• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Tyckte detta blev riktigt bra. Mjukt och skönt. 🙂
Bytte dock spännet då jag tycker det som var original var lite stort.
20231013_090423.jpg

20231013_090356.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hur funkar ditt curved gummi till Seiko 5KX 38 mm?

Vågar tyvärr inte lova att det passar. I regel passar inte gummit de modeller från Seiko som har lite kortare bandhorn men tycker att den modellen ser ut att ha ”vanliga” bandhorn. Skulle det inte passa går det såklart bra att skicka det i retur.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Vågar tyvärr inte lova att det passar. I regel passar inte gummit de modeller från Seiko som har lite kortare bandhorn men tycker att den modellen ser ut att ha ”vanliga” bandhorn. Skulle det inte passa går det såklart bra att skicka det i retur.
Tack för svar! Får suga på karamellen och se om någon annan vågar testa det först 🙂
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
@Feskarn

Hur tjocka är dessa band? De ser fina ut men jag är ute efter lite tjockare band denna gång, så jag skulle helst vilja ha något som är åtminstone 3,5 mm eller mer. Ifall du har några sådana i läder eller canvas att rekommendera? Ju tjockare desto bättre nästan. :D

 

Psykel

Patek
Såg nu att det finns gummi till PRX 35! Nån som testat det och kan kommentera på längden? Misstänker att det är det kortare av de två måtten som står.
Passar det en handled på 17-17,5 cm?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn

Hur tjocka är dessa band? De ser fina ut men jag är ute efter lite tjockare band denna gång, så jag skulle helst vilja ha något som är åtminstone 3,5 mm eller mer. Ifall du har några sådana i läder eller canvas att rekommendera? Ju tjockare desto bättre nästan. :D


Mätte nu och det är som tjockast 2.6mm upp mot bandstiften och smalnar av ned mot 2.4mm. Vilken bredd på bandet är ni ute efter? Läder Grovt är ju tjockt men finns bara i 22 och 24mm. Tror dock att jag ska kunna ta in 20mm om intresse finns.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Mätte nu och det är som tjockast 2.6mm upp mot bandstiften och smalnar av ned mot 2.4mm. Vilken bredd på bandet är ni ute efter? Läder Grovt är ju tjockt men finns bara i 22 och 24mm. Tror dock att jag ska kunna ta in 20mm om intresse finns.
Tack för svar! Jag är ute efter 20 mm. Det ska sitta på en lite tyngre kronograf som behöver något extra stabilt, därav min fråga. Har provat vanliga läder med 2,7 mm tjocklek men det blev lite sladdrigt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Snabb fråga @Feskarn är det samma färg på undersidan som ovansidan?


Eller om det är kontrasterande färg som svart/ljust läder 🙂
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Snabb fråga @Feskarn är det samma färg på undersidan som ovansidan?


Eller om det är kontrasterande färg som svart/ljust läder 🙂
Undersidan av bandet är som på denna bilden. :)

IMG_9811-scaled-1.jpg
 

JohnHarrison

KS Explorers Club
Hej!
Jag har ett par striped rubber sedan tidigare, kul att du säljer dem nu. I mitt tycke riktigt snygga och bekväma!
De jag köpte har ett ganska rassligt viklås i Aluminium. Är viklåset fortfarande i Aluminium?
Finns viklås i exakt samma utförande fast i stål, tex Miltat har det.
IMG_4580.jpeg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Jag har ett par striped rubber sedan tidigare, kul att du säljer dem nu. I mitt tycke riktigt snygga och bekväma!
De jag köpte har ett ganska rassligt viklås i Aluminium. Är viklåset fortfarande i Aluminium?
Finns viklås i exakt samma utförande fast i stål, tex Miltat har det.
IMG_4580.jpeg

De jag tagit in har viklås i 304 rostfritt stål. Är ganska säker på att även gummit är av högre kvalitet än det där. Får lösa lite fler bilder senare idag. :)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Chansning men skulle nya prx gummit kunna funka på tudor pelagos 39? Kanske att mitten delen är av annan diameter?
 

Bilagor

  • Screenshot_20231123_193926_Firefox.jpg
    Screenshot_20231123_193926_Firefox.jpg
    105.2 KB · Visningar: 15

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det hann komma in några fler nyheter innan Black Week är över.

Gummi Curved Fifty Fathoms - Ett gummi som passar Swatch x Blancpain - Scuba Fifty Fathoms

FiftyFathoms.jpg





Spänne Curved Plastic - ett spänne i plast för att matcha t.ex er Moonswatch.

Spänne Plastic.JPG

Spänne plastic 2.JPG





Som återförsäljare av Victorinox har vi även möjlighet att ta hem mer än det vi har på hemsidan. Nu senast har vi tagit hem 3 st limiterade knivar av damaskusstål, eller som Victorinox kallar det, Damasteel.
Victorinox damaskus.JPG


 

aeh

Omega
2-Faktor
Beställde ett curved rubber gummi till en Sinnklocka för ett tag sen, verkligen supernöjd. Enkelt och blixtsnabb leverans, lär bli fler köp framöver!
 
Topp