Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjenare @Feskarn ! Jag funderar på att testa ett gummi med curved ends då låset till min länk gått sönder. Jag behöver 20mm och boetten är 38mm. Det jag funderar på är hur långt bak stiften sitter i förhållande till boetten, samt om rundningen är anpassad för en 40mm boett? Hur töjbart är gummit om mina stift exempelvis sitter närmare boetten, och samma sak med vad som antagligen är en aningen brantare kurva på 35mm mot 40?
Tack! Är det ”vanliga” gummit märkbart mjukare än det nya FKM?Ja jag skulle nog säga att gummit är anpassat för en boett på ca 40mm. Ska om jag lite senare idag kan ta mått så du får avståndet mellan bandstift och boett. Det passar ju lite olika modeller men ibland kan det krävas tunnare, tjockare eller böjda bandstift för att få till det. Gummit är inte direkt töjbart eftersom det är vulkaniserat och sedan har det en förstärkt "klack" mot boetten.
Tack! Är det ”vanliga” gummit märkbart mjukare än det nya FKM?
Inte jätte viktigt, jag kör en beställning på hemsidan och håller tummarnaJag får återkomma om det lite senare idag när jag har båda sorterna framför mig. Vill ju inte ge er fel information.
Vet du om Milanese Meshen funka med en klocka som behöver fat bars?2,5mm verkar tyvärr bli för tajt men 2,0mm funkar fint.
Vet du om Milanese Meshen funka med en klocka som behöver fat bars?
En fråga @Feskarn ... Jag beställde ett gummi med "cuved ends" (svart 20mm av den enklare gummisorten) Jag noterade att samma svarta band finns/fanns i även 19mm och 21mm, men exempelvis det mörkröda gummit finns bara i 20mm. Är det för att det inte finns andra storlekar, eller kan du ta hem andra storlekar även i andra färger?
Handlat tillbehör främst ser fram emot att pröva några band!Klickat flera band i både gummi och mocka. Hur nöjd som helst
Köpt ett par stycken och varit nöjd!Någon som testat Meshbanden "shark" ? Går dem att göra mindre? Har ganska tunna handleder...
Snyggt!Köpt ett par stycken och varit nöjd!
Man får dock kapa ner dem medelst avbitare för att få till önskad längd.
Smart! Ska göras i efm.Avbitarknipsandet görs med fördel innanför en genomskinlig plastpåse så inte bitarna flyger genom hela rummet
Haha japp, höll på skjuta sönder glasögonen också...Smart! Ska göras i efm.
Talar du efter egen erfarenhet?
Curved gummi sitter som en smäck på Christopher Ward C60. Mycket nöjdLite nytt har trillat in senaste tiden så jag kör en liten uppdatering här.
Gummi Curved finns nu även i camo och digital camo. 13 färger finns det att välja på av båda modeller.
GUMMI CURVED Archives - Watchwear.se
watchwear.se
Gummi Curved Premium har fyllts på med ytterligare färger och det har även tillkommit en modell med kontrastsöm.
GUMMI CURVED PREMIUM Archives - Watchwear.se
watchwear.se
Gummi Quick - ett enklare gummi av silikon med QR-stift. Endast tillgänglig i 20mm till en början. Det finns 9 färger att välja på.
GUMMI QUICK Archives - Watchwear.se
watchwear.se
Gummi Pilot FKM. Storlekar att välja på är 20, 21 och 22mm. 9 färger att välja på . QR-stift även på denna modell.
GUMMI PILOT FKM Archives - Watchwear.se
watchwear.se
Märkligt. Watchwear är väl rätt kända just för att vara blixtsnabba! Du hade bara otur.Har handlat på watchwear.se (självklart med KS rabattkod) nöjd som satan. Lite sega med att skicka grejerna men nöjd ändå. Viktigt att stötta dem som stöttar KS samt även svenska handlare som säljer tillbehör kan jag tycka.
Ja, exakt min tanke. Har beställt därifrån fler gånger än jag kan minnas och oftast har jag haft banden redan dagen efter.Märkligt. Watchwear är väl rätt kända just för att vara blixtsnabba! Du hade bara otur.
Märkligt. Watchwear är väl rätt kända just för att vara blixtsnabba! Du hade bara otur.
Ja, exakt min tanke. Har beställt därifrån fler gånger än jag kan minnas och oftast har jag haft banden redan dagen efter.