.jpg

Men tanken är att även få tillverkat de "vanliga" färgerna också.

38853A11-51C0-47A7-88E9-AAA02AA9C48D.JPG


Ps. Sen kanske dessa går mer under Sailcloth än Canvas när jag tänker efter. :)
När du skriver sailcloth så blir ju jag lite nervös, haha. Vad är det för undersida på de där banden? Gummi, canvas eller Lorica-liknande?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Helt strålande ju! Jag förbereder swishen!

22 mm och kanske 24 med?

Kanske inte 24mm till en början eftersom jag måste beställa rätt många band på en och samma gång men 22mm blir det i alla fall.

När du skriver sailcloth så blir ju jag lite nervös, haha. Vad är det för undersida på de där banden? Gummi, canvas eller Lorica-liknande?

Antar att det är något jag själv kan bestämma när dessa ändå måste specialbeställas. Det blir i alla fall inte gummi utan något liknande detta kanske:

baksida.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Kanske inte 24mm till en början eftersom jag måste beställa rätt många band på en och samma gång men 22mm blir det i alla fall.



Antar att det är något jag själv kan bestämma när dessa ändå måste specialbeställas. Det blir i alla fall inte gummi utan något liknande detta kanske:

baksida.jpg
Grymt! Ser fram mot detta. Behöver lite drag i färgerna på mina band :)
 

duckface

Omega
2-Faktor
Det är faktiskt på gång och kommer att specialbeställas så jag kan välja lite olika färger/färgkombinationer. Här är några exempel från annan butik:

ODP_2120.jpg

ODP_3254.jpg

ODP_3253.jpg

Men tanken är att även få tillverkat de "vanliga" färgerna också.

38853A11-51C0-47A7-88E9-AAA02AA9C48D.JPG


Ps. Sen kanske dessa går mer under Sailcloth än Canvas när jag tänker efter. :)
Taggad på dessa! När tillgängliga för beställning?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Taggad på dessa! När tillgängliga för beställning?

Det va en jäkligt bra fråga. Jag ska kolla med leverantören imorgon hur lång tid de behöver på sig för att tillverka dessa band. Tänker att det till en början får bli några färgglada canvas så får "vanliga" färger komma lite senare. :)
 

duckface

Omega
2-Faktor
Det va en jäkligt bra fråga. Jag ska kolla med leverantören imorgon hur lång tid de behöver på sig för att tillverka dessa band. Tänker att det till en början får bli några färgglada canvas så får "vanliga" färger komma lite senare. :)
Design påminner mycket om IWC original canvas, vilket jag betalade 2600kr för. Men jag är främst intresserad av svart, grå och beige (dem vanliga tråkiga färgerna) :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Design påminner mycket om IWC original canvas, vilket jag betalade 2600kr för. Men jag är främst intresserad av svart, grå och beige (dem vanliga tråkiga färgerna) :)

Då blir det nog först till sensommaren eller hösten. För det finns ju en befintlig modell på hemsidan (Canvas Premium) i grönt och svart som påminner om denna modell med enda skillnad att den saknar "förstärkningen" kring hålen i bandet.



Många förslag på band. Jag fortsätter.

Hade gärna sett något liknande som breitlings meshgummi i 20mm och 22mm
8F7EAFE3-5CD9-4718-B661-943A97FA6585.jpeg

Tar och kollar på detta. :)
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Är på jakt efter ett gummiband till min Seiko 5 GMT. Någon som vet ifall curved gummi från watchwear funkar till den (alternativ någon som testat på skx007/009)?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle vilja ha ett svart spänne till 20mm curved gummi. Verkar dock inte finnas något 18mm i "dykarstil", bara från 20mm och uppåt.

Är det något av de andra som skulle kunna passa? Exempelvis premium?
 
Topp