• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor

Degnell

Cartier
2-Faktor
Har köpt några band till tidigare klockor på watchwear men undrar om det finns något gummi som passar Rolex 126710? Dels är ju bandstiften fetare så dom bör ju gå att få in i gummit, och dessutom sitter dom längre in mot boetten i bandhornen så mitt gamla curved ends gummi som jag köpte till en seamaster får åtminstone inte jag dit. Finns det kanske tunnare bandstift att köpa men som ändå har dom fetare ändarna?
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Har köpt några band till tidigare klockor på watchwear men undrar om det finns något gummi som passar Rolex 126710? Dels är ju bandstiften fetare så dom bör ju gå att få in i gummit, och dessutom sitter dom längre in mot boetten i bandhornen så mitt gamla curved ends gummi som jag köpte till en seamaster får åtminstone inte jag dit. Finns det kanske tunnare bandstift att köpa men som ändå har dom fetare ändarna?

Googla skinny fat bars
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Har köpt några band till tidigare klockor på watchwear men undrar om det finns något gummi som passar Rolex 126710? Dels är ju bandstiften fetare så dom bör ju gå att få in i gummit, och dessutom sitter dom längre in mot boetten i bandhornen så mitt gamla curved ends gummi som jag köpte till en seamaster får åtminstone inte jag dit. Finns det kanske tunnare bandstift att köpa men som ändå har dom fetare ändarna?

Jag har tyvärr inte sett någon köra med detta gummi på nya caset så är lite osäker om det passar. Ni har inte kvar de tunnare bandstift som följde med gummit? I så fall skulle ni ju kunna testa och se om det ens är möjligt att "pricka" hålen för bandstiften. Men om det är som ni säger att de sitter mycket längre in på bandhornen kanske det snarare är böjda bandstift som hade hjälpt.
 

SpeysideOmega

Breitling
Hej! Nån som vet bra butik i Sthlm där jag kan prova olika typer av band/remmar till min dykare?
Jag är ute efter en rem (gummi i orginal) då gummibandet torkat ihop totalt.
Jag behöver en grövre/tjockare alt. dubbelvikt variant då klockan bygger högt, och det lär se märkligt ut med ett tunnt band som går 'under' klockan. Därför jag vill prova först så det ser bra ut innan jag köper hem nåt.
Några tips/tankar på bästa låsvariant för dessa band? Verkar finnas kardborre, 'vanlig' med spänne och hål i remmen, samt 'krok och hake'. Behöver ju vara både rejält och praktiskt, och jag har aldrig använt remband förut...
 

SpeysideOmega

Breitling
Hej! Nån som vet bra butik i Sthlm där jag kan prova olika typer av band/remmar till min dykare?
Jag är ute efter en rem (gummi i orginal) då gummibandet torkat ihop totalt.
Jag behöver en grövre/tjockare alt. dubbelvikt variant då klockan bygger högt, och det lär se märkligt ut med ett tunnt band som går 'under' klockan. Därför jag vill prova först så det ser bra ut innan jag köper hem nåt.
Några tips/tankar på bästa låsvariant för dessa band? Verkar finnas kardborre, 'vanlig' med spänne och hål i remmen, samt 'krok och hake'. Behöver ju vara både rejält och praktiskt, och jag har aldrig använt remband förut...
 

Bilagor

  • IMG_3912.jpeg
    IMG_3912.jpeg
    520.3 KB · Visningar: 19

Vardek

Cartier
2-Faktor
Har köpt några band till tidigare klockor på watchwear men undrar om det finns något gummi som passar Rolex 126710? Dels är ju bandstiften fetare så dom bör ju gå att få in i gummit, och dessutom sitter dom längre in mot boetten i bandhornen så mitt gamla curved ends gummi som jag köpte till en seamaster får åtminstone inte jag dit. Finns det kanske tunnare bandstift att köpa men som ändå har dom fetare ändarna?

Rubber B funkar definitivt. Finns en svart med blått streck i som jag tror hade vart skitcool på din Batman. Kan tänka mig att även Everest garanterat bör ha en exakt fit. De är ju lite dyrare men kvaliteten är väldigt bra. Jag har köpt två band från Rubber B och installerat på två olika modeller.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Nån som vet bra butik i Sthlm där jag kan prova olika typer av band/remmar till min dykare?
Jag är ute efter en rem (gummi i orginal) då gummibandet torkat ihop totalt.
Jag behöver en grövre/tjockare alt. dubbelvikt variant då klockan bygger högt, och det lär se märkligt ut med ett tunnt band som går 'under' klockan. Därför jag vill prova först så det ser bra ut innan jag köper hem nåt.
Några tips/tankar på bästa låsvariant för dessa band? Verkar finnas kardborre, 'vanlig' med spänne och hål i remmen, samt 'krok och hake'. Behöver ju vara både rejält och praktiskt, och jag har aldrig använt remband förut...

Nu postar du i en tråd för just Watchwear.se så jag kan inte svara för vad det finns för andra butiker och gummi som hade passat just er klocka. Spontant skulle jag säga att detta nya gummi borde passa er klocka.

 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Rubber B funkar definitivt. Finns en svart med blått streck i som jag tror hade vart skitcool på din Batman. Kan tänka mig att även Everest garanterat bör ha en exakt fit. De är ju lite dyrare men kvaliteten är väldigt bra. Jag har köpt två band från Rubber B och installerat på två olika modeller.
Jag skriver i den här tråden och frågar(som är en tråd just för sidan watchwear som @Feskarn driver) för att om jag känner mig själv rätt kommer användningsgraden av gummit inte motsvara prislappen på Rubber B eller Everest som med moms och tull landar på över 3000:-, jämfört med watchwears bättre gummiband som med den generösa KS-rabatten landar på typ 1/7 av priset.
 

SpeysideOmega

Breitling
Nu postar du i en tråd för just Watchwear.se så jag kan inte svara för vad det finns för andra butiker och gummi som hade passat just er klocka. Spontant skulle jag säga att detta nya gummi borde passa er klocka.

Tackar för svar! Nu hade jag mest tänkt prova ut i välsorterad fysisk butik, sedan shoppa hos dig...
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Jag skriver i den här tråden och frågar(som är en tråd just för sidan watchwear som @Feskarn driver) för att om jag känner mig själv rätt kommer användningsgraden av gummit inte motsvara prislappen på Rubber B eller Everest som med moms och tull landar på över 3000:-, jämfört med watchwears bättre gummiband som med den generösa KS-rabatten landar på typ 1/7 av priset.

Absolut. Jag tittade på watchwears först också då jag håller med dig i resonemanget att användningsgraden inte kommer motsvara priset men det fanns tyvärr inget passande för 21mm bandhorn om man ville behålla sitt spänne och inte köra på aftermarketspänne. Köpte dock mina verktyg från @Feskarn.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Fick inte till det med gummit med curved ends på min 126710 ens med dom smala stiften. Vågade inte vålda för mycket med risk för repor på bandhornen😅 På ämnet stift, och säkert en dum fråga, men att använda ett band med ”Quick release” och därmed smalare ändar än original är en dålig idé? Ett ”tropic” skulle ju kunna vara ett kul alternativ, men dom säljs ju med den i vanliga fall uppskattade egenskapen. Och gummit som heter Diver, hur flexibelt är det? Går det att pressa i mina tjocka bandstift i det?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Fick inte till det med gummit med curved ends på min 126710 ens med dom smala stiften. Vågade inte vålda för mycket med risk för repor på bandhornen😅 På ämnet stift, och säkert en dum fråga, men att använda ett band med ”Quick release” och därmed smalare ändar än original är en dålig idé? Ett ”tropic” skulle ju kunna vara ett kul alternativ, men dom säljs ju med den i vanliga fall uppskattade egenskapen. Och gummit som heter Diver, hur flexibelt är det? Går det att pressa i mina tjocka bandstift i det?

Ni skulle ju kunna testa ett Tropic gummi med QR-stift men om det är smalare ändar är det ju att föredra att peta ur de stiften och istället använda vanliga bandstift.

Ang hur flexibelt Diver gummit så skulle jag kunna testa med ett par bandstift så länge jag vet vilken dimension ni använder. 1.8mm?
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Ni skulle ju kunna testa ett Tropic gummi med QR-stift men om det är smalare ändar är det ju att föredra att peta ur de stiften och istället använda vanliga bandstift.

Ang hur flexibelt Diver gummit så skulle jag kunna testa med ett par bandstift så länge jag vet vilken dimension ni använder. 1.8mm?
Jag har inte mätt mina, äger inget skjutmått, men enligt vad jag läst mig till är dom 2mm. Går det att få in så tjocka bandstift i Tropic istället för QR-stiften? Gillar designen mer på Tropic men färgen på Diver skulle nog passa den blå halvan av bezellen bättre(Batman). Passar väl på att ställa samma fråga ang. bandet som heter CANVAS – BLÅ, om 2mm stift går i. Tack för engagemanget.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag har inte mätt mina, äger inget skjutmått, men enligt vad jag läst mig till är dom 2mm. Går det att få in så tjocka bandstift i Tropic istället för QR-stiften? Gillar designen mer på Tropic men färgen på Diver skulle nog passa den blå halvan av bezellen bättre(Batman). Passar väl på att ställa samma fråga ang. bandet som heter CANVAS – BLÅ, om 2mm stift går i. Tack för engagemanget.

Varför måste du ha stift på 2 mm? Det spelar väl ingen roll?
Vanliga 1.8 funkar lika bra.
Det viktiga är att stiften har samma bredd på spetsen som originalet.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Varför måste du ha stift på 2 mm? Det spelar väl ingen roll?
Vanliga 1.8 funkar lika bra.
Det viktiga är att stiften har samma bredd på spetsen som originalet.
Så är det förstås, men hade varit smidigt att använda original för att slippa leta rätt på vilken diameter spetsarna har och hitta nya stift då jag inte hittar stift av sorten som nämnts här tidigare i tråden på watchwear🙂
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Så är det förstås, men hade varit smidigt att använda original för att slippa leta rätt på vilken diameter spetsarna har och hitta nya stift då jag inte hittar stift av sorten som nämnts här tidigare i tråden på watchwear🙂

Enligt en tråd på Rolexforums.com så borde dina bandstift vara 1.5mm med 1.2mm tip.

”The correct measurements are as follows:”
  • 1.50mm / 1.20mm (GMT 12671x - 69200/79201/79205)

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=630356&page=2
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Är på jakt efter gummiband och natoband till en Casio Aqualand (24 mm). Har du några tips?

Hittar ingen funktion för att filtrera på bredd på band?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Är på jakt efter gummiband och natoband till en Casio Aqualand (24 mm). Har du några tips?

Hittar ingen funktion för att filtrera på bredd på band?

Är det via dator eller mobil? Jag gjorde det nu i mobilen. Klickar först på Klockband och sen på Gummi. Då får ni upp alla olika modeller av Gummi. Sen klicka på ”Filtrera” och ni kan då t.ex filtrera på färg eller bredd.

IMG_0057.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Är det via dator eller mobil? Jag gjorde det nu i mobilen. Klickar först på Klockband och sen på Gummi. Då får ni upp alla olika modeller av Gummi. Sen klicka på ”Filtrera” och ni kan då t.ex filtrera på färg eller bredd.

IMG_0057.jpeg

Det var nog bara SBS (skit bakom spakarna) hos mig som gjorde att filterfunktionen inte lirade. Tack för hjälpen!
 

Holken

Panerai
Måste bara slå ett slag för detta gummi.
Bäst jag haft någonsin.
Otroligt bekvämt.
Lagom långt.
Lagom pris.
Hade det bara varit lite avsmalnande hade det fått 10/10!
Nu 9/10.
 

jackolele

Breitling
Snyggt! Har varit sugen på att köra det där till min Seamaster med. Köpte ett väldigt billigt från Amazon för ett tag sedan, men gillar inte riktigt känslan i det. Hur känns detta?
Jag tycker känslan är bra för vad man betalar! Enda negativa för min del är att min handled är i storlek lagom mellan två hål i storlek på bandet haha, så lite för lite på ena hålet och lite för stort på andra 😅 Annars toppen sett till pris 👍
 
Topp