• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

JohnHarrison

KS Explorers Club
Hej gott folk.
Någon som har provat Oyster länken?
Grymt bra länk, för det priset!!
Har haft den på Tudor BB58, där passar ändlänkarna helt ok men inte perfekt.
Just nu på Seiko Alpinist, ändlänkarna sitter helt perfekt på den!
Lite bilder:
IMG_8460.jpeg
IMG_8429.jpeg
IMG_7368.jpeg
IMG_7364.jpeg
IMG_7360.jpeg
IMG_7318.jpeg
IMG_7316.jpeg
 

baen

Omega
Funkar quick-release bandstiften som kommer med wafflebandet till seiko tonfisk?

Edit: för att förtydliga gäller frågan alltså om det är fetare bandstift till en sån. Har för mig jag läst det någon gång.
 
Senast ändrad:

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Funkar quick-release bandstiften som kommer med wafflebandet till seiko tonfisk?

Edit: för att förtydliga gäller frågan alltså om det är fetare bandstift till en sån. Har för mig jag läst det någon gång.

Det funkar men skulle det visa sig att det klockan egentligen ska ha feta bandstift då kommer det att glappa lite. I så fall hade jag valt att peta ur QR-stiften och tryckt dit fetare bandstift istället.
 

Chsv

Cartier
Hej!
Oysterlänkarna passar de även nyare alpinist typ spb201 osv? Hörde i tråden att de passade gamla väldigt bra.

Annars går det väl att skicka tillbaka?

Mvh Christian.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Oysterlänkarna passar de även nyare alpinist typ spb201 osv? Hörde i tråden att de passade gamla väldigt bra.

Annars går det väl att skicka tillbaka?

Mvh Christian.

Tänkte nog mer man provar med plasten på passar de ej skickar man tillbaka?

Ja det går såklart bra att skicka tillbaka om ni ”direkt” upptäcker att det inte funkar på er klocka. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn eller ngn annan, har någon testat curvade gummit på Tudor Black bay heritage linjen? Alltså 22mm luggarna som är på chronos, gmt osv?

De Gummi Curved i 22mm som ligger i "Outlet" är tjockare vid infästningen mot boetten och vad jag har hört så passar de Black Bay men jag är tyvärr inte säker på vilka av dom. Även Tudor Pelagos 42mm har jag hört att de passar på.
 
Topp