• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Några nyheter i butiken är:

Gummi Diver ISO FKM

Gummi Diver ISO FKM.JPG

Gummi Diver FKM

Gummi Diver FKM.JPG

Gummi SMP300

Gummi SMP300.JPG

Gummi Crosspattern

Gummi Crosspattern.JPG

Nej tyvärr. Den leverantör som tillverkar dessa gör dom bara i en storlek. Men jag har framfört att jag önskar dom i en längre modell. Men jag skriver upp det och kollar med lite andra leverantörer om det är någon som kan lösa det.

Kommer däremot en nyhet till PRX ganska snart. En "adapter" så man kan köra vanliga band på klockan. Detta gäller endast modellen i 40mm till att börja med.

Finns det några planer på att sälja extra kort eller långa band?

Det är tyvärr väldigt få tillverkare som erbjuder olika längd på banden utan de kör nästa samtliga med en "standardlängd". Skulle man vilja beställa en kortare/längre modell måste det specialbeställas och då måste det oftast beställas minst 50 st av varje färg och storlek.

Det är tyvärr väldigt få tillverkare som erbjuder olika längd på banden utan de kör nästa samtliga med en "standardlängd". Skulle man vilja beställa en kortare/längre modell måste det specialbeställas och då måste det oftast beställas minst 50 st av varje färg och storlek.
Fattar, låter ändå rimligt. Tack för svar!

Det råkar inte händelsevis finnas någon sådan där trevligt rabattkod som är aktiv? Känner att det på börjar kännas lite tomt i bandlådan 🙂

Har du möjlighet att kika närmare på, och eventuellt bifoga någon bild på hur din oysterlänk ser ut inne i claspen? Taper ner till 16mm? Tänker på att eventuellt byta ut claspen mot en annan. Sen undrar jag även om bandstiften fäster ändlänkarna i länken eller om ändarna är ”fast monterade” så att säga ✌️

Tänkte efterfråga fler band i 21mm som passar nya Submariner och även en sådan modell där man kan använda originalclasp. Finns i 20mm men inte 21mm just nu.

Sedan undrar jag om Curved Gummit som sluter an mot boetten kommer komma in igen i 19mm?

Tänkte efterfråga fler band i 21mm som passar nya Submariner och även en sådan modell där man kan använda originalclasp. Finns i 20mm men inte 21mm just nu.

Sedan undrar jag om Curved Gummit som sluter an mot boetten kommer komma in igen i 19mm?

Svarade precis på ert mail tror jag. :)

Kan skriva det här om fler undrar.

Tyvärr så är det ingen av de vanliga leverantörerna som jag varit i kontakt med som vill tillverka modellen i 19mm just nu. Så jag har dessvärre ingen leveransdatum för den produkten.

Tyckte inte heller att kvalitén var lika bra från den leverantör som tidigare kunde lösa 19mm.

Men jag ska höra mig för igen och kolla runt med andra leverantörer.

Ang Gummi Curved Clasp i 21mm ska jag kolla upp det. Har för mig att vanliga Gummi Curved i 21mm inte passar nya Submariner.

Har du möjlighet att kika närmare på, och eventuellt bifoga någon bild på hur din oysterlänk ser ut inne i claspen? Taper ner till 16mm? Tänker på att eventuellt byta ut claspen mot en annan. Sen undrar jag även om bandstiften fäster ändlänkarna i länken eller om ändarna är ”fast monterade” så att säga ✌️

Ändlänkarna är fasta och spännet är 16mm på ena sidan och på andra sidan 9mm.

IMG_0909.jpeg

I spännet är det fasta ”lägen”.

IMG_0908.jpeg

Ps. Tror att jag faktiskt ska ha lösa spännen med glidelock. Som köptes in för att ha tillsammans med Gummi Curved Clasp men visade sig endast passa länk.

Tillbaka
Topp