• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Någon som testat eller vet om detta passar bra till en Casio Duro 44mm? ☺️
Screenshot_2023-12-13-10-36-42-23_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Tjusigt, är själv inne på att testa! Hur är spännet, behöver man verktyg för att justera längden eller det funkar utan?
Man behöver ett vanligt bandstiftverktyg för att microjustera vid viklåset.
Det går att justera med ca 1.5mm steg, då det går att byta hål i gummit och i låset om vartannat.
Finns ingen snabbjustering så man enkelt kan ändra under dagen.
Men återigen, extremt bra värde för pengarna, komplett gummiband och solitt viklås i stål för ca 400kr.
Helst skulle man vilja ha en liten easylink alt genomgående hål för microjustering.
Jag är inne på att testa att borra upp hålen så de går att justera med tandpetare på sommaren när handleden växer mer.

Man behöver ett vanligt bandstiftverktyg för att microjustera vid viklåset.
Det går att justera med ca 1.5mm steg, då det går att byta hål i gummit och i låset om vartannat.
Finns ingen snabbjustering så man enkelt kan ändra under dagen.
Men återigen, extremt bra värde för pengarna, komplett gummiband och solitt viklås i stål för ca 400kr.
Helst skulle man vilja ha en liten easylink alt genomgående hål för microjustering.
Jag är inne på att testa att borra upp hålen så de går att justera med tandpetare på sommaren när handleden växer mer.
Ok, tackar för informationen! Ja håller med, väldigt prisvärt så blir nog till att beställa och testa :)

Alltså jag blir väldigt konfunderad, men de nya "singelpass"-banden ser inte ut att vara singelpass... ser snarare ut som nån form vanligt nato som är justerbart på längden...
@Feskarn?

Alltså jag blir väldigt konfunderad, men de nya "singelpass"-banden ser inte ut att vara singelpass... ser snarare ut som nån form vanligt nato som är justerbart på längden...
@Feskarn?

Jag får ta några bilder och slänga upp här. Leverantören säger ”single pass” men kan såklart vara felaktig benämning.

Den nya meshlänken ser clean ut! 👌 Är den borstad eller polerad? Hur tjock är den? Går det att få se en bild från sidan?

Ja... om det är rätt bilder på hemsidan så är det inte singelpass iaf.

Jag har kollat runt lite nu på olika sidor och modellen säljs ju som ”Single pass” på flertalet sidor. Även Watchbandit säljer liknande modell. Där kallar de dock modellen för Adjustable Single Pass Nato.

Du kan väl provnonteta det på en klocka?

Jag tänker att klockan sitter mellan de två keepersarna... och där är det två lager
Screenshot_20240101-181101_Samsung Internet.jpg

Tillbaka
Topp